דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסכם גירושין 

מאת    [ 29/11/2009 ]

מילים במאמר: 705   [ נצפה 3029 פעמים ]

בני זוג אשר מעוניינים לסיים את נישואיהם, יכולים לעשות זאת במסגרת הסכם גירושין בניהם אשר יסדיר את אופן פירוק התא המשפחתי בצורה שקטה, חברית וקצרה.

 

מומלץ לכלול את הנושאים הבאים במסגרת הסכם הגירושין:


    •  הסכמה לקבלת/ נתינת גט;

    •  חלוקת הרכוש- ההסכם קובע כיצד יחולק הרכוש המשותף לגביו חלה חזקת השיתוף, ואשר נצבר על ידי בני הזוג במהלך נישואיהם כגון: דירת מגורים, רכבים, עסקים, קרנות וכד';

    •  מזונות – במסגרת ההסכם יוסדרו גובה מזונות הילדים. חשוב להדגיש, כי ככל שהסכם הגירושין נחתם בין בני הזוג בלא שהתנהל הליך משפטי בעניינם, וככל שהוסדרו במסגרתו גובה מזונות הילדים ,הרי שהסכם זה (עניין מזונות הילדים שהוסדר בו) אינו מחייב את הילדים והם רשאים להגיש תביעת מזונות עצמאית. במקרה בו התנהל הליך משפטי בין הצדדים ובמסגרתו נחתם הסכם גירושין, הרי שהילדים יוכלו להגיש תביעת מזונות רק אם יוכיחו קיומו של 'שינוי נסיבות מהותי';

    •  משמורת ילדים והסדרי ראיה - בני הזוג יקבעו מי יהיה ההורה המשמורן, ומהם הסדרי הראיה של בן הזוג אשר לא קיבל את משמורת הילדים.

דוגמא להסדר ראיה:

אמצע שבוע  - ימים א', ג', ה' בשעות אחר הצהריים.

סופי השבוע -  בכל סוף שבוע שני התובעים יבלו וילונו עם האב. סוף שבוע יתחיל ביום ו' בשעה 14:00 ויסתיים ביום שבת בשעה 20:00.

חגים - החגים מתחלקים שווה בשווה בין שני ההורים. לפיכך, חג אותו חגגו הילדים עם הורה אחד בשנה מסוימת, בשנה שלאחריה יחגגו אותו התובעים עם ההורה השני.

חופשות בית הספר - קיימות 3 חופשות ארוכות: סוכות, חנוכה ופסח. את  מחציתה הראשונה של החופשה יבלו התובעים עם ההורה עימו שהו או ישהו בערב החג ואת מחציתה השנייה של החופשה עם ההורה אצלו ישהו בחג השני או ביום האחרון של החג.

החופש הגדול – במהלך החופשה יבלו וילונו התובעים מדי שבועיים עם הורה אחר.


    •  חינוך הילדים- הצדדים יסכימו בניהם כי החלטות בעניין חינוך הילדים יהיו בהסכמה משותפת של בני הזוג. מסגרות חינוכיות כגון גנים, בתי ספר, חוגים וכד'  יקבעו בהסכמה בין בני הזוג תוך שיתוף פעולה, תיאום והתייעצות. העניין מקבל משנה חשיבות כאשר אחד מבני הזוג משנה את אורח חייו לאחר הגירושין, כדוגמת חזרה בתשובה או חזרה בשאלה. חשוב וראוי לעגן בהסכם את דרך החינוך שתינתן לילדים לאחר הגירושין על מנת למנוע ויכוחים ואי נעימות בעתיד.

לאחר חתימת ההסכם, יש להגישו לאישור בית המשפט או בית הדין. הגשת בקשה לאישור הסכם גירוישן לבית המשפט כרוכה בתשלום אגרה בסך 497 ש"ח. הסכם יאושר לאחר שסעיפיו יבחנו ויינתן אישור כי הם אינם פוגעים באחד הצדדים או בצדדים שלישיים.

 

לאחר מתן אישור בית המשפט, יקבל הסכם גירושין תוקף של פסק דין. תקיפתו בעתיד של הסכם שאושר הינה קשה ותתאפשר רק מכוח הפרתו או מכוח עילות חוזיות כגון טעות, הטעיה, כפיה, תרמית ועושק.

 

דברי ההסבר פורטו במאמר זה בצורה חלקית, תמציתית וכללית. בשום מקרה אין לראות בהם את נוסח החוק. המאמר לא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי, ובכל מקרה מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בדיני משפחה (עורך דין גירושין, התרת נשיואין) לצורך קבלת ייעוץ בדבר זכויותיכם ע"פ הדין.

 

שלי שוסטר, עורך דין תאונת דרכים מאור-שוסטר משרד עורכי דין מתמחה בדיני מזונות, נזיקין טל': 077-500-63-63 פקס: 077-500-84-03




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב