דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לשמור על הכדור עם לימודי הנדסת סביבה 

מאת    [ 30/11/2009 ]

מילים במאמר: 672   [ נצפה 2498 פעמים ]

 

לימודי הנדסת סביבה מהווים תת-תחום חדש יחסית של הנדסה אזרחית. בשנים האחרונות עולה נושא השמירה על איכות הסביבה לכותרות ולמודעות הציבורית. יותר ויותר אנשים מבינים את הנזק שחברת בני האדם עושה לכדור הארץ בזיהומו ובריקונו ממשאבים חיוניים. לכן, היה זה רק עניין של זמן עד שיתפתח תחום חדש, שיעסוק בהגנה על העולם שלנו במקביל להמשך תהליכי המודרניזציה שעובר המין האנושי. תחום זה הוא הנדסת סביבה.

העוסק בתחום הנדסת סביבה מביא לשימוש את כלי ההנדסה והמחקר המודרניים על מנת להגן ולשמור על כדור הארץ. בוגרי לימודי הנדסת סביבה ישתלבו במגוון רב של מקומות עבודה, הכוללים מכונים ציבוריים וממשלתיים, חברות פרטיות, עמותות להגנת הסביבה ועוד. תחום עיסוקם של בוגרי הנדסת סביבה יהיה במציאת דרכים לשמירה על כדור הארץ ואף שיפור איכות סביבתו, וזאת במקביל להמשך התפתחותו של המין האנושי בכלל התחומים. בוגר הנדסת סביבה יסייע בפיתוחם ובאימוצם של תקני איכות סביבה בארץ ובעולם, ויסייע למפעלים באימוץ תקנים בין-לאומיים בשיפורם של הליכי ייצור, הפחתת זיהום הנפלט מכלי רכב, הגנה על מקורות מים, טיפול בשפכים (תעשיתיים, עירוניים וחקלאים) ושיפור ושמירה על נופים.

 

לימודי הנדסת סביבה – על הלימודים

לימודי הנדסת סביבה הם לימודי הנדסה,  ובסיומם מוענק לבוגרים תואר B.Sc, ולכן גם משך הלימודים הוא 4 שנים (8 סמסטרים בסה"כ). הלימודים מורכבים ממספר שלבים. השלב הראשון הוא הקניית רקע מדעי שישמש את הלומדים הנדסת סביבה בהמשך דרכם. הלימודים בשלב זה סובבים סביב מקצועות המדעים היסודיים – מתמטיקה, פיזיקה, כימיה, ביולוגיה ומדעי המחשב. זאת על מנת להקנות בסיס איתן שעליו יוכלו בוגרי לימודי הנדסת סביבה לפתח את רעיונותיהם, מחקריהם תכנוניהם ושילובם בסביבת העבודה שלהם.

לאחר סיום שלב המדעים, ממשיכים לימודי הנדסת סביבה לחלקם השני, שהוא לימוד מקצועות היסוד הבונים את מהנדס הסביבה. בין מקצועות אלו ניתן למצוא את מכניקת הזורמים, תורת החוזק, תהליכים בטיפול בשפכים ובפסולת, הנדסה כימית ואקולוגיה. בסיומו של השלב השני, ממשיכים הלומדים הנדסת סביבה בבחירת מסלולים המהווים את השלב השלישי בתוכנית הלימודים. קורסי הבחירה בלימודי הנדסת סביבה הם בעצם תחומי ההתמחות במקצוע זה. כל מסלול בלימודי הנדסת סביבה מתמקד בתחום אחד, ומכיל בתוכו מספר תתי-תחומים. לדוגמא, בוגר הנדסת סביבה אשר בחר במסלול טיפול במים ושפכים, יבצע במהלך לימודיו קורסים הקשורים לתחומי מים, מיחזור מים, טיפול בשפכים (מכל הסוגים: תעשייתי, עירוני וחקלאי). בסיום לימודי הנדסת סביבה ישתלב בתחומי מחקר בנושא הנ"ל, כמהנדס למפעל הפועל בתחום או אפילו כמהנדס בעייריה.

 

אז היכן לומדים הנדסת סביבה?

לימודי הנדסת סביבה הינם תת-תחום של הנדסה אזרחית ועל כן ניתן ללמוד הנדסת סביבה בכל האוניברסיטאות בארץ, וכן במכללות המציעות לימודי הנדסה אשר מאפשרות לימודי הנדסה אזרחית.

תנאי הקבלה ללימודי הנדסת סביבה משתנים ממוסד אחד למשנהו, אך בכולם קיימת חובת הבחינה הפיסכומטרית וכן בגרות מלאה עם 4 או 5 יחידות לימוד במתמטיקה. תנאי הקבלה גם מושפעים ממספר הנרשמים ללימודי הנדסת סביבה. אם בשנה מסויימת היו פחות פונים מאשר מקומות פנויים, אין מן הנמנע שמוסד הלימודים יוריד את תנאי הסף לקבלה ללימודים על מנת למלא את מכסת המקומות, ולהפך – אם היו פונים רבים, תנאי הסף לקבלה יעלו בהתאם.

 

לימודי הנדסת סביבה – מהנדס בתחום פורץ

לסיכום, הנדסת סביבה הינו תחום חדש יחסית שצובר תאוצה ברחבי העולם, ולא בכדי. לימודי הנדסת סביבה מתאימים לאנשים המעוניינים בתואר מהנדס, בעיסוק מעניין ובמקביל מעוניינים בשמירה על איכות הסביבה ושמירתו על הכדור עליו אנו חיים.

 

מאמר באדיבות בית ספר להנדסאים – שנקר הנדסאים מקודם ע"י אקטיביטק קידום אתרים

 

<!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0in; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-language:AR-SA;} a:link, span.MsoHyperlink {color:#003399; text-decoration:underline; text-underline:single;} a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed {color:purple; text-decoration:underline; text-underline:single;} @page Section1 {size:8.5in 11.0in; margin:1.0in 1.25in 1.0in 1.25in; mso-header-margin:.5in; mso-footer-margin:.5in; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} --> מאמר באדיבות בית ספר להנדסאים – שנקר הנדסאים מקודם ע"י אקטיביטק קידום אתרים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב