דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרזול 

מאת    [ 06/12/2009 ]

מילים במאמר: 419   [ נצפה 1696 פעמים ]

פרזול הוא תחום שנע בין הפרקטי לאמנותי. פרזול כולל פריטים שאפשר לקרוא להם אפילו טכניים כמו קלפות, מסילות וצירים וגם פריטים כמו סורגים לחלונות או ידיות בעיצובים אמנותיים שתפקידם אמנם פרקטי אך יש חשיבות עליונה למראה הנאה ויוקרתי שלהם.
אחד המקומות בהם השילוב בין המעשי לאמנותי בא לידי ביטוי בצורה מאד ברורה הוא המטבח. פרזול במטבח מתבטא גם בפריטים כמו צירים וגם בידיות. מטבח הוא אחד החדרים הכי פעילים בבית. ארונות ומגירות נפתחים ונסגרים פעמים רבות. ישנם מנגנוני פרזול המאפשרים פתיחה חלקה ושקטה של המגירות במטבח ללא צורך לדחוף אותם בחזרה בכוח עד הסוף. די בנגיעה קלה והמגירה נסגרת עד הסוף בשקט ובקלות. מנגנונים אלה המאפשרים פתיחה וסגירה של מגירות בצורה יעילה ונוחה הם מנגנוני פרזול. חלק ממנגנון זה הן המסילות. בתחום זה קיים גם פרזול פלסטי. פלסטיק לסוגיו הוא גם החומר המשמש מוצרי פרזול כמו פתרונות אחסון למטבח. דוגמא למוצר פרזול כזה היא מתקן המאפשר חלוקה לאזורי סכו"ם שונים אותו מכניסים לתוך המגירה.
קיימים מוצרי פרזול רבים שאיננו מודעים כלל להיותם מוצרי פרזול. בדרך כלל כשאנחנו חושבים על מוצרי פרזול אנחנו חושבים על שערים מעוצבים, סורגים ומעקות. אבל יש מגוון רחב של מוצרי פרזול קטנים שמקלים על חיינו ונמצאים אצלנו בבית. בין מוצרי פרזול אלה אפשר למצוא למשל מתקני תליה ואכסון.
בארון או בחדרי ארונות אפשר להתקין מגוון רחב של מוצרי פרזול ייעודיים. בין מתקני פרזול אלה אפשר למנות מתקן לתליית עניבות וחגורות, מתקן למכנסיים ומתקן לנעליים. מתקן זה יכול להיות מתקן נעליים עומד או מתקן נעליים נשלף. מתקן למכנסיים יכול לשמש גם כמתקן לעניבות. מתלה זה מתקפל ונשלף אל מחוץ לארון. קיימים גם מתקנים לתליית בגדים, שמכונים גם גרדרובה. מתקנים אלה עומדים בפני עצמם והם משולבים עם מחיצת זכוכית. יש מתקני תליית בגדים או מעילים שמשולב בהם מתקן לאחסון מטריות. ניתן להציב מתקן זה גם בכניסה לדירה כך שמי שנכנס הביתה יכול מייד לתלות את המעיל ולהניח את המטרייה. מוצר פרזול נוסף לארון הוא יחידה נשלפת לארון תחתון. פתרון זה הוא נח במיוחד שכן הוא מאפשר שליפת החלק התחתון החוצה וכך לראות את תחולתו ללא צורך להתכופף.
ישנם גם מוצרי פרזול ייעודיים שמכוונים להגנה על ילדים כמו גדר הגנה לכיריים המונעת גישה של ילדים לאזור הכיריים החמים וכן מתקן לאחסון של חומרי ניקוי וכימיקלים שונים שבשילוב עם מנגנון נעילה מונע את הגישה של ילדים לחומרים שיכולים לסכן אותם. פתרון זה הוא יעיל ונח. מוצר פרזול נוסף יעיל ונח במיוחד הוא מדף המיועד לאחסון חומרי ניקוי המשולב עם ווי תליה המיועדים לתליית מברשות. מוצרי פרזול הם עולם רחב ומגוון המאפשרים למצוא פתרון מתאים כמעט לכל צורך ועניין.

המאמר נלקח מאתר מטבחים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב