דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רשלנות רפואית - אמצעי זהירות 

מאת    [ 01/12/2009 ]

מילים במאמר: 541   [ נצפה 2058 פעמים ]

רשלנות רפואית – אמצעי זהירות

רשלנות רפואית משמעה טיפול רפואי אשר אינו עומד בסטנדרט הסבירות וכמו כן, טיפול אשר גרם לנו נזק משמעותי. אף תחום ברפואה איננו חסין מפני רשלנות רפואית. זו יכולה להיגרם לנו למעשה בכל סוג של טיפול רפואי. יחד עם הברכה שבהתפתחותה של הרפואה והאפשרות לעבור כיום כל מיני הליכים רפואיים כגון ניתוחים פלסטיים, גדלה למרבה הצער, כמות התביעות המוגשות בגין רשלנות רפואית.

כמובן כי הדרך היחידה להימנע ממקרה של רשלנות רפואית, היא פשוט לא לעבור שום טיפול אך מובן לכולנו אין הדבר תמיד אפשרי כי ישנם טיפולים שאנו מוכרחים לעבור למען הבריאות שלנו. מה בכל זאת אפשר לעשות כדי לצמצם את הסיכון שלנו ליפול ברשתה של רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית- היו יסודיים!

כאמור, אנחנו לא יכולים למנוע ב-100% את הסיכון לרשלנות רפואית אלא אם נבחר שלא לעשות את הטיפול הרפואי. בעניין זה נציין כי כל מי שרוצה לעשות ניתוח קוסמטי, חייב להגן על עצמו ולקחת בחשבון את הסיכונים שקיימים ולשקול היטיב טרם ההחלטה לבצע את הניתוח.

ישנם אמצעי זהירות שאנחנו יכולים לבצעם על מנת לצמצם את הסיכונים להיפגע על ידי רשלנות רפואית ולפני שנפרטם כאן, זכרו כי נקודת המוצא שלכם צריכה להיות יסודיות! אל תשאירו דבר לידי המזל וקבלו את כל האינפורמציה שיש באפשרותכם לקבל:

1. שיעורי בית – אל תחיו בחשכה. אם אתם יודעים שאתם צריכים או רוצים לעבור טיפול רפואי כלשהו, עשו שיעורי בית מקיפים בעניין. קראו באינטרנט, בררו אם מישהו שאתם מכירים עבר או עומד לעבור את הטיפול שלכם ותתייעצו עמו. ככל שתדעו יותר, כך תקטינו משמעותית את הסיכוי להיפגע בשל רשלנות רפואית.

2. לא להתעלם מהסיכונים – ידע זה כוח! משמע שאל לכם לפחד להבין טוב טוב מהם הסיכונים בטיפול. ככל שתדעו יותר, ככה תוכלו להגיע להחלטה הנכונה עבורכם. היו ערים היטיב לסיבוכים אפשריים, לתופעות לוואי שיכולות להתעורר לאחר הטיפול. חשוב מאוד גם לברר מהו משך ההחלמה מהטיפול כדי שתוכלו להתכונן מבחינת עבודה ומשפחה.

3. האדם הנכון במקום הנכון – חשוב מאוד שתבחרו בקפידה את הרופא הטוב ביותר לביצוע הטיפול וכן את המרכז הרפואי בו תרגישו בנוח. זה הזמן לשאול את כל השאלות ולא להתבייש מהרופא, הוא כאן בשבילכם. אם הטיפול שהנכם צריכים לעבור כרוך באשפוז, בררו היטיב את התנאים במרכז הרפואי כדי שיהיה לכם כמה שיותר נעים בסיטואציה הלא כל כך נעימה הזו. בחירת הרופא המתאים היא דרך מצוינת למניעת רשלנות רפואית.

החלטה שקולה ונכונה

בכל מקרה של טיפול רפואי, לא תמיד קל לנו להגיע להחלטה הטובה עבורנו. בין אם המדובר בניתוח קוסמטי שאנו עושים מבחירה שלנו לחלוטין ובין אם מדובר בטיפול רפואי שאנו מוכרחים לעבור לשם הבריאות, ההחלטה לעבור את הטיפול אינה פשוטה. כמובן כי החשש שלנו מפני רשלנות רפואית, מגביר את החרדה ואת הקושי להגיע להחלטה.

בשל המורכבות של העניין, אנו ממליצים לחשוב בשקט וברוגע האם הטיפול הרפואי הוא האלטרנטיבה הטובה ביותר עבורנו. בדקו תמיד אם ישנן חלופות לניתוח, בדקו תמיד האם הנכם מוכנים כרגע נפשית וכלכלית לעבור את הטיפול, במידה והוא אינו טיפול דחוף.

פעם שלישית גלידה!

רופאים הם בני אדם! ולפעמים הם טועים, זה רק טבעי. רשלנות רפואית חמורה ביותר יכולה להתרחש במידה ונעבור טיפול שאנחנו לא צריכים לעבור אותו. על כן, אנו ממליצים בחום לקבל תמיד חוות דעת שנייה לפחות, אם לא שלישית וכך תוכלו להיות שקטים שאכן הנכם צריכים לעבור את הטיפול הרפואי.

לייעוץ מקוון בנושאי רשלנות רפואית אמליץ לפנות לפורום רשלנות רפואית>>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב