דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רהיטים 

מאת    [ 06/12/2009 ]

מילים במאמר: 396   [ נצפה 1811 פעמים ]

רהיטים הם חלק מהותי בחיינו המודרניים. אין בית בלי רהיטים, אין משרד בלי רהיטים, ואפילו במדינות עולם-שלישי סביר להניח שכמעט בכל מקום יש רהיטים (גם אם אלה רק כריות ישיבה מרופטות ושולחן-עץ רעוע).אז מה זה בעצם רהיטים? ההגדרה על פי ויקיפדיה היא רהיטים זה שם כולל לחפצים ניידים, שיכולים לשמש עבור המטרות הבאות: הישענות (מושבים ומיטות), אחסון (למשל, מגירות או ארגזים) או החזקת עצמים במשטח אופקי כלשהו מעל פני האדמה.
אמנם, זו הגדרה די חלקית ולא שלמה, כמו השאלה הפילוסופית של איך מגדירים כיסא (ואז מגלים שזה לחלוטין תלוי תרבות ואין הגדרה חד-משמעית ומובהקת עבור כולם).ובכל זאת כולנו חיים יום-יום עם הרהיטים שלנו שרובם ככולם עושים את החיים שלנו הרבה הרבה יותר נוחים.
רהיטים יכולים לכלול הרבה דברים- ארונות במגוון גדלים וצורות ולשימושים שונים ומשונים, מיטות כסאות- מעוצבים, פשוטים, מטופשים או לחלוטין לא ישיבים, חפצי נוי שונים כמו תמונות, פסלים ואחרים, וגם תאורה.
סידור של רהיטים זו אמנות בפני עצמה, ויש מקצוענים שלומדים בין כמה חודשים לכמה שנים כדי להתמחות ב"תורה" הזאת.מה הם עושים? הם לוקחים חלל ולפי גורמים מסוימים (כמו גודל, מיקום, צורה וכו') יוצרים את החלל הכי יעיל (ויפה, בד"כ) שיכול להיות, בהתאם לצרכים שנדרשים מהחלל הזה (למשל לא יעזור שולחן עבודה יפהפה במיקום מושלם בחדר שמיועד לתינוקות).בד"כ צריך הרבה יצירתיות ועין חדה כדי להיות מסוגלים לתפוש את החלל ולדעת לסדר בו רהיטים בצורה שתהיה גם נעימה לעין וגם יעילה.לפעמים מספי רק קצת הגיון בריא כדי לדעת איפה למקם חפצים כדי שיהיו במקום שאפילו אם לא יהיה אידיאלי, לפחות לא יהיה קטסטרופלי (כמו שולחן כתיבה מול דלת הכניסה לחדר).
המעצבים נדרשים ללמוד מקצועות כמו שרטוט, הנדסת אנוש, תורת בניה, חומרים, תכנון ועיצוב חלל, כמו גם מקצועות בסיסיים כמו מתמטיקה, פיזיקה ותולדות האמנות (גם אם לשם ידע כללי ופתיחת אופקים כדי לקבל השראה).אל הרהיטים כל אחד מהמעצבים פונה באופן עצמאי ומציע ללקוחות שלו רהיטים על פי ההכרות שלו, הידע שלו בהתאמת רהיטים ספציפיים, ההעדפה שלו לסוגי רהיטים וכמובן בסופו של דבר התאמה של הרהיטים לצרכי הלקוח.
אז מתחילה עבודת העיצוב, וכאן מעצב נדרש ליצירתיות ומעוף כדי לשים רהיטים במקום הנכון. הוא צריך ליצור אווירה שתתאים לצורך של הלקוח תוך התחשבות בתאורה, גודל החדר, גודל רהיטים, ועוד גורמים שמשפיעים על העיצוב הכולל.בד"כ יש צרכים מינימליים כמו מרחב מחיה (ז"א- חדר שלא עמוס מדי בפרטים וחפצים), תאורה טובה (אלא אם כן זה חדר שמיועד לצלמים שמפתחים את התמונות שלהם באופן עצמאי) ואסתטיקה בסיסית (שזה דבר שמשתנה מאחד לאחד)



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב