דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משבר דובאי - השווקים מתייצבים, החשש מפני משבר כלל עולמי שוכח 

מאת    [ 30/11/2009 ]

מילים במאמר: 633   [ נצפה 1866 פעמים ]

איך אפשר לפתוח סקירה כלכלית ללא אזכור למשבר דובאי. נראה כי לאחר הפרסום ביום חמישי האחרון אודות הקשיים שבה נתקלה הנסיכות הזעירה, והירידות בשווקי אסיה ובוול סטריט, הולכים ופגים החששות מפני משבר קשה שיחזור להכות בכלכלה העולמית.

על אף האפשרות שהמשבר יסב נזקים קשים למוסדות פיננסים באירופה (בעיקר) ובארה"ב, נראה כי היקף הפגיעות יהי נקודתי יותר ולא ישפיע בצורה משמעותית על שוקי ההון. בורסות אסיה נסחרו הבוקר בטריטוריה ירוקה ורשמו עליות נאות, וכעת הציפיה בשוק היא לראות את הכיוון שאליו תפנה וול סטריט אחר הצהריים.

לאחר שהדולר ירד אתמול קרוב ל-3.7 שקלים, בנק ישראל החל לקנות דולרים כאשר לפי ההערכות בשוק, הבנק רכש כ-250 מיליון דולר. רכישות הבנק באוקטובר מצטרפות לקניות בסך 1.6 מיליארד דולר בספטמבר, אשר העלו את יתרות המט"ח של ישראל לרמה של כ-60 מיליארד דולר.

בניגוד לציפיות ירד אתמול מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר ב-0.3%, כך דיווחה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בשוק ציפו ליציבות עד עלייה של 0.2%.

אתמול פורסם הדו"ח השבועי בארה"ב בדבר מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה, שירד ב-10,000 והסתכם ב-514 אלף תביעות - הירידה החמישית בשישה חודשים האחרונים. כלכלנים ציפו כי המספר ירד ל-510 אלף תביעות. מספר התביעות המתמשכות לדמי אבטלה ירד ב-75 אלף ל-5.99 מיליון תביעות - המספר הנמוך מאז מארס.

אתמול פורסם בארה"ב מדד המחירים לצרכן, שירד ב-1.3% בספטמבר לעומת החודש המקביל ב-2008. לעומת חודש אוגוסט בו עלה המדד ב-0.2%, בעקבות עליית מחירי המכוניות, האנרגיה והטיפול הרפואי. מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, עלה ב-1.5% בספטמבר לעומת החודש המקביל ב-2008. המדד עלה ב-0.2% בספטמבר לעומת אוגוסט.

הפאונד האנגלי התחזק בעולם אתמול מול מרבית המטבעות, וזאת על רקע הערכות כי הבנק המרכזי באנגליה מתכוון להפסיק את רכישת הנכסים שהחל לבצע לפני חודשים מספר, על מנת להימנע מהצפת המטבע המקומי ומירידה בערכו כתוצאה מכך.

מחירי הנפט והבנזין עלו אתמול בעקבות פרסום דו"ח ממשלתי, שהראה על ירידה חדה במלאי הבנזין בארה"ב, לאחר שהמזקקות הפחיתו את התפוקה לרמה הנמוכה ביותר זה יותר משנה. החוזים על הנפט הגולמי לאספקה בנובמבר ננעלו בעלייה של 3.1% לשער של 77.49 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הנפט הגולמי עלה ב-11% בשישה ימים האחרונים.

מלאי הבנזין שפורסמו אתמול בארה"ב נפלו ב-5.2 מיליון חביות בשבוע שהסתיים ב-9 באוקטובר, כך דיווח משרד האנרגיה האמריקאי.

תפוקת הבנזין ירדה בשבוע שעבר ל-8.45 מיליון חביות ביום, הרמה הנמוכה ביותר מאז ספטמבר שעבר. מלאי המזקקות, שכולל את הדיזל ואת הנפט לחימום רשם ירידה של 1.1 מיליון חביות. מלאי הנפט עלה ב-400 אלף חביות. מחיר החוזים על הבנזין למסירה בנובמבר זינק ב-4.5% ל-1.9415 דולרים לגאלון.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב