דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גגות ירוקים - כשהטרנד הופך להכרח 

מאת    [ 03/12/2009 ]

מילים במאמר: 384   [ נצפה 2938 פעמים ]

גגות ירוקים מפסיקים להיות טרנד ובעצם הופכים להכרח.  בעתיד הקרוב, אפילו בישראל הקטנה יהיו רק שני סוגי יזמים, אלה שמקימים היום גגות ירוקים וכאלה שיצטרכו לעשות זאת מחר.

רצוי שכל המערכת שמסביב תתאים עצמה כמה שיותר מוקדם לדרישות  האדריכלים, מתכנני העיר, המעצבים, הגננים וכו'. צרכן הקצה כבר לא מוכן להיות הפרייר שיממן במשך שנים הוצאות נוספות ומיותרות (הוצאות על אנרגיה למשל...) בגלל שהיזם גוזר עליו היום קופון.

יש יותר מסיבה אחת למה להקים גגות ירוקים ולכן גם קיים בחו"ל סבסוד לנושא :

1.    המדינה תהיה חייבת למצוא דרך לעודד את הכיוון הזה, כי אחרת היא תימצא עצמה לפתע נדרשת לשלם קנסות על כך שאינה עושה די להקטנת זיהום האוויר.

2.    שינויי האקלים שמתרחשים עלינו, מבטיחים לנו אמנם כמויות קטנות יותר של גשם, אך לעומת זאת הם יגיעו ב"פיקים" שיגרמו יותר ויותר להצפות ברחובות הערים. אחת הדרכים למנוע נזקים של הצפה של מי נגר היא בויסות הכמות שלהם ע"י הקמת גנים על הגגות החשופים.

3.    לרשויות המקומיות יש אינטרס להקים גנים על הגגות כדי להוריד את הטמפרטורה בעיר ולהפחית את כמות הגאזים הרעילים, האבק וערפיח באוויר.

4.    יש פחות ופחות קרקע פנויה להקמת גנים ולכן יצטרכו יותר ויותר שצ"פים וגינות שכונתיות לעלות על הגגות של מבני הציבור.

יש ארבעה מחסומים שעוצרים את התהליך :

1.    החשש מפני חדירת מים למבנה. לכך יש פתרונות וצריך להפסיק להתייחס אל הנקודה הכאובה הזו כאילו זו גזרה משמים. ההיפך הוא הנכון. גינון שעשוי כהלכה- מגן על האיטום ומאריך את חייו.

2.    הבעיה של עומס על הגג. יש לכך פתרון, כי ניתן להקים גן במצע בעובי של 10 ס"מ ולכן במשקל של פחות מ-150 ק"ג/מ"ר. ניתן להקים גגות ירוקים גם על "גגות-קלים" וגם על מבנים שלא תוכננו לעומס חריג.

3.    הבעיה של עלויות. הבעיה הזו לא קיימת בארצות אחרות, שם משום מה יש ערך כלכלי גם לחסכון בהוצאות על אנרגיה וגם לבריאות התושבים ועוד כל מיני חישובים משונים. אני נוהג להביא כדוגמא את האמריקאים וההולנדים שיודעים לבטח שההשקעה הזו מוחזרת אליהם.

4.    בעיית המחסור במים. גגות וגנים שנתכנן היום, יגיעו לביצוע רק במהלך השנים הקרובות. קברניטי המדינה מתחייבים שבעיית המים תיפתר עוד קודם. זה לא סותר את העובדה שצריך להשתמש בידע הקיים בארץ לגבי שימוש בצמחים חסכני מים ועד כמה שאפשר שיהיו גם קושרי פחמן ומאימים למעט תחזוקה.

 בני נול, אגרונום

 

 

 

רב נוי: לחיות בעיר ולהרגיש במושב! עיצוב, תכנון והקמה של גגות ירוקים וגינות במרפסת באמצעות תשתית מצע דק שמגנה על האיטום מפני חדירת מים ונזקי שורשים. המערכת של רב נוי קלת משקל כך שאינה גורמת לעומס על יסודות המבנה וניתן ליצור באמצעותה גינה אמיתית - ממש כמו גינת קרקע!. רב נוי מעניקה ללקוחותיה ליווי וייעוץ מקצועי לאורך כל הדרך: משלב תכנון המבנה, בדיקת תשתיות האיטום ועד לפיתוח הנוף ובחירת הצמחייה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב