טוויטר עוזר לארגונים?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

טוויטר עוזר לארגונים? 

מאת    [ 29/11/2009 ]
מילים במאמר: 540   [ נצפה 1990 פעמים ]

 
 

הייפ או פתרון אמיתי?

 

הבטחה גדולה טמונה בטוויטר, לארגונים שיבינו את הפוטנציאל העסקי הטמון בו. הודעות על "מבצעי הרגע האחרון" כמו למשל עדכון נוסעים על מושבים פנויים שנותרו במטוס, סמוך מאוד למועד הטיסה; הצעה יומית במחיר אטרקטיבי במיוחד, מבצעים עם הטבות מיוחדות ללקוחות הטובים של הארגון, הן רק כמה דוגמאות. ניתן להרחיב זאת לניטור תגובות לקוחות, מערכת תקשורת פנים ארגונית ועוד שפע יישומים. כך מדובר על "כלי עבודה" חדש, אשר עם קצת דמיון ומעוף, יביא לקשת רחבה של אפשרויות והזדמנויות עסקיות חדשות.

 

טוויטר נחשב לרשת החברתית המקוונת השלישית בגודלה, לאחר פייסבוק ומייספייס (ComScore. נכון למאי 2009). ולא בכדי: משתמשים רבים, פרטיים ועסקיים כאחד, הבינו את העוצמה הטמונה בשירות מיקרו-בלוגינג בכלל, ובטוויטר בפרט, והחלו לרתום אותו לשימושים שונים.

 

טוויטר הוא שירות מיקרו-בלוגינג (Microbloging) שמוצע בחינם, המאפשר למשתמשים לפרסם הודעות קצרות בנות 140 תווים או פחות. ההודעות הללו נקראות ע"י עוקבים (Followers), המחליטים לעקוב אחר החשבון ולקבל הודעות, או הזנות (Tweets) מבעל החשבון. הודעות מופצות כעדכון בעמוד טוויטר, דרך SMS או / וגם דרך יישומים ייעודיים שפותחו לשם כך. ההודעה נשלחת לכל ה"עוקבים", שרואים זאת אצלם בחשבון הטוויטר. השרות דו-כיווני - ניתן לשלוח ולקבל בעזרתו הודעות.

 

מה באמת ניתן לעשות איתו לתועלת הארגון? מי כבר מיישם זאת וכיצד? מהן המגבלות והבעיות הכרוכות בשימוש בו, שלהן כדאי להיות מודע? עוד על נושא חם ומעניין זה, תמצא בתחקיר טוויטר עוזר לארגונים?

 

איך מפיקים תועלת?

 

אלה שלושה אפיקים בולטים, דרכם ניתן להפיק תועלת לארגון:

 

קידום מוצרים - כבר היום, ארגונים שונים מקדמים הכרזות ומכירות של מוצרים חדשים או הצעת היום, דרך טוויטר.

 

מבצעי הרגע האחרון - מבצעים קצרי מועד, שלהצלחתם, יש צורך לעדכן את הלקוחות הפוטנציאליים במהירות, "בזמן אמת". לדוגמא: כרטיסים למופעים או חדרי בתי מלון שנשארו פנויים.

 

עדכונים חיים והודעות - ניתן לעדכן את הלקוחות בכל הקורה בארגון, הן בהודעות כלליות והן בעדכונים בזמן אמת. למשל, כאשר הכתה סופת הוריקן באזורים שונים בארה"ב, רשתות מזון גדולות דאגו לעדכן דרך טוויטר על שעות פתיחה מעודכנות, בעקבות הסערה.

 

עוד 7 אפיקים, תמצא בתחקיר טוויטר עוזר לארגונים?

 

כבר משתמשים

 

זו היא רשימה חלקית של שימושים עסקיים, שארגונים עושים כבר היום בטוויטר:

 

 

קופוני הנחה - חברת Dell הייתה אחת הראשונות מבין חברות-הענק להשתמש בטוויטר לצרכים עסקיים: החברה פרסמה לעוקבים אחר החשבון שלה קופוני הנחה לרכישת מוצרים. במהלך זה הרוויחה החברה מעל שלושה מליון דולרים, כמו גם פרסום המותג בין מיליארדי גולשים.

 

הזמנות מקוונות - בית הקפה Coffee Groundz מאפשר ללקוחות לבצע הזמנות ToGo דרך טוויטר, ולאסוף את הזמנתם בהקדם - ללא שיהוי מיותר בהמתנה להכנת ההזמנה, כמו בהזמנה רגילה.

 

ניהול קשרי לקוחות - חברת פפסי כבר משתמשת בשירות, שסורק את טוויטר לזיהוי אזכורים שלה. במידה ונמצאות תלונות - החברה משתדלת לפתור, במידת האפשר, את הנושאים הבעייתיים.

 

עוד 5 שימושים, תמצא בתחקיר טוויטר עוזר לארגונים?

 

אנשים מהתחום, מוזמנים להגיב לתרום ולהוסיף...

 

הערה חשובה - הסיפור על טוויטר לקוח מתוך תחקיר pCon והוא רק חלק מהסיפור הענק על טכנולוגיות מרתקות ואיומים מסכנים במחשוב, שמשפיעים על כולנו. איך נחשפים לסיפור כולו

וגם מרוויחים יותר זמן פנוי?

קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב