דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שעון נוכחות טביעת אצבע 

מאת    [ 02/12/2009 ]

מילים במאמר: 393   [ נצפה 2882 פעמים ]

מעקב נכון אחר פעילות המועסקים בחברה גדולה, מפעל או עסק בינוני נעשית על ידי שעוני נוכחות. שעון נוכחות נותן למעסיק ובעיקר למחלקת משאבי האנוש את כל הידע על שעות העבודה של העובד, שכרו ונתונים סטטיסטיים נוספים. בסופו של יום, המעסיק יכול להפיק דוחות על פעילות כל עובדיו, כמה הוא משלם עבור שעות העבודה של מועסקיו לפי המחלקות השונות ולהסיק מסקנות באמצעות דוחות ונתונים אלו. מפעלים וחברות גדולות לרוב משתמשות בשעוני נוכחות הייחודיים לכל עובד על מנת להימנע מטעויות. דוגמא מצוינת לשעון נוכחות המושלם עבור כל מעסיק היא שעון נוכחות טביעת אצבע המאפשר לזהות את העובדים על פי טביעת האצבע של אחת מאצבעות כף ידם.

הסיבות לבקרת נוכחות באמצעות שעון נוכחות טביעת אצבע דיי ברורות, הסיבה המרכזית היא שמעסיק מעוניין למנוע מעובדיו לרמות את שעון הנוכחות. כל חריגה בשעות העבודה עולות למעסיק סכום כספי נוסף. בעבר, לפני המצאת שעוני הנוכחות המתקדמים, בחלק ממקומות העבודה מעסיקים נדהמו לגלות כי עובדיהם היו מגיעים לעבודה בבוקר, מעבירים את כרטיסם בשעון הנוכחות, יוצאים ממקום העבודה ונותנים לעובד אחר להעביר את הכרטיס שלהם בסיום שעות העבודה. שעון נוכחות ביומטרי (קורא טביעת אצבע) הומצא כדי למנוע התרחשות של תופעות כדוגמת תופעה זו.

באמצעות שעון נוכחות טביעת אצבע ניתן לקבל נתונים מדויקים ביותר אודות זהות העובדים הנכנסים ויוצאים ממקום העבודה. התקנת דלת כניסה הנפתחת על ידי טביעת אצבע ביומטרית של העובד מאפשרת רישום של העובד בכל יציאה או כניסה למקום העבודה. שעון הנוכחות מקבל את נתוני העובד המלאים באמצעות טביעת אצבעו בלבד ומעביר את הנתונים למחשב המבצע רישום של הנתונים. הנתונים ניתנים לבקרה באמצעות תוכנת מחשב המתחברת ישירות לשעון הנוכחות המתקדם.

כמובן שניתן להפעיל שעון נוכחות טביעת אבצע בעסק במקביל לשיטה הישנה והמוכרת. על ידי הגדרת פונקצית השימוש במכשיר, ניתן להגדיר כניסת עובד על ידי כרטיס מגנטי רגיל במקביל לאפשרות של קבלת טביעת האצבע. כך למעשה מתגלה שימוש נוסף בשעון נוכחות ביומטרי, הפעם לטובת העובדים - המעסיק מאפשר לעובד לבצע רישום של שעות עבודתו באמצעות טביעת אצבע למקרה ושכח את כרטיס הזיהוי שלו בבית או ברכב.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב