דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קדימה שלי סיכום ביניים: החמצה גדולה 

מאת    [ 30/11/2009 ]

מילים במאמר: 950   [ נצפה 1935 פעמים ]

 

קדימה שלי סיכום ביניים: החמצה גדולה  /  נמרוד נוי

29/11/2009

אז ככה. הצטרפתי לקדימה כי חפשתי את אותו משהו שיחולל שינוי בחיינו הפוליטיים במדינה. משהו שיקפיץ קדימה את ההוויה הפוליטית והציבורית שלנו, הנשרכת הרחק הרחק מאחור ביחס למערכות חיינו האחרות, ומיצרת בכך דיסוננס חריף ביותר בינה לבין כל מה שאיננו פוליטי וציבורי במדינה. משהו שיתן תשובה לכל אותם דברים לא טובים המכבידים ומעיקים על חיינו הפוליטיים אשר בגינם אנו מאבדים גובה ומשלמים מחירים עצומים.

הצטרפתי לקדימה בסמוך למועד הקמתה. בפעילות  של ממש בה התחלתי רק לפני כשלוש שנים: שמעתי, ראיתי, פגשתי, דיברתי, השתתפתי וקראתי. לקח לי בדיוק שנה כדי לתפוס ולהבין בגדול את יסודות הפרובלמטיקה של המערכת הפוליטית בישראל ושל מפלגת קדימה. אחר כך רק ביססתי את עיקרי התובנות שגיבשתי ואת ממצאיי על המציאות הפוליטית בישראל - העמקתי והרחבתי אותם. לפני כשנה הוצאתי את הנוסח המעודכן האחרון של המסמך המקצועי שהכנתי 'קדימה: יישום תוכנית אסטרטגית'. בכל תקופת פעילותי כתבתי קרוב למאה וחמישים מאמרים שונים שפורסמו באתר החברים של קדימה 'יאללה קדימה', העוסקים כולם בקדימה ובחולשת המערכת הפוליטית בישראל. לאחרונה ריכזתי את המיטב שבהם בשני אתרים ארציים, 'מאמרים' ו-'רידר', וניתן בקלות רבה להגיע אליהם דרך הקלדת שמי המלא בגוגל.

מהר מאוד הבנתי שני דברים חשובים ביותר. האחד, שמדובר בחולשה דורית שמאוד קשה להתגבר עליה בדרכים רגילות. השני, שהדברים חורגים הרבה מעבר למפלגת קדימה ושהמערכת הפוליטית כולה בישראל נגועה. מה שלא נעשה לא יעלה בידינו אם לא נתמודד באופן מושכל וראוי עם יסודות הדברים, עם שאלות האמת של חיינו הציבוריים והפוליטיים במדינה. המציאות היא כל כך הזויה וכל כך בלתי אפשרית שרק דור מכונן או מנהיגות מכוננת יוציאו אותנו מן הבוץ הנוראי בו שקענו.

צעקתי בקול גדול. נשכבתי על הגדר ודבר לא הזיז לאיש מנבחרי קדימה ומוביליה, כולל יו"ר  המפלגה ציפי ליבני. נפגשתי באופן אישי לשיחה על הדברים עם חברי הכנסת עתניאל שנלר, צחי הנגבי, זאב בוים וזאב ביילסקי. איש מהם לא התרומם לגדול העשייה הנדרשת, ולמעשה כל חברי הכנסת שלנו בורחים מאחריותם האישית והקולקטיבית להמשך המצב ההולך והמתדרדר של המערכת הפוליטית בישראל. גרוע מכך, הם אינם מכירים בה. לאחרונה נפתח סוף סוף שיח קונסטרוקטיבי ביני לבין מנכ"ל המפלגה משה שחורי ואני מברך על כך. קודם לכן נאלצתי לפרוש מהצוות האסטרטגי של המפלגה, שהוקם גם על פי פנייתי למנכ"ל מיד עם התמנותו לתפקיד. נוכחתי שתהליכי העבודה והרכב המשתתפים בו אינם מבטיחים הצלחה כלשהי במונחים המקצועיים שאני מכיר ויודע.

לפני חודשים אחדים קיבלתי לראשונה טלפון מציפי ליבני, שהשורה התחתונה שלו היתה להחזיר אותי לשורה מהר ככל האפשר וזאת כדי שאחדל מדבריי ומאמריי הנתפסים על ידה כמשהו שגורם לה ולמפלגה נזקים. אחרי יותר משנה של בקשות חוזרות ונשנות להפגש איתה ולאחר שהחומרים שלי הועברו לידי עוזריה השונים, ואף ניתנו לה על ידי ישירות ביד, יו"ר מפלגתנו ביקשה ממני שאבין שאין ביכולתה להפגש עם כל אחד. נו!!! מה תגידו על כך??? מעשית אכן זה נכון שאי אפשר להפגש עם כולם, אך כמי שבא מן הדסיפלינה הניהולית ומייצג אותה בכבוד במפלגה רק אדגיש כאן, כי לא נכון לומר דברים שכאלה בפניו של איש, ובודאי לא בפניו של מי שמבין גם משהו בניהול ובמנהיגות. יכולתי באותו הרגע לשלוף מאמתחתי המקצועית לכיוונה של לציפי ליבני סידרה של אמיתות על ניהול ומנהיגות, שאינם מתיישבים עם דרכה, אשר אם תמשיך בה רב הסיכוי שבמוקדם או במאוחר הצ'אנס שקיבלה מן הבוחרים ילך וימוג הרחק הרחק באופק שמעבר להרים הנישפים.

אחזור ואומר כאן שוב, כי בקדימה למפלגה ליושבת ראש שלה ולחברי הכנסת יש עוזרים ויועצים רבים אך איש מהם לא בא מן הדיסיפלינה הכל כך חשובה הזאת של הניהול על כל מימדיה ורבדיה. נראה שהמערכת הפוליטית בישראל מעולם לא ספגה אל תוכה תשומות כלשהן מתחומי הניהול השונים. בענין זה כבר חזרתי ואמרתי ששם המשחק החדש הוא התנהלות וזו היא זירת הדברים העיקרית של חיינו הציבוריים והפוליטיים במדינה. בבחינת נתנהל נכון נדע גם לתת תשובות ראויות למכלול הדברים המעסקים אותנו כבני אדם וחברה. הלכתי רחוק ואף הגדרתי את התובנה הזו כ'מהפכה קופרניקאית'. הבנתי, כי בחברה שמזמן חדלה להתמודד עם המציאות על דרך היצירה ואשר מרוממת את עצמה בשרוכי הנעלים של כאילו ערכים וכאילו אידאולוגיות, מאוד קשה להכיל אל תוכה תובנה שכזו.

מה הלאה? אני איש שרץ למרחקים ארוכים. מעל לשלושים שנה שלוש פעמים בשובע אני קם מוקדם בבוקר ורץ כ- 6-10 ק"מ. יש לי סבלנות, אינני מתיאש ואינני מרים ידיים. באופן קונקרטי יותר כבר מזמן אינני שם את כל יהבי על קדימה ואני מחפש דרך להציף את הדברים כלפי מעלה אל הציבור הרחב. אני חותר לשיתופי פעולה עם קבוצות שונות וגופים שונים בחברה האזרחית כדי להתחיל ולגלגל כאן איזה כדור שלג שיחולל שינויים בקרבנו. איזה ניפנוף רחוק בכנפי פרפר שיגרום לתזוזה עתידית גדולה. אני פועל גם נמרצות להיכנס עם החומרים האלה אל התקשורת. ברור לי דבר אחד שללא דחיפה מן החברה האזרחית וללא פרסום נרחב בתקשורת וקיום דיון ציבורי סביב הדברים שום דבר לא יזוז בדור שלנו. נראה שהפוליטיקאי המצוי מן הזן הישן לא יחולל פה שום שינוי. כל שיוכל לעשות אותו פוליטיקאי הוא את אותו עוד מאותו הדבר ומה שהיה הוא שיהיה. כל אותם דברים שבגינם אנו סופגים הפסדים עצומים הפוגעים בחוסנה של המדינה.

ולסיום, משהו אופטימי. זה אפשרי. זה ניתן לעשייה. זה אפילו קל יותר מאשר נראה במבט ראשון. קדימה הוקמה כדי לחולל את המפנה הנדרש בחיינו הפוליטיים. זכות קיומה מותנה בכך. אלו דברים שכל ארגון אחר בחיינו מתמודד עמם יום יום אם רצונו להמשיך ולשרוד. אין כאן כל המצאה שאיננה ידועה בעולמנו. רק צריך לקום בבוקר להחליף את הדיסקט בראש ולהתחיל להתמודד עם הדברים באופן מושכל ומקצועי, ועם הרבה הרבה תעוזת הרוח. זה הכל. במקום אלף יועצים למיניהם, שרק ימשיכו עם אותו הדבר וינציחו את המצב הקיים, יש להפנים אל תוככי המפלגה והמערכת הפוליטית כולה תשומות מתחומי הניהול השונים. יש לאמץ את חוכמת הארגון והניהול אל קירבנו. זה הכל רבותי. וזה פשוט וזה אפשרי. כאן היום ועכשיו. אין בליבי על איש, ואינני לוקח את הדברים באופן אישי. אני ממלא את תפקידי ומקיים את שליחותי. סוף דבריי.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב