דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דלתות פנים 

מאת    [ 06/12/2009 ]

מילים במאמר: 432   [ נצפה 1681 פעמים ]

דלתות פנים בניגוד לדלתות שנמצאות מחוץ לבית לא צריכות להיות בתנאי מזג אויר משתנים כמו חום, קור, לחות, גשם, רוח ועוד. דלתות פנים יכולות להיות דקורטיביות בלבד. דלתות פנים צריכות להתאים לבית ולעיצוב הפנים של הבית ורצוי מאד שהן גם תהיינה מבודדות מבחינה אקוסטית, כך שלא ניתן יהיה לשמוע כל מה שמתרחש בחדר כאשר הדלת סגורה.
כיום קיים שפע רב של דלתות פנים בסגנונות שונים, עיצובים שונים וחומרים שונים. מבחינת חומרים יש דלתות פנים מעץ, יש דלתות פנים העשויות פורניר ממגוון עצים כמו פורניר וונגה, פורניר מהוגני, פורניר דובדבן. יש דלתות פנים העשויות שילוב של עץ וזכוכית ויש דלתות פנים מזכוכית במסגרת אלומיניום.
דלתות פנים מעץ יכולות להיות עם תבליטים – מלבנים מגולפים בכל מיני וריאציות כמו למשל אחד ארוך מלבני ואחד מאוזן קטן מגולפים בחזית , כמה ריבועים מגולפים לאורך כל הדלת ועוד. גם דלתות פנים בשילוב של עץ וזכוכית יכולות להיות עם חלונות של זכוכית המשולבות בעץ לדוגמא מלבן אחד גדול או מספר מלבנים היוצרים מספר חלונות זכוכית ארבעה שישה ויותר או סדרה של צוהרים קטנים. הזכוכית יכולה להיות זכוכית שקופה או זכוכית חלבית. זכוכית חלבית המשולבת בדלתות פנים לא חוסמת את החלל אבל נותנת פרטיות בגלל שהיא לא שקופה.אלמנטים דקורטיביים שמשולבים בדלתות יכולים להיות בצורת ריבועים, מעויינים, מלבן צר וארוך, עגול, אובלי, או אפילו חלון דמוי קשת שלם או חלון דמוי קשת המחולק לחלקים. יש כאלה שבוחרים לשלב ויטראז' בדלתות פנים בחדרים מסוימים.
ברוב המקרים דלתות פנים תהיינה מוקפות במשקוף המעניק מסגרת. קיים מגוון רחב של משקופים בדגמים וצורות. המשקוף הסטנדרטי של דלתות פנים הוא משקוף ישר אבל קיים גם משקוף מעוגל. ישנם משקופים משובצים פורניר בדגמים דקורטיביים. משקופים של דלתות פנים יכולים להיות במגוון חומרים כמו עץ מחופה או עץ בציפוי מבריק וכיוצא בזה. אפשר כמובן להתקין דלתות פנים ללא משקופים. בצורה דלתות פנים המותקנות ללא משקופים נראות כאילו הן חלק מהקיר והן נראות כאילו הן מתמזגות באופן טבעי בקיר.
הטקסטורה של דלתות פנים יכולה להיות חלקה או מחוספסת. הטקסטורה יכולה למשל להיות טקסטורת עץ. דלתות פנים יכולות להיות בעלות צבעוניות רבה. הן יכולות להתאים לצבע הקיר מבחינת צבעוניות או להיות בצבע קונטרסטי. למשל אם החלטנו לצבוע קיר אחד בסלון בצבע ירוק והדלתות ממוקמות בדיוק בקיר הזה אפשר לבחור דלתות פנים לסלון בצבע של הקיר. אפשר לעומת זאת לבחור בצבע קונטרסטי לחלוטין או בצבע של אחד הרהיטים בסלון ובכך לתרום אלמנט נוסף לעיצוב הפנים של החדר והבית.
דלתות פנים לא תהיינה מושלמות ללא ידיות מתאימות. ישנם ידיות ב דגמים בקווים ישרים, מעוגלים, עבים ודקים. יש ידיות בסגנון עתיק, מסוגנן, מודרני, קלאסי, אלגנטי ובעלות קו נקי. ידיות עבור דלתות פנים מגיעות בגימור – אוקסיד, ניקל מוברש, ברונזה עתיקה, ברזל טבעי ועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב