דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משמעות המותגים בעולם המודרני 

מאת    [ 29/11/2009 ]

מילים במאמר: 596   [ נצפה 2691 פעמים ]

 

בעולמנו כיום יש משמעות עצומה למותגים. למעשה כל הסובב אותנו הם מותגים. החל מהמכונית שאנו קונים, משום שיש לה תדמית מסויימת,עבור דרך מוצרי החשמל לבית , מוצרי המטבח ואולי התחום הכי בולט הם מותגי האופנה.

 אם כן מהם המותגים ומה עושה אותם כל כך אטרקטיביים עבורנו? השאלה הזו מצריכה יותר מתשובה אחת. חלוצי המותגים היו דווקא בתחום המזון. החל מ"קוקה-קולה" שיצרה מותג עוד בתחילת המאה העשרים ועבור דרך "מק-דונלד" ,שהפיצה את בשורת העולם המערבי, החומרני, כמעט בכל רחבי הגלובוס. אולי מוטב נשאל מהו מותג? ובכן, מותג הוא משהו שבא מהמילה "תיוג", היכולת לאפיין מוצר מסויים, ולעשותו שונה מאחרים. התיוג הזה אומר שהמוצר הצרכני הזה, מכיל x תכונות ואיפיוניים, שהחברה האחראית ליצורו, שיווקו והפצתו מחוייבים להם לאורך כל הדרך.אם נמשיך בדוגמא של "מק-דונלד" נראה דבר זה בבירור. בכל מקום בעולם בו תכנסו לסניף של הרשת תראו, פחות או יותר אותו מראה, תקבלו פחות או יותר אותו מוצר, באותה אריזה ותשלמו פחות או יותר אותו מחיר (בכפוף כמובן לתנאי השוק).כלומר, מיתוג הוא ערובה לאיכות לכל אורך הדרך. כפי שאמרנו מותגים שייכים היום לכל תחומי חיינו, בעולם המודרני שלנו,אין הבדל רב בין מזרח למערב, בין סין ליפן לארה"ב או לכל מקום אחר על פני הגלובוס, בכל מקום קונים ורוצים מותגים.ומדוע? כשאתם קונים מותגים, אתם יודעים מה אתם קונים. כל מותג, ממתג את עצמו כשונה מהאחרים. יש לו קווי איפיון שונים מהאחר.

 יש למוצר הזה "אבא" מישהו אחראי על כך שמה שאתה קונה, אתה קונה טוב.כשמישהו רוצה להפיץ מותג כלשהו הוא זקוק לרישיון ולשם כך קיים עולם הזכיינות. בנושא זה הקווים ברורים וכל חברה שבוחרת  לאפשר לזכיינים מקומיים להפיץ את מוצריה, עושה זאת בדרך קצת שונה, כשהמאפיין הבולט הוא תשלום בסיס שנותן מי  שהופך לזכיין  לחברה ה"מזכה"+ אחוזים קבועים מרווחי המכירה. אך בכך אין מסתכם העניין. מי שהופך לזכיין אחראי על שמירת השם, המוניטין והאיכות של המוצר אותו הוא משווק. לעיתים הקשר לזכיין הוא ראשוני בלבד, ולעיתים הוא נמשך כליווי לאורך כל הדרך. עד כה דיברנו על ההיבטים הכלכליים של המותג, אך למותגי אופנה יש משמעות רבה הרבה יותר. בעולמנו החומרני, מהיר התזוזה, כשאתה קונה מותג מסויים אתה למעשה משווק לעולם מסר מאוד ברור וחד משמעי, שאומר עליך, מי אתה, מה אתה, מה אתה מעדיף ומה לא ובעיקר מעבר לכל מה היכולת הכלכלית שלך.

 מותגי האופנה נכנסו לשווקים עוד בשנות ה-50 של המאה העשרים כשהעניין הולך ותופס תאוצה בכל שנה. לא זאת בלבד, שהנושא אינו מצטמצם, אלא שהוא הולך ומתרחב לנושאים ותת-נושאים בתחום האופנה. אם נניח בעבר היה מיתוג לאופנת ספורט, היום המיתוג הזה ירד עד לפרטים הכי קטניםכגון אופנה לגולשי גלים (למשל בילבונג) אופנה לכדורסלנים, אופנה לאנשים העושים ספורט בשעות הפנאי וכדומה. חד ובולט הנושא בקרב בני הנוער, שהיום אינם מוכנים ללבוש מוצר אופנה שאינו מותג. אם אין לך מותג, משמע אינך קיים.בקרב בני הנוער רווחות דעות מאוד ברורות בנוגע למותגים השולטים שאחד מהם לדוגמא הוא NoFear  וקיימים כמובן עוד רבים ואחרים.המשמעות החברתית, תרבותית של רכישת מותג היא רחבה ועדיין קשה לעמוד על מלוא הקיפה. כל מי שהוא הורה לנער/ה בגילאים הרלבנטיים לבטח נתקל בנושא. לא יעזור שום שכנוע. המותגים שולטים ועבורם זה ברור. נראה שמסר זה הופנם גם בקרב מבוגרים יותר ואופנות איכות כגון "פולו- בברלי הילס" ממתג גם את המבוגרים, שרוצים מוצר, שהם יודעים  שיוצר עבורם על ידי מעצבי אופנת עילית, מהמוצרים הטובים ביותר ותוך הבטחת איכות לאורך כל הדרך. כך שאל לנו להתפלא, שנושא המותגים "תפס" כל כך חזק במאה העשרים ואחת. ומי שרוצה להיות בצד הנכון של המטבע, שותף להצלחה, ראוי לו שיהיה זכיין של מותגי איכות כגון אילו שהזכרנו. למי שרוצה להשתלב בעולם העסקי, תוך השקעה קטנה יחסית ורווח מובטח, רצוי לו לפנות לעולם המותגים ולרכישת הזכיינות על אחד המותגים המובילים, הקיימים בחברתנו.ואם תרצו להתעדכן בנושאים נוספים בתחום המותגים, אתם מוזמנים לבקר באתר שלנו,

ולרכוש זכיינות למותגי אופנה(A license for brand fashion)  מובילים השייכים לחברתנו. הדרך להצלחה מתחילה כאן!!!  

 

 

אסתי כותבת מאמרים  ועוסקת  גם בכתיבה יצירתית. בעברה עבדה בעיתונות הכתובה ועסקה גם בכתבות תדמית

.  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב