ניהול עובדים - כיצד מגדילים תפוקה של עובד בעסק?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

ניהול עובדים - כיצד מגדילים תפוקה של עובד בעסק? 

מילים במאמר: 353   [ נצפה 2011 פעמים ]

 
 

אם כבר מועסקים עובדים בעסק שלכם או שגייסתם עובד חדש לעסק ואתם רוצים להתייעל ולהגדיל את התפוקה, עליכם לעשות זאת בכמה שלבים:

שלב ראשון – הגדרת תפקיד ותיאום ציפיות 
 אם לא עשיתם זאת עד כה, זהו זמן מצוין להתחיל. עליכם להגדיר בעבור כל עובד:
תפקידים ותחומי אחריות – כדי שהעסק יפעל ביעילות המרבית מומלץ להגדיר בכתב את התפקידים ולחלק בין העובדים את תחומי האחריות בו וכן לקבוע תחומי אחריות משותפים – גם אם מועסק בעסק עובד אחד. כאשר כל אחד יודע את תפקידו ואת תחומי אחריותו, העסק פועל ביעילות כמו גוף אחד מתואם; אין חיכוכים ובזבוז של זמן ותשומת לב.
תיאום ציפיות – חשוב לברר למה העובד מצפה מהעסק ולהבהיר מה העסק מצפה ממנו.
לדוגמה: אתם מעסיקים איש שיווק ומכירות.
הגדרת תפקיד וחלוקת תחומי אחריות:
• שירות לקוחות – אחראי על הקשר עם הלקוחות, טיפול בהחזרות ובתלונות.
• קבלת הזמנות והעברתן למחסן – רישום הזמנה מלקוח; העברתה למחסן לשם הכנתה וארגונה; משיכת ההזמנה מהמחסן.
• שינוע ההזמנה ללקוח – העברת ההזמנה ללקוח בתוך יומיים.
• גבייה מלקוחות – גביית תשלום מלקוחות רק בשקים ובמזומן והפקת קבלה. אשראי ללקוח: שוטף + 45 יום, אשראי ללקוח גדול: שוטף + 60.
• לקוחות חדשים – הגדלת מעגל הלקוחות בעסק על ידי שיווק ללקוחות חדשים. היעד החודשי: שלושה לקוחות חדשים בחודש.
• טיפול ותחזוקת הרכב – העובד אחראי לטפל ברכב הצמוד, לרבות הכנסתו למוסך לטיפולים תקופתיים.

תיאום ציפיות:
ציפיות העובד:
• תנאים סוציאליים בתוך חצי שנה – ביטוח מנהלים.
• "דלת פתוחה" – אפשרות לתקשורת שוטפת עם בעל העסק.
• סביבת עבודה נוחה – מקום קבוע בעסק, הכולל מחשב וטלפון קווי.
• מחשב נייד וטלפון נייד.
ציפיות המעביד:
• עמידה במשימות וביעדים שנקבעו.
• שמירה על הציוד.
• שמירה על סודיות.
• עמידה בנוהלי העסק.
• מתן שירות מקצועי ואמין ללקוחות.
• הגעה לעבודה בזמן והשקעת זמן מעבר לשעות העבודה הקבועות במידת הצורך.

שלב שני – רענון נוהלי עבודה 
 נוהלי עבודה הנם חיוניים לתפקודו השוטף של כל עסק. תפקידם לגרום לעבודה לזרום ולאפשר לכל עובד לבצע את תפקידו על הצד הטוב ביותר וכן לאפשר חפיפה קצרה ויעילה לעובד חדש. יש לכתוב נוהלי עבודה לכל מחלקה ולכל תפקיד.
 דוגמאות טובות לנוהלי עבודה אפשר לראות ברשתות כמו ארומה או מקדונלדס – בכל הסניפים שלהם בעולם נקבל את אותו השירות ונראה את אותם תפקידים.

יוסי ברון - יועץ עסקי, מומחה בניהול - מחבר הספר: "ניהול עסקי באופן MAעשי" אימייל אישי - href="mailto:yossi@valorma.comyossi@valorma.com">">yossi@valorma.com , אתר אינטרנט - www.valorma.com , פורום לשאלות - http://www.limmon.net/lforum/forums/valorma/viewforum.php?f=2

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב