דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פינות אוכל 

מאת    [ 06/12/2009 ]

מילים במאמר: 410   [ נצפה 1886 פעמים ]

פינות אוכל הן מקום שעשוי להיות אהוב על כולנו או שנוא על כולנו- פינות אוכל הן המקום שבו אנחנו אוכלים (או לפחות המקום שבו אנחנו אמורים לאכול). ישנן משפחות (או כל אחד מהסוגים של דיירי בית שיכולים להיות אי שם בטבע העירוני) שאוכלות בצורה סדירה ישובות מול פינות אוכל. ישנן משפחות, לעומת זאת, שאוכלות כל אד מדרי המשפחה בנפרד או ישובים מול הטלויזיה בסלון ואוכלים בזמן הצפייה בטלויזיה.
פינות אוכל הפכו מדבר קדוש לדבר נלעג- הטקסיות של האכילה נזנחה מזמן והפכה למשהו שלא טורחים לשים אליו לב יותר.האוכל שאנחנו מכניסים לגוף הפך להיות מהיר וכך גם הצורה שבה אנחנו אוכלים- מהירה וללא תשומת לב. פינות אוכל מחזירות עטרה ליושנה- פינות אוכל מאפשרות לנו לקחת פסק זמן מפעילויות היום-יום השוטפות ולאפשר לנו לשבת עם עצמנו מול עצמנו ולאכול.
לאכול לא רק כדי להשביע את תאבוננו אלא גם להתענג על האוכל שאנחנו מכניסים לתוך הגוף שלנו- לשים לב מה בריא לנו ומה לא, איך אנחנו לועסים ומה הטעם של כל חלק וחלק מן המרכיבים שמרכיבים את הסעודה הזאת שאנחנו מכניסים לתוכנו. פינות אוכל הן מקום "פולחן" לטקס של האכילה- טקס שאנחנו מבצעים כל יום כדי שהגוף שלנו ימשיך לשרוד ולתפקד בצורה שבה הוא נולד לתפקד.
ואם לא נקדיש את תשומת הלב הדרושה לאכול שלנו, מי כן? אנחנו כבר לא ילדים קטנים שמואכלים ע"י ההורים שלנו. פינות אוכל הן המקום שבו אנחנו יכולים לשים לב לעצמנו, לשם שינוי, ולאפשר לנו תזונה מלאה ובריאה.זה לא נדיר לראות אנשים חוטפים אוכל במהירות מהמקפיא, שמים אותו במיקרוגל ויוצאים מהבית בריצה כדי לנסות ולהספיק לפגישה שמאחרים אליה.
קצב הפעולה המטורף של היום-יום הופך אנשים ללחוצים ומתוחים ולא מאפשר להם את הזמן להירגע ולהנות מהדרך. תופעה נוספת היא הרגלי האכילה המגונים שנוצרים. עם פינות אוכל ומחויבות שלנו לעצמנו לאכול ארוחות במקום המיועד להן (פינות אוכל, כמובן) מאפשר לנו לקחת פסק זמן מהטירוף המערבי ולשבת עם עצמנו.אכילה היא כמו מדיטציה- היא הזמן שלנו עם עצמנו ואך ורק לעצמנו.
בזמן שהיינו ילדים וישבנו בגן מול פינות אוכל אמרו לנו "אין משיחין בשעת הסעודה"- זה כולל גם בינינו לבין עצמנו- הדאגות, החששות, האיחורים והדברים שצריך להספיק (ואף פעם לא נספיק) נשארים בצד ונשארת רק הארוחה. אנחנו ותשומת הלב שאנחנו מקדישים, כשאנחנו ישובים מול פינות אוכל, למה שאנחנו מכניסים לפה שלנו- האם זה בריא, האם זה טעים, האם זה מזין ומעצים אותנו או שזה בדיוק הדבר האחרון שהגוף שלנו צריך ואנחנו אוכלים אותו מתוך שעמום, לחץ, חרדה או כל דבר אחר שעשוי להשפיע עלינו לאכול דברים שאנחנו לא צריכים. המאמר נלקח מאתר רהיטים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב