דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוד החידות - איך ניגשים לפתרון חידה? 

מאת    [ 02/12/2009 ]

מילים במאמר: 486   [ נצפה 4963 פעמים ]

אפתח בווידוי: חידות הן לא הצד החזק שלי. אם לא הצלחתי לפתור חידה תוך דקה או שתיים, אני מאבדת את הסבלנות והולכת לעשות משהו אחר. אח שלי, לעומת זאת, הוא ההפך הגמור ממני ויש לו סבלנות בלתי נגמרת לחידות, תשבצים ולכל בני משפחתם. מה שכן, הסבלנות הזו לא ממש נבחנה במציאות היות שגם כאשר שאלתי אותו חידה מאוד קשה שרבים וטובים כמוני לא הצליחו לפתור, הוא פתר אותה תוך עשר דקות במקום תוך דקה כמו ברוב המקרים.

איך נגישים לפתרון חידה? אתם יודעים? בואו ננסה לחשוב על דרכים לפתרון חידות.

ניתוחה של חידה

ישנן כל מיני סוגי חידות: יש חידה לוגית, חידה של טריוויה, חידה מתמטית וכולי. לכל חידה יש את אופי שונה ולפיכך, גם הדרך לפיתרון איננה אותה דרך. על מנת להגיע לפיתרון חידה, אפשר לבצע לה איזשהו ניתוח אופי, לפרקה לחלקים ואפשר גם להתייעץ עם אחרים:

1.  אופייה של החידה - נשאלנו חידה. האם מדובר בסוג של חידה הגיונית הבנויה מתבנית אשר הפיתרון לה אמור לבוא מתוך חשיבה לוגית או שמא מדובר בכלל בחידה הומוריסטית ובלתי שגרתית שלשמה צריך לעשות בדיוק את ההפך ולצאת מן החשיבה ההגיונית אל שבילי הדמיון.

2. אורך החידה ? אם חידה היא ארוכה מאוד, נסו לפרקה לכמה חלקים וייתכן מאוד שזה יעזור לכם להגיע לפיתרון.

3. טובים השניים מן האחד - שאלו אתכם חידה, אתם שוברים את הראש כבר שעות והפיתרון בכלל בבית, לא התלבש ולא יצא לפגוש אתכם בכיכר העיר. במקרים כאלו, גייסו לעזרתכם חבר טוב, הורה, שכן או כל הולך על שניים שיכול לעזור ושבו יחד לפתור את אותה חידה שובבה.

חידות זה כיף!

אחרי שניסינו להבין איך אפשר לפתור חידה, בואו נחשוב רגע מה היתרון בעצם בלפתור חידה. למה כל כך הרבה אנשים נהנים מלפתור חידות?

1. "זו ילדותי השנייה" - יש כאלו שיאמרו לכם שפיתרון חידה מחזיר להם משהו מן הילדות שבה לא היו מאות ערוצי טלוויזיה ולא היה אינספור משחקי מחשב. בימים ההם שיחקנו קלאס, משחקי כדור ופתרנו חידה ותשבץ. אלה היו ימים יפים, לא?

2. זמן איכות עם הילדים - להורים שביניכם בוודאי לא פשוט להוציא את הילד מהמחשב שהרי בעולם שלהם, אם אתה לא מחובר לפייסבוק לכמה דקות, החברים שלך ישלחו אחרייך משלחת חיפוש. עם זאת, הזמן שלכם איתם מועט ועל כן יקר ואפשר לבלות בכיף יחד בפתרון חידה שונה כל יום. תוכלו להפוך את הבילוי הזה לכיפי יותר עם תכניסו כל מיני פרסים לענייין....

3. חידה כמו אוויר לנשימה - כפי שאנחנו צריכים לנשום בכדי לחיות, היצירתיות שלנו וחדות החשיבה שלנו צריכות גם הן דלק שיניע אותן. אין כמו חידה טובה ומאתגרת לניקוי התאים האפורים...

חידות זה לכולם!

יש אנשים שבאופן אוטומטי נרתעים כששואלים אותם חידה. לעומתם יש אנשים שממציאים חידות בשביל הכיף. למעשה, חידות זה בשביל לכולם ולכל גיל. חידה יכולה להיות קשה ויכולה להיות קלה, היא יכולה להיות על ידע בנושאים שאנחנו ממש בקיאים בהם והיא יכולה להיות חידה משוגעת ובלתי שגרתית. חידה יכולה להיות מתאימה למבוגר או לילד ואפשר גם לשלב וליהנות מאוד ממשחקי חידות ביחד.

אתם מוזמנים לפתור חידות ולאתגר את המוח, בפינת החידות של אתר החוג למשפטים, קישור לתחרות חידות >>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב