דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נהיגה בשכרות - איך בודקים אם נהגתם בשכרות? 

מאת    [ 01/12/2009 ]

מילים במאמר: 521   [ נצפה 2804 פעמים ]

נהיגה בשכרות היא פצצת זמן מתקתקת. זו עבירה נוראית אשר יש לה השלכות טרגיות ואנו כחברה, צריכים לעשות את הכול כדי להעלימה מן השטח. לאור התגברות התופעה הנוראה הזו של נהיגה בשכרות, נאלץ המחוקק בישראל להחמיר את הענישה בנושא. לפיכך, המצב המשפטי היום בעניין נהיגה בשכרות הוא פסילת רישיון לתקופה של מינימום שנתיים.

איך מגיעים לכדי כתב אישום בגין נהיגה בשכרות? איך נבדקת רמת האלכוהול בגופם של נהגים?

בדיקות שכרות

יצאתם עם חברים לשתות, הערב הגיע לסיומו ואתם נכנסים לרכב. כעבור כמה דקות עוצר אתכם שוטר ומבקש מהנהג לעבור בדיקת אלכוהול. מה קורה מהרגע הזה ואילך? השוטר יערוך לנהג בדיקת מאפיינים שמיד נסביר מהי ולאחריה יבקש מן הנהג לעשות בדיקת דם או לנשוף אל מכשיר הינשוף:

1. בדיקת מאפיינים – מטרתה של בדיקת מאפיינים היא לבחון את ההתנהגות של הנהג ולהתרשם האם הוא נמצא בשליטה או האם הוא שיכור. השוטר יבדוק האם יש לנהג מאפיינים חשודים כגון ריח של אלכוהול מפיו. בדיקת מאפיינים חייבת להתבצע לאחר בדיקת הינשוף כדי שהשוטר יוכל לבחון את התנהגות הנהג בצורה אובייקטיבית עד כמה שניתן. אם השוטר יערוך את בדיקת המאפיינים לאחר שעשה את בדיקת הינשוף הרי שתהיה לו כבר דעה לגבי מצבו של הנהג.

2. בדיקת דם – במידה ויש לשוטר חשד סביר כי נהג נוהג בשכרות או במידה והתרחשה תאונת דרכים, הוא מוסמך לדרוש מהנהג לעשות בדיקת דם. הבדיקה נערכת על 100 מיליליטר דם. אם בכמות זו נמצאו מעל 50 מיליגרם של אלכוהול, מדובר במקרה של נהיגה בשכרות.

3. בדיקת הינשוף – בעוד שהסמכות להורות על בדיקת דם נתונה לשוטרים רק אם יש להם חשד סביר או אם התרחשה תאונה, הסמכות של השוטרים להורות על בדיקה באמצעות מכשיר הינשוף אינה תלויה בדבר. חשוב שתדעו כי שוטר יכול לדרוש מכם ללא כל סיבה מיוחדת, כי תעברו בדיקה באמצעות הינשוף. במידה ורמת האלכוהול שנמצאה אצלכם הנה מעל 240 מיקרו גרם לליטר של אוויר נשוף, מדובר במקרה של נהיגה בשכרות.

האם אפשר לסרב לבדיקת שכרות?

ישנו מיתוס כזה שאם אדם מסרב לבדיקת שכרות לא ניתן להרשיעו בעבירה של נהיגה בשכרות אך זה לא נכון כלל וכלל. נהג אשר סירב לעשות בדיקת שכרות, דינו, לרוב, כמי שנהג בשכרות. המצב הינו כזה על מנת לא לאפשר לנהגים שיכורים להתחמק מעונש על ידי סירוב לעשות בדיקת שכרות. כאשר אנו מסרבים לערוך בדיקת שכרות והגענו לבית המשפט, יבחנו נסיבות הסירוב שלנו ואז יוחלט אם דיננו הוא כמי שנהג בשכרות. כמובן שאם הסירוב שלנו היה לגיטימי, קרוב לוודאי שבית המשפט יבין זאת ואנו לא נורשע בגין נהיגה בשכרות אך אם סירבנו ללא סיבה מוצדקת, חבל על הזמן כמו שאומרים...

נהיגה בשכרות – עונש המינימום

ברמת העיקרון, אדם המורשע בעבירה של נהיגה בשכרות, דינו יהיה פסילת רישיון הנהיגה לתקופה של לפחות שנתיים. לשון החוק אינה מאפשרת לבתי המשפט לסטות מעונש המינימום שקבע המחוקק אלא בנסיבות חריגות. בפועל ובמיוחד לאור הספקות שהועלו לאחרונה באשר למהימנותו של מכשיר הינשוף, מבדילים בתי המשפט בין מקרים חמורים ביותר של נהיגה בשכרות לבין מקרים קלים יותר והם גוזרים עונשים פחותים מן המינימום.

טוב חברים, אז למדנו כמה דברים היום על נהיגה בשכרות, אנא אל תשתו ותנהגו, בשביל זה יש לכם חברים טובים שיביאו אתכם הביתה בשלום!

התייעצות נוספת בנוגע לנהיגה בשכרות מומלץ מאוד בפורום דיני תעבורה >>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב