דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה בין נהיגה בשכרות ומכשיר הינשוף 

מאת    [ 02/12/2009 ]

מילים במאמר: 502   [ נצפה 2262 פעמים ]

נהיגה בשכרות נהפכה לאחרונה למכת מדינה מזעזעת. נהיגה בשכרות היא ללא כל ספק, אחת התופעות המטרידות ביותר שיש כיום בארץ. לאור הקושי לעקור את הנהיגה בשכרות מן החברה שלנו, שינה המחוקק את ההסדר המשפטי שהיה נהוג באשר לעבירה זו. המחוקק עשה שני שינויים מרכזיים. הראשון הוא קביעת עונש מינימום של פסילת רישיון נהיגה לתקופה של לפחות שנתיים. השינוי השני הוא המעבר למכשיר הינשוף כאמצעי ההרשעה העיקרי לעבירה של נהיגה בשכרות.

הינשוף – תחילת הדרך

המעבר לשימוש בינשוף נראה על פניו כרעיון מצוין היות שלפני השימוש במכשיר הינשוף, הורשעו נהגים בעבירה של נהיגה בשכרות על סמך מדדים מדאיגים ביותר כמו בדיקת מאפיינים. שופטים היו צריכים להכריע גורלם של נהגים על סמך התרשמויות סובייקטיביות של שוטרים ובוודאי כי תחושת צדק לא עטפה את כותלי בית המשפט. במובן זה מכשיר הינשוף היה אמור להיות בשורה טובה. אולם, לא הכול ורוד. במובנים מסוימים מדובר במעבר מן הפח אל הפחת היות שאמינותו של מכשיר הינשוף מוטלת בספק לא קטן בכלל.

בשל החששות בדבר דייקנותו ומהימנותו של מכשיר הינשוף נדרש בית המשפט לא פעם לשלוח את מכשיר הינשוף לבדיקה על ידי מומחה אובייקטיבי אך משום מה זו לא התבצעה אלא רק לפני מספר חודשים. בצעד חשוב ביותר, אפשר שופט מחוזי לשלוח את הינשוף לבדיקה על אף היללות הבלתי פוסקות של המשטרה והפרקליטות בעניין.  המכשיר נשלח לבדיקה והתוצאות אינן מעודדות.

הינשוף – אז מה נסגר?

תוצאות הבדיקה של מכשיר הינשוף העלו כי אכן קיימת בעיה באשר לאמינות המכשיר ולדייקנות שהוא יכול לתת בתוצאותיו. קשה לתפוס את העובדה כי השימוש בינשוף ככלי הרשעה של נהיגה בשכרות, החל מלכתחילה ללא שהוכחה אמינותו ואני חשבתי שאנחנו חיים במשטר דמוקרטי....

כרגע אין זה ברור האם תוצאות הבדיקה יהוו קלף מנצח עבור אותו נהג שהואשם בעבירה של נהיגה בשכרות אשר סנגורו הוא זה שביקש את תוצאות הבדיקה. אין זה ברור האם בתי המשפט ישנו את גישתם ואת אופן ההרשעה בגין נהיגה בשכרות. מה שבטוח הוא שנכון להיום, השוטרים והפרקליטות חיים בהכחשה מוחלטת באשר לבעייתיות שקיימת כאן והדבר מצער מאוד.

לא נשכח כמובן את כל אותם נהגים אשר הורשעו בעבירה של נהיגה בשכרות אך היו משוכנעים כי הם חפים מפשע ועתה הם גם יודעים כי הייתה להם סיבה טובה לחשוב כך.

מה בין נהיגה בשכרות ומכשיר הינשוף

נותר לנו רק לחכות ולראות האם המחדל הנוראי שמתחולל כאן בכל הקשור להרשעת נהגים בעבירה של נהיגה בשכרות ייפסק או שמא כל הנוגעים בדבר יבחרו להמשיך להתעלם מן הספקות הקשים שהעלתה הבדיקה של הינשוף. הבה נסכם:

1. צורת הרשעה –  למרות כל הבעיות, הינשוף עדיין משמש את שוטרי מדינת ישראל ואת בתי המשפט להרשעת נהגים בגין נהיגה בשכרות. 

2. איפה הצדק – מה יעלה בגורלם של כל אותם אנשים אשר הורשעו בעבירה של נהיגה בשכרות והיו למעשה חפים מפשע? האם תהיה להם איזו אפשרות להחזיר את הגלגל אחורה?

3. להוציא את השורש – נראה לי שהפיתרון הכי טוב לכל הבלאגן הזה הוא למסור את המפתחות למישהו אחר כשאתם שותים כי נהיגה בשכרות מסכנת את חייכן וכפי שאתם רואים, לא כדאי להגיע לבית משפט בעבירה שכזו.

התייעצות נוספת בנוגע לנהיגה בשכרות מומלץ מאוד בפורום דיני תעבורה >>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב