דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לכתוב תוכן לאתר ידידותי לגוגל? 

מאת    [ 02/12/2009 ]

מילים במאמר: 605   [ נצפה 2879 פעמים ]

כיום, המלל הוא הדלק המניע כיום את האינטרנט. תנועת הגולשים לאתרים באינטרנט זורמת על פי תוכן. מנועי החיפוש העיקריים ובפרט "גוגל" מנתחים את תוכן האתרים ונותנים להם ציונים על פי מאפינים הנלקחים מתוכן האתר. בעלי אתרים שברצונם ליצור תנועה לאתר שלהם צריכים לייחס חשיבות לנושא התוכן באתר ולהתאימו לגוגל ומנועי החיפוש האחרים. יש הבדל בין כתיבת תוכן למאמר בעיתון או לספר ובין כתיבת תוכן להשגת מטרות הקידום באינטרנט. לשם כך, יש חשיבות לנסיון, כתיבה נכונה וצורת חשיבה התואמת את נושא הקידום האורגני.

תוכן כמאפיין לקידום אתרים
בעבר, מנועי החיפוש ניתחו אתרים על פי תגים מיוחדים שנועדו לנושא זה והוזנו על ידי מקימי האתר. לתגים אלו קוראים תגי "מאטה". כיום, יותר ויותר מנועי חיפוש רציניים מתעלמים מתגים אלו ומנתחים את האתר על פי התוכן שבו. גם "גוגל" יצאו לאחרונה בהכרזה שהם לא מתייחסים יותר לתגים אלו. זאת משום שהרבה מאוד מנהלי אתרים הזינו תגים אלו במילות מפתח לא כל כך רלוונטיות לאתר בכדי למשוך אנשים לאתרים שלהם.

באמצעות תוכנה שנקראת זחל מנוע חיפוש מבקר את האתר. לתוכנה זו אפשרות לסרוק את האתר ולנתח את התוכן שבו על ידי חישוב מספר רב של מאפינים ובכך קובעת את הציון של האתר בתוצאות החיפוש. דרוג האתר מתבצע בהתאמה לתגי מפתח. למשל אתר שידורג גבוה בתג "סדנת מודעות" לא בהכרח יהיה מדורג גבוה בתג "מודעות עצמית".

פרמטרים בתוכן
הפרמטרים בתוכן הקובעים את דרוגו ושייכותו של האתר הם רבים ומתייחסים לתגי מפתח. למשל, כמות התוכן, באיזו תדירות תג המפתח מופיע בתוכן ובאיזו צפיפות בייחס לכמות, כמה פעמים תגי המפתח מופיעים בצורה מודגשת, כמה קישורים יש עם תגי המפתח, כמה תמונות עם תגי המפתח ועוד הרבה פרמטרים כאלו. יש השפעה אפילו לשמות הקבצים בכתובת העמוד ולשמות קבצי התמונות ואף לשם הדומיין עצמו. זוהי רשימה חלקית בלבד של הפרמטרים הנחשבים בניתוח התוכן.

מהי אופטימיזצייה
לכן, מקימי אתרים מקצועיים עורכים את דפי האתר עם תכנים המותאמים לפרמטרים הקובעים. ההתאמה לגוגל בפרט ולשאר מנועי החיפוש בכלל נקראת אופטימיזצייה.

הרבה מקדמי אתרים טועים בכך שהם עושים אופטימיזציית יתר לאתר. גוגל מחשיבה דבר זה לספאם וזה עלול להוריד את דרוג האתר. למעשה, מנועי החיפוש די מתנגדים לעובדה שמנסים לעשות מניפולציות בכדי לשלוט בדרוג ובתוצאות החיפוש. לכן, יש קו דק בין אופטימיזצייה ובין ספאם וכדאי להיזהר מענין זה. שיטות אופטימיזצייה וקידום לגיטימיות נקראות "כובע לבן" ושיטות פסולות נקראות "כובע שחור". השימוש בשיטת "כובע שחור" יכולות לגרום לנזקים בטווח הארוך ואין להשתמש בהם.

איך לכתוב תוכן לאתר
בראש וראשונה יש לזכור לא להגזים. ולאחר שאמרנו זאת...
אופטימיזצייה לדף אינטרנט מתייחסת לתגי מפתח. למשל: "מודעות עצמית". ובכן, כדאי שתג זה יופיע במספר פרמטרים עיקרי בתוכן.

- בכותרת דף הדפדפן
- בכותרת הדף עצמו בתג H1
- בתג "מאטה" מילות מפתח
- בתג "מאטה" תיאור
- מספר פעמים בתוכן
- כקישורים בעמוד כשכותרת הקישור הוא התג "מודעות עצמית"
- כתיאור בתמונה
- כמודגש

ישנם פרמטרים נוספים אבל רשימה זו היא העיקרית ובהחלט מספקת.

נכון שציינו שגוגל לא מתייחס לתגי מאטה. אבל בכל זאת גוגל הוא לא מנוע החיפוש היחידי ברשת (אם כי בהחלט המשמעותי ביותר) לכן מומלץ בכל זאת להשתמש בתגים אלו.וחוץ מזה, זה לא מזיק.

בנוסף, יש לשמור על צפיפות נכונה ולא מוגזמת של תגי המפתח בתוכן. כלומר שתג המפתח יופיע בין 3% ל 4% מכלל התוכן.

הערה: במידה ואין באפשרותכם זמן או אפשרות לבצע אופטימיזצייה לאתר שלכם, רצוי שתכתבו תכנים בצורה הטבעית ביותר. כי גם תוכן שנכתב בצורה טבעית מותאם עם תגי המפתח המתאימים באופן טבעי לחלוטין. העיקר הוא להוסיף ולעדכן את האתר בתכנים איכותיים העוסקים בנושא האתר.

לסיכום: אופטימיזצייה של עמוד אינה מספקת בפני עצמה לקידום האתר. אבל במידה והיא באה בשילוב של פעולות קידום נוספות אז התוצאות יכולות להפתיע. חוץ מזה שניתן לכוון את סוג הגולשים ואיכותם על פי תגי המפתח אותם אנו מתאימים בתוכן. שימו לב! שימוש בשיטות "כובע שחור" (שיטות לא מקובלות) יכולות לגרום נזק רציני בטווח הארוך.

ירמיהו בן עמי
מנהל ומפתח פרוייקט אדממה: תוכנה לבניית אתרים.
בומבה-סייט שרותי בנייה, ניהול וקידום אתרים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב