דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מי צריך תוכנית עסקית? 

מאת    [ 27/11/2009 ]

מילים במאמר: 418   [ נצפה 1846 פעמים ]

 

תוכנית עסקית היא כלי מרכזי וחיוני עבור כל עסק: היא מגדירה עבורו מטרות ויעדים ארוכי טווח, כמו גם דרכי פעולה וצעדים לביצוע בטווח הזמן המיידי. כל זאת, תוך התייחסות למכלול ההיבטים המאפיינים את הפעילות העסקית, למשאביו המוגבלים של העסק, לשוק במסגרתו העסק פועל ולקהל היעד שלו. היא מאפשרת ניתוח אובייקטיבי ומקצועי של מצבו של העסק, על יתרונותיו וחסרונותיו, וכך יכולה לזהות צורך ברפורמות פנימיות, בשינוי כיוון אסטרטגי או דווקא בהמשך הדרך הנוכחית. מעבר לכך, במובנה הרחב יכולה תוכנית עסקית לשרת לא רק עסקים, אלא כל יחידה שמתנהלת במישור הפיננסי, כמו למשל משקי בית.

 מי צריך במיוחד תוכנית עסקית?

תוכנית עסקית נדרשת במיוחד בכל מהלך עסקי מהותי. מהלך כזה יכול לכלול, למשל, הקמת מיזם חדש או התפתחות משמעותית של עסק קיים: הרחבת הפעילות בתחום העיסוק הנוכחי, כניסה לנישות חדשות או לפרויקטים חדשים, גיוס הון ושותפים, רכישת עסקים אחרים וכיוצא בזה.

בכל מהלך כזה, העסק נכנס לתחומי פעילות חדשים ומוכרים פחות, והוא זקוק לייעוץ מקצועי חיצוני, בדמות תוכנית עסקית, על מנת לדעת כיצד עליו להתנהל. בין השאר, הוא זקוק לניתוח של השוק החדש אליו הוא נכנס, של קהלי היעד הרלוונטיים, של המתחרים ושל אסטרטגיות השיווק המתאימות והתנאים הייחודיים הקיימים בשטחי פעילותו החדשים. בנוסף, מהלכים עסקיים כגון אלו דורשים השקעה כספית ניכרת, פעמים רבות תוך נטילת הלוואות וגיוס הון מבנקים וממשקיעים אחרים. משקיעים כאלו צפויים לדרוש גיבוש של תוכנית עסקית מפורטת כתנאי בסיסי להעמדת המימון. בדומה, גם גיוס שותפים חדשים, שפעמים רבות הוא קריטי להתרחבות והתפתחות העסק, דורש הצגת תוכנית עסקית בפניהם. מעבר לכך, מהלך עסקי מהותי מצריך התנהלות והתארגנות פיננסית מדוקדקת, שמתבססת על ניתוחים מקצועיים ואובייקטיביים, במיוחד בכל הנוגע להחזר החובות וההלוואות ולהשקעות כלכליות כמו רכישת עסק וגיוס עובדים חדשים (או הכשרת העובדים הקיימים). בעלי העסק צריכים לדעת בדיוק מתי יוכלו להחזיר את ההלוואות שנטלו, מתי יגיע העסק לנקודת איזון חדשה (כלומר לאיזון בין הרווחים וההפסדים של העסק) ולמאזן פיננסי חיובי - ואיך עליו להתנהל לצורך כך. תוכנית עסקית מספקת את כל הכלים הדרושים לשם כך. לבסוף, כל מהלך עסקי מהותי נוגע למכלול ההיבטים של הפעילות העסקית - שיווק, ניהול, כוח אדם, פיננסים, תחזוקה ועוד - ומצריך שיתוף פעולה  מרבי ביניהם. כיוון שהתנהלות לא נכונה בתחום אחד בלבד יכולה להכשיל את המהלך כולו, אמורה תוכנית עסקית להגדיר בבירור את הצעדים שיש לבצע בכל תחום ותחום, וכך לאפשר שיתוף פעולה מוצלח ביניהם.

 לסיכום

מהלך עסקי מהותי, מטבע הדברים, מלווה בנטילת סיכונים רבים, אך מאפשר לעסק גם סיכויים והזדמנויות להתפתחות משמעותית. תוכנית עסקית היא שתאפשר לעסק לתכנן מתווה עבודה ודרכי פעולה שיאפשרו לו להימנע מהסכנות ולנצל את הסיכויים וההזדמנויות.

אופק בר השקעות בע"מ  http://www.ofek-bar.co.il שירותי יעוץ עסקי ובניית תוכנית עסקית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב