דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כתיבה שיווקית לעומת כתיבה רגילה 

מאת    [ 27/11/2009 ]

מילים במאמר: 413   [ נצפה 2164 פעמים ]

 

אם גם אתם מתכננים להקים אתר אינטרנט ולכתוב בו תכנים שונים אודות תחום פעילותכם והשירותים שאתם מספקים, הרי שיש לכם שתי אפשרויות: הראשונה היא לפנות לכותב שיווקי מקצועי, שידע להציג אתכם לקהל היעד שלכם בצורה הרהוטה והאיכותית ביותר; השנייה היא לכתוב את התוכן בעצמכם, מתוך היכרות אישית ממקור ראשון עם השירותית שאתם נותנים.

כתיבה שיווקית מקצועית תציע לכם יתרונות רבים, אך רק שיתוף פעולה מלא ביניכם לבין הכותב המקצועי יביא לתוצר האיכותי שיספק לכם את התוצאות הטובות ביותר. אם גם אתם לא בטוחים שאתם מבינים את ההבדל בין כתיבה שיווקית לבין כתיבה (חובבנית) רגילה, המדריך הבא יסייע לכם לעמוד על ההבדלים.

א.      נקודת מבט אובייקטיבית - כתיבה שיווקית נכתבת על-ידי כותב אובייקטיבי, שלא קשור בקשר עסקי כלשהו עם נותן השירות. מסיבה זו הוא כותב בגובה העיניים של הלקוח, מבלי להכיר את התחום לעומק ומבלי לעשות שימוש במונחים מקצועיים וטכנים שהלקוחות אולי לא מכירים. כתיבה שיווקית נכתבת מן הלקוח אל הלקוח, בגובה העיניים שלו, ומתוך נקודת מבט אובייקטיבית הבוחנת את הדברים מהצד. מסיבה זו היא זוכה בדרך כלל לאמינות רבה אצל הקורא, וסוקרת בפניו, בצורה הנעימה והנוחה ביותר, את אופי השירותים וטיבם.

ב.      פילוח קהל היעד וזיהוי הצרכים שלו - הבדל מהותי בין כתיבה שיווקית לכתיבה "רגילה" נעוץ בהנעה לפעולה. תפקידה של כתיבה שיווקית הוא, בראש ובראשונה, להניע את קהל היעד לפעולה. מטרה זו מושגת על-ידי פילוחו של קהל היעד, לימוד של הרגליו, העדפותיו, הדברים שחסרים לו, והצורה בה הוא אוהב שפונים ומתייחסים אליו.

לפני שכותב ניגש לכתוב טקסטים שיווקיים, הוא נפגש עם הלקוח ויחד הם מגבשים אסטרטגיית פעולה המתבססת על הצרכים של קהל היעד שלהם. אחרי שקהל היעד הוגדר, מנסחים אליו פנייה וטקסט בטון כזה שיצור אצלו אמפתיה ורגש, ובכך ימשוך אותו להתעניין במוצר שמנסים למכור לו.

כתיבה רגילה (שאינה כתיבה שיווקית) לא לוקחת בחשבון פרמטרים אלו. לכתיבה רגילה אין תפקיד או מטרה ספציפית, היא לא מחוייבת להעביר מסר מדויק וחד-משמעי, והיא לא חייבת לפנות לקהלי יעד מפולחים ולדבר בשפה שלהם. מכאן ההבדל המרכזי.

ג.       פיתוי ויצירת ציפייה - כתיבה שיווקית היא, בראש ובראשונה, כתיבה פתיינית. כתיבה שיווקית מתחנפת מצד אחד לקורא, נותנת לו את מה שהוא רוצה בטון אותו הוא אוהב לשמוע ותוך שימוש בדימויים ומילים אותן הוא מכיר ומוקיר, אך בה בעת היא יוצרת אצלו ציפיה למוצר שיספק את הצרכים האישיים שלו. בניגוד לכתיבה רגילה, כתיבה שיווקית מייצרת אצל הקורא סקרנות, מגרה אותו, ובדרך מעבירה לו את המסר הפרסומי בצורה קלה ונעימה יותר. כתיבה שיווקית שמנוסחת על-ידי כותבים מקצועיים, תשיג את מטרתה בצורה האפקטיבית ביותר עבור הלקוח.

 

איי וי טקסט בע"מ http://www.ivtext.co.il קופירייטינג תוכן שיווקי כתיבה שיווקית, חברה מובילה בתחומים קופירייטינג, כתיבת תוכן שיווקי, כתיבת תוכן לקידום אתרים ברשת האינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב