דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדרגה הבאה של הטוב נסתרת מאיתנו. מדוע? 

מאת    [ 05/12/2009 ]

מילים במאמר: 926   [ נצפה 2012 פעמים ]

הדרגה הבאה של הטוב

 

 

כולנו יוצאים מנקודת הנחה שאנו יודעים מה זה טוב עבורנו. אבל האם טוב הוא דבר קבוע? או האם טוב הוא דבר משתנה? כבני אדם ברגע שהגדרנו לנו מה זה טוב אנו מייד נרוץ לחפש אותו, ומשהשגנו אותו מייד נצטרך להגדיר את הטוב הבא ולהשיג אותו, ומשם אל הבא, אבל בעצם אנו רודפים אחרי הזנב שלנו, אתם יודעים למה? כי, הגדרת הטוב נשארת עבורנו אותו הדבר.

 

הרשו לי להסביר, עם כסף הוא טוב ננסה בכל פעם להשיג יותר ממנו, בכל פעם שנעמוד ביעד, נציב לנו מטרה יותר גבוהה, אבל הטוב נשאר אותו הדבר רק הכמות משתנה, ובזה אין התפתחות.

 

או לשלוט, ננסה להיות מנהל בחנות, ומנהל במפעל, ומנהל ממשלה, ונשיא, והטוב עבורי הוא  שליטה על אחרים, מה שמסב לי סיפוק יהיה אותו הדבר רק אשתדל שבכל פעם הכמות תגדל.

 

והרע כמובן יהיה ההופכי שלו, אם נרד מדרגתנו יהיה זה רע, אם מדרגת אלוף נרד לטוראי, או ממנהל מחוזי למנהל אזורי ואם נפסיד כסף....אוי כמה רע זה יהיה. שוב על פי ההבנה שלנו רע זה פחות טוב, ועדיין אנו נשארים באותה המדרגה.

 

מה אנו יכולים להבין מכך שבעצם האדם מגדיר כטוב כל מה שממלא אותו בהנאה וסיפוק, ורע הוא כל מה שגוזל ממנו הנאה וסיפוק. ואין בזה כל התפתחות מאז ועד עולם.

 

במילים אחרות האדם הוא כלי קבלה המנסה למלא את הכלי בכל מה שהוא  מאמין כי הוא טוב עבורו, לעיתים קרובות גם על חשבון אחרים. קינאה היא רגש המבטא רצון שיש לאדם, את מה שאני רוצה, אבל אני לא יכול להשיג עכשיו, ושנאה תהיה הרצון למנוע מכל מי שרוצה להשיג ממני, את מה שאני לא רוצה לתת  מרצוני החופשי. כלומר הטבע שלנו הוא של קבלה, ואף אדם לא ייתן דבר משלו אם לא תהיה לו מזה הטבה כל שהיא, קוראים לזה מסחר וזה הוא הטבע של מערכות היחסים בעולם כולל בן בני זוג ומשפחה.

 

אז איך מתקדמים לדרגה הבאה של הטוב?

 

צריך להתבונן על הטבע שממנו אנו מנסים לקחת, עצים, מינרלים דגים, פירות, הטבע נמצא במצב של נתינה, אחרת לא היינו יכולים לקחת ממנו דבר. במילים אחרות הטבע המשפיע עלינו כל טוב הוא ההופכי לנו, הטבע הוא נתינה ואנחנו כלי קבלה.

 

לכאורה אנו יכולים להגיד  שזו  היא שלמות כמו שקע לתקע.

 

אבל הטבע בנוסף לכך שהוא הנתינה הוא גם מורה מאוד קפדן. הוא מלמד אותנו שאף פעם לא נוכל להיות מאושרים אם נשאר בתוך הגדרת הטוב האישית שלנו. הסיבה לכך היא פשוטה, רק ממילוי אין סיפוק. קחו למשל אדם שחולם על סטייק שבוע, אחרי חמישה או שיש ביסים  כבר לא בא לו יותר על הסטייק, גם אם תציע לו עוד מהטוב הזה הוא לא יהיה מסוגל לאכול, כלומר הסוד הוא שקבלה מכבה את הרצון, ואחרי זמן מה שוב הרצון מתעורר ושוב נכבה, זו הסיבה שאנשים בחייהם מדווחים על רגעים קטנים של אושר ועל תקופות ארוכות של סבל ומכאוב, כי הזמן עד להגשמת הרצון הוא ארוך יותר מזמן ההנאה מההגשמתו.

 

אז מה היא הדרגה הבאה של הטוב, אמרנו קודם לכן שאדם הוא כלי של קבלה והטבע הוא נתינה, האם יתכן הדבר שהטבע מנסה ללמד אותנו להיות כמוהו, בנתינה? הי אבל זה מנוגד לטבע שלנו לקבל, הרי אם אתן, או שיילקח ממני, עבורי זה רע יהיה לי פחות, אז איך זה יכול להיות טוב?

 

אז התשובה היא שהמדרגה הבאה של הטוב עבורי תמיד תיתפס אצלי כדבר רע, מדוע רע כי הוא חייב להיות הופכי לי, (נתינה הפוכה לקבלה) אם הוא לא יהיה הופכי לי הוא יישאר ברמה של יותר מאותו הדבר.

 

לכן כל המכות אותם אנו מקבלים בחיים, כל ההפסדים, כל האבדנים, כל הירידות בדרגה, הם דרכו של הטבע ללמד אותנו כיצד להפוך את טבענו מקבלה לנתינה. תמיד בתחילה אנו נתפוס את השינוי הזה כרע עבורנו פשוט כי הוא הפוך לטבענו.

 

ביום שבו נחפש את הטוב ברע אותו אנו חווים במציאות, נדע שעלינו במדרגה אל השלב הבא של הטוב.

נתן אמסטר

תמציות פרחי ארץ-ישראל

www.holylandessences.com

e-mail:nutiluli@gmail.com

 

נתן אמסטר תמציות פרחי ארץ-ישראל http://www.holylandessences.com טל:03-6043242




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב