דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לתלמיד פילאטיס המתחיל... 

מאת    [ 30/11/2009 ]

מילים במאמר: 1024   [ נצפה 1935 פעמים ]

פילאטיס קלאסי הוא אימון בעל קואורדינציה מלאה לגוף, mind, ורוח.

תלמידים רבים שואלים שאלות בעניין האימון. אספתי כמה מהן ועניתי באופן מסודר. תיהנו

 

1. לזכור את מהלך התרגיל ושמו. למה זה חשוב?

החל מתחילת האימון בשיטה ובסטודיו, אנו המורים, מציגים כול תרגיל עם השם ומהלכו. כאשר אנו המורים מחויבים ללמד כל תרגיל על פי הרמה הנדרשת, באותו הזמן, עבור התלמיד. התלמיד מחויב לזכור את התרגיל עם השם על מנת שיוכל להתקדם בתוך התרגיל עצמו. לכל תרגיל מס' רמות וככל שהתלמיד מתקדם בתוך הרמה של עצמו כך משתנה התרגיל, הדגשים בו, האיכות התנועתית הנדרשת כאשר עיקר המטרה הינו שיפור אינסופי. לתלמידים מסוימים הדרישה הנ'ל קשה, אולם יש לזכור כי קיום דרישה זו, יעורר וישפר את היכולת האימונית של התלמיד והתוצאות אליו התלמיד צפוי להגיע תהיינה טובות יותר בהרבה. הסיבה הינה פשוטה: במקום ללמוד כול פעם מחדש את אותו התרגיל אפשר להתעמק בתרגיל המוכר בכול פעם מחדש וללמוד בכול פעם תרגיל חדש. למידה יוצרת התחדשות והתרעננות הן בגוף והן בתאי המוח השונים, משפרת את הגוף ומחזקת אותו.

 

2. לזכור את סדר התרגילים. למה זה חשוב?

פילאטיס יצר סדר תרגילים הגיוני הבונה את הגוף תוך רעיון האיתגור והנדבך. כלומר, כל תנועה ותנוחה תאותגר ותתפתח מס' פעמים במהלך השיעור והתרגיל הקודם בונה את התרגיל הבא. ישנה התפתחות מאוד יפה ומעניינת במהלך התירגול. כאשר אנו מתרכזים וזוכרים את התרגילים אנו מאמצים בזמן האימון גם את המחשבה, המוח, הריכוז ובכך מאמנים לא רק את הגוף אלא גם את המחשבה. פילאטיס קרא לשיטתו mind, body and soul בעצם הלימוד אנו מפגישים שלושה קריטריונים חשובים הקיימים בשיטה. ג'. סטנלי הול, פסיכולוג אמריקאי דגול טען כי "תרבות השרירים היא בניית המוח". כך שגם באימוץ הזיכרון הן במהלך התרגיל והן במהלך השיעור אנו משתפרים.

 

3. בפילאטיס מעט חזרות. מדוע?

בשל הרצון לשיפור, התעמקות והפנמה של התרגילים וכן עם גדילת מס' התרגילים בכול שיעור ורמה (מתחילים עד 40 תרגילים, בינוני עד 60, מתקדמים 80 ומעלה...) אנו מבצעים עד 10 חזרות לכול היותר במתחילים, בין 5-8 בבינוני ובין 1-3 במתקדמים. מעקב אחר ההוראות חשוב וחיוני לך על מנת להשיג את אותן התוצאות אותן אנו מחפשים. אנו מבצעים מעט חזרות על מנת לא להיכנס לאוטומט- כלומר תרגול ללא מחשבה. שים לב לסעיף הקודם. כמו כן, יש לנו כ-1000 תרגילים אותם אנו מעוניינים ללמוד...

 

4. אני לא מצליח/ ה. מה לעשות?

זכור כי "רומא לא נבנתה ביום אחד", והסבלנות וההתמדה הן תכונות חיוניות בהצלחתך האולטימטיבית להשיג כל מבוקשך, (אגב, לאו דווקא אימון בפילאטיס). דרושה נחישות, התמדה והמון סבלנות. כל מתאמן עם הסיפור שלו, כל מתאמן עם הגוף שלו, גיל, משקל ועוד. לכן אין צורף להשוות את עצמך לאחרים, אלא לעצמך אך ורק. יש לזכור כמה הצלחתי בשיעור הראשון, כמה תרגילים חדשים כבר למדתי מאז, כמה מהם אני כבר מסוגל לבצע. ייאוש וקוצר רוח אינם עוזרים גם ברמת המוראל ובעיקר כי לכל אחד התהליך הנדרש לו. איכות ויופי תנועתי אינם נדרשים מאף תלמיד בסטודיו. אגב, זאת אחת הסיבות בשלה אינני מדגימה וכן לא מעודדת להסתכל לצדדים בזמן התרגול אלא לזכור ולהבין לבד את התרגיל.

 

5. בשיעור שעבר עשינו תרגיל מסוים עם משקולות. היום בלי. למה?

שאלות אילו ובסגנון זה נשאלות לעיתים. לפנינו כ-1000 תרגילים ללמוד ולהתאמן, אנו לא חייבים לחזור על אותו התרגיל, פרט לרפרטואר המזרון והרפורמר. אע'פ שלעיתים אנו שומטים תרגילים מרפרטואר הנ'ל בעיקר משום שאני מעוניינת להגיע לתרגיל ספציפי בשיעור מסויים. מה שאומר שבמקום ללכת רצוף ממס' 1 עד 5, אני אדלג על מס' 3 נניח אבל אגיע ל-6. הסדר עדיין יישמר, אך נוסיף עוד תרגיל לרפרטואר שלנו. אנחנו מעוניינים לשמר את הקיים, ולהוסיף עוד אפשרויות בעיקר בחלק השלישי של השיעור שם התפקיד העיקרי שלנו יהיה לתת מענה לצרכים ספציפיים. כמו כן, במיקרים של פציעות, היריון או כאבי אנו משמיטים תרגילים אשר עשויים לעורר כאב או ליצור החמרה במצב הגופני.

 

כשקונטרה- אינדיקציה הופכת לאינדיקציה...

קונטרה אינדקציה פירושו- התוויות נגד, סימן מנגד. כלומר, מה אסור לעשות?

לעיתים תנועה מסוימת אינה ניתנת לביצוע. תנועה זו מעוררת בעיות גופניות כאילו ואחרות הקיימות אצל אותו מתאמן. אנחנו איננו מעוניינים לעורר את אותה הבעיה, אלא להימנע ממנה לתת לגוף לנוע בטווחים הנוחים והטובים לו, לחזק אותו. מתי ניתן לחזור לתנועה זו? בדר'כ כשהבטן מספיק חזקה, כשהתלמיד שולט במרבית התרגילים וכשתנועות דוגמאת התנועה המסוימת אינן מעוררת כול כאב. אבל הכי חשוב זאת הסבלנות.

 

לסיכום, להלן 8 עקרונות השיטה:      

                                                         Whole body movement

Breathing

Balanced muscle development

Concentration

Control

Centering

Precision

Rhythm

תודה רבה על תשומת הלב

 

מאת אורלי אורן מייסדת, מנהלת ובעלת הסטודיו לפילאטיס קלאסי. אורן החלה את דרכה, כספורט טרפיסטית (מקצוע המאבחן ומטפל בפציעות ספורט ומחול), והתמקצעה בשיטות טיפול כגון אוסיטאופאטיה, עיסוי אינטגרטיבי ואימון עפ'י שיטת פילאטיס. במהלך עשור בתחום הפילאטיס ושיקום פציעות צברה ניסיון רב והינה בין המורים הבכירים לשיטת הפילאטיס בישראל. אורן הינה הישראלית היחידה אשר הוסמכה במבחן הבינלאומי הראשון ע'י ה-PILATES METHOD ALLIANCE, 2005, ארה"ב והינה GOLD CERTIFIED PILATES TEACHER אורן למדה והשתלמה בביהס של דר' אנדרסון POLESTARPILATES, מיאמי והוסמכה עפי שיטת ה-powerpilates. אורן מלמדת עפי שיטת הפילאטיס הקלאסי המתבסס על תרגיליו המקוריים של ג'וזף פילאטיס http://www.orlyoren.co.il 0778320073




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב