דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טוויטר עוזר לארגונים? 

מאת    [ 29/11/2009 ]

מילים במאמר: 540   [ נצפה 2869 פעמים ]

הייפ או פתרון אמיתי?

 

הבטחה גדולה טמונה בטוויטר, לארגונים שיבינו את הפוטנציאל העסקי הטמון בו. הודעות על "מבצעי הרגע האחרון" כמו למשל עדכון נוסעים על מושבים פנויים שנותרו במטוס, סמוך מאוד למועד הטיסה; הצעה יומית במחיר אטרקטיבי במיוחד, מבצעים עם הטבות מיוחדות ללקוחות הטובים של הארגון, הן רק כמה דוגמאות. ניתן להרחיב זאת לניטור תגובות לקוחות, מערכת תקשורת פנים ארגונית ועוד שפע יישומים. כך מדובר על "כלי עבודה" חדש, אשר עם קצת דמיון ומעוף, יביא לקשת רחבה של אפשרויות והזדמנויות עסקיות חדשות.

 

טוויטר נחשב לרשת החברתית המקוונת השלישית בגודלה, לאחר פייסבוק ומייספייס (ComScore. נכון למאי 2009). ולא בכדי: משתמשים רבים, פרטיים ועסקיים כאחד, הבינו את העוצמה הטמונה בשירות מיקרו-בלוגינג בכלל, ובטוויטר בפרט, והחלו לרתום אותו לשימושים שונים.

 

טוויטר הוא שירות מיקרו-בלוגינג (Microbloging) שמוצע בחינם, המאפשר למשתמשים לפרסם הודעות קצרות בנות 140 תווים או פחות. ההודעות הללו נקראות ע"י עוקבים (Followers), המחליטים לעקוב אחר החשבון ולקבל הודעות, או הזנות (Tweets) מבעל החשבון. הודעות מופצות כעדכון בעמוד טוויטר, דרך SMS או / וגם דרך יישומים ייעודיים שפותחו לשם כך. ההודעה נשלחת לכל ה"עוקבים", שרואים זאת אצלם בחשבון הטוויטר. השרות דו-כיווני - ניתן לשלוח ולקבל בעזרתו הודעות.

 

מה באמת ניתן לעשות איתו לתועלת הארגון? מי כבר מיישם זאת וכיצד? מהן המגבלות והבעיות הכרוכות בשימוש בו, שלהן כדאי להיות מודע? עוד על נושא חם ומעניין זה, תמצא בתחקיר טוויטר עוזר לארגונים?

 

איך מפיקים תועלת?

 

אלה שלושה אפיקים בולטים, דרכם ניתן להפיק תועלת לארגון:

 

קידום מוצרים - כבר היום, ארגונים שונים מקדמים הכרזות ומכירות של מוצרים חדשים או הצעת היום, דרך טוויטר.

 

מבצעי הרגע האחרון - מבצעים קצרי מועד, שלהצלחתם, יש צורך לעדכן את הלקוחות הפוטנציאליים במהירות, "בזמן אמת". לדוגמא: כרטיסים למופעים או חדרי בתי מלון שנשארו פנויים.

 

עדכונים חיים והודעות - ניתן לעדכן את הלקוחות בכל הקורה בארגון, הן בהודעות כלליות והן בעדכונים בזמן אמת. למשל, כאשר הכתה סופת הוריקן באזורים שונים בארה"ב, רשתות מזון גדולות דאגו לעדכן דרך טוויטר על שעות פתיחה מעודכנות, בעקבות הסערה.

 

עוד 7 אפיקים, תמצא בתחקיר טוויטר עוזר לארגונים?

 

כבר משתמשים

 

זו היא רשימה חלקית של שימושים עסקיים, שארגונים עושים כבר היום בטוויטר:

 

 

קופוני הנחה - חברת Dell הייתה אחת הראשונות מבין חברות-הענק להשתמש בטוויטר לצרכים עסקיים: החברה פרסמה לעוקבים אחר החשבון שלה קופוני הנחה לרכישת מוצרים. במהלך זה הרוויחה החברה מעל שלושה מליון דולרים, כמו גם פרסום המותג בין מיליארדי גולשים.

 

הזמנות מקוונות - בית הקפה Coffee Groundz מאפשר ללקוחות לבצע הזמנות ToGo דרך טוויטר, ולאסוף את הזמנתם בהקדם - ללא שיהוי מיותר בהמתנה להכנת ההזמנה, כמו בהזמנה רגילה.

 

ניהול קשרי לקוחות - חברת פפסי כבר משתמשת בשירות, שסורק את טוויטר לזיהוי אזכורים שלה. במידה ונמצאות תלונות - החברה משתדלת לפתור, במידת האפשר, את הנושאים הבעייתיים.

 

עוד 5 שימושים, תמצא בתחקיר טוויטר עוזר לארגונים?

 

אנשים מהתחום, מוזמנים להגיב לתרום ולהוסיף...

 

הערה חשובה - הסיפור על טוויטר לקוח מתוך תחקיר pCon והוא רק חלק מהסיפור הענק על טכנולוגיות מרתקות ואיומים מסכנים במחשוב, שמשפיעים על כולנו. איך נחשפים לסיפור כולו

וגם מרוויחים יותר זמן פנוי?

קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב