דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית הספר להורים בשיטת הקהילה - מאת נורית שני המרכז ללמודי מודעות מודיעין 

מאת    [ 06/12/2009 ]

מילים במאמר: 430   [ נצפה 1858 פעמים ]

 

אני רוצה לשתף אתכם במכתב שכתבתי לאתר של המכללה לרפואה הוליסטית בכרכור. מקווה שיעניין אתכם, ואשמח לתגובותיכם.

 

בית הספר להורים בשיטת "הקהילה" 

שלום לכולם. שמי נורית שני ומזה כ-19 שנים, שאני מנחה סדנאות מודעות למבוגרים ומטפלת במגוון השיטות הנפשיות והרוחניות של הרפואה הטבעית. מקצועי זה (אם אפשר לקרוא לתענוג הצרוף הזה מקצוע), מאפשר לי מפגש קבוע עם אנשים ומצוקותיהם. תוך כדי מפגש והתבוננות באנשים, מצאתי שיש סיבות מספר (לא רבות), לסבל האנושי, אחת מהן היא, ששכחנו את ה"ביחד" ושאיננו חיים עוד בקהילה.  

אנחנו מאדירים את הלבד, את האינדיבידואל, את הריחוק והבדידות ומשלמים על כך מחיר בכל תחום בחיינו והכואב מכל, בתחום המשפחה וההורות. שכחנו כלים פשוטים של שיתוף פעולה, כבוד הדדי, הקשבה, ערבות הדדית, קבלת האחר כמו שהוא והבנת התפקיד המיוחד שלו בקהילה. וכך, מתוך בדידות, ריחוק ושכחה, אנחנו בונים לעצמנו תא משפחתי ובחברה המודרנית אנו נתקלים בבעיה חדשה. היחידה המשפחתית הפסיקה להיות יחידה היררכית והפכה ליחידה שוויונית.

לילדים יש היום דיעה ומעמד, הם זכאים לביטוי עצמי מלא ועומדים על דעתם. "מרות", "סמכות", "גבולות", הפכו למילים ריקות מתוכן והורים מוצאים את עצמם מחוסרי כלים להתמודדות וחסרי אונים. לחיות כקהילה זאת תפיסת עולם ולא התנהלות טכנית. לקהילה יש מנהיג (או יותר) שהוא מורה, מדריך, מחנך, מאפשר, מגבש ומהווה דוגמה אישית.

לקהילה בריאה יש מנהיג בעל ערכים, שקט, ברור, פתוח ללמידה, מקשיב, גמיש, מוכן להשתנות, דורש מעצמו בראש ובראשונה, את מה שהוא דורש מאחרים, מכבד, אוהב, מודע לצרכיו המיוחדים של כל חבר בקבוצה וקשוב להם. בעל ידע – אך מאפשר לאנשי הקהילה להתנסות וללכת בדרכם המיוחדת. מנהיג סבלן שמחכה שיפנו אליו בשעת צרה ונמנע מלשלוט ולהניע מהלכים. מנהיג שבאומץ ליבו מוכן לעמוד מאחורי כל חבר בקהילה שלו בשעת הצורך. 

בתוך היחידה המשפחתית. אתם ההורים מתבקשים להוות סוג כזה של הנהגה. מצד אחד הנהגה ברורה ומעוררת כבוד, אך לא ייראה. תומכת, אבל לא סוגרת ומאפשרת לכל אחד מחברי הבית להבין את תפקידו המיוחד כתורם בעל ערך לקבוצה כולה. זהו ריקוד עדין. ריקוד בין כוחות סותרים לפעמים כמו עוצמה ורכות,נחישות וויתור, בהירות וסימני שאלה או מבוכה, אך נסיוני מראה שאפשר גם אפשר ללמוד להיות מנהיג ומנהיגה נאור/ה בביתי. 

הילדים שלנו יוצרים "בעיות", כדי שנוכל לזוז מאזורי הנוחות שלנו ולהתפתח. כל רצונם הוא לראות אותנו בגדולתנו ובשיא עוצמתנו. אם נוכל לקחת אחריות ולזוז מעט מהמקומות שבהם אנו מורגלים, נגלה עולם שלם של פתיחות, רכות וכבוד במערכות יחסים. מתוך אהבת אדם ורצון כן להביא כלים למזור וריפוי, פיתחתי ואספתי לאט לאט לאורך השנים, כלים שונים, וכשאני נותנת אותם לאנשים, טרנספורמציות משעותיות מתרחשות עבורם ועבור ילדיהם במערכת היחסים המשותפת. כשהכלים האלה (כולם כלים פשוטים ומעוררי השראה), נחרזים לשרשרת אחת, הם יוצרים שרשרת של שותפות, אהבה ותמיכה הדדית ומביאים שקט ושלווה לתוך המרחב הביתי.

 אשמח אם תוכלו להשתמש בשירותי ולעזור לעצמכם. 

באהבה נורית שני

http://www.nuritshani.co.il/

נורית שני - המרכז ללימודי מודעות -מודיעין


http://www.nuritshani.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב