דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רשתות חברתיות - האם לא הגיע הזמן להפסיק לדרדר את הרמה? 

מאת    [ 26/11/2009 ]

מילים במאמר: 472   [ נצפה 1941 פעמים ]

שיווק ברשתות חברתיות לוקח את הכוח מהאח הגדול, גוגל, ומבזר אותו אלינו, המשתמשים. הרמה יורדת, הצרכים יורדים, השיטות משתכללות, ולאו דווקא לטובה. מה השיווק בפייסבוק עושה לנו?

השיווק ברשתות חברתיות מתגלה לא אחת כמטריד אולם לעיתים הוא דווקא משעשע, מה שמעלה את השאלה האתית או במילים אחרות, עד כמה נמוך אני מוכן לרדת בשביל להשיג עוד קצת תשומת לב? אנשי שיווק תמיד היו מוכנים למכור חלקים מהותיים מכבודם העצמי או מהאיטליגנציה הציבורית עבור עוד כמה שברירי אחוזי רייטינג אולם דומה והשיווק באינטרנט היה מעט שונה עד לא מזמן.

בעולם קידום האתרים המקצועי בגוגל (בשונה בפעולות Black Hat) ידעת שבסופו של דבר אם תספק תוכן טוב ותתן ערך מוסף לגולש, הדירוג שלך יעלה. היה ברור שהאיכות מנצחת את הטריקים ובסופו של תהליך "אי אפשר לשקר את כולם כל הזמן…", אך בעולם הרשתות החברתיות זה לא תמיד כך. החברהמ'ן בכיתה כמעט אף פעם אינו גם התלמיד הכי טוב, ואם בשביל קידום אתרים היית צריך לנטות לכיון השני אזי בעולם ה SMM עדיף שתצמד לכיון החשיבה הראשון, האינטרנט כבר לא שייך לגיקים, החנונים כבר לא נמצאים במרכזו, עכשיו הזמן להיפראקטיבים שמטבע הדברים הרבה יותר שטחיים. וזה, כמובן, החלק העצוב.

גלובס עורכים תחרות על התואר המטריד הסידרתי הטוב ביותר והבלונדיניות המתחרות עסוקות בייצור תכנים נמוכים ומיותרים יותר ויותר, הבעיה היא לא רק בחלוקת הקשב אלא גם בהורדת הרמה הציבורית תחת "תו האיכות" של גלובס, הממותג כעיתון הפונה לקהלי יעד איכותיים.

האפשרות השניה, משחקים! גרמו לקהל היעד שלכם לפעול בצורה לא רציונאלית על ידי סיפוק שעשועים דביליים המאפשרים גם למוגבלים לנצח, כשהמכנה המשותף יורד, העם מרוצה.

לואיס וואן הון כבר המציא לפני כמה שנים משחק שעזר לגוגל לקטלג אובייקטים מרחבי הרשת תוך תקופה קצרצרה, זאת בהתבסס על העובדה שאנשים הם…. טפשים.

אבל היום דברים משתכללים, הרי יש לנו רשתות חברתיות, למה לא להביא אנשים ולהניח להם להתחרות על מתנות, כך הם יזמינו את חבריהם ואת חברי חבריהם לבוא ולראות, להכיר ו… לקנות. איקאה פתחה חנות חדשה ולשם כך העלתה תמונות של מוצריה לפייסבוק וביקשה מאנשים לקטלג את עצמם בתמונה.

אז איפה הבעיה?! הרי אפילו ספאם אין פה, זה סתם משחק. תחושתי היא שאם במדיה המסורתית החשיבה היא בכיון של יצירת ערך מוסף לרוכש או לפחות נסיון לשכנע אותו שיש ערך מוסף כזה, הרי שבשיטות החדשות אנו מדלגים לחלוטין על השלב הזה.

אני לא יותר טוב, אני לא יותר זול, אין לי ערך מוסף, אבל אני אגרום לך להפיץ את השמועה עלי בשיטות שיגרמו לך לפעול בצורה לא רציונאלית, כך תהפוך לכלי פרסום שלי. לא עוד שטיפת מוח שלי כלפיך, מהיום אתה תהיה פיון במשחק שטיפת המוח של חבריך, אתה לא רוצה? הצחקת אותי, אתה לא שולט בכך.

אותי זה מביך, התחושה היא שהדבר סותר את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו.

פרסום, כן. שיווק ברשתות חברתיות, כן. אבל אנא, נסו לתת ערך מוסף, נסו לתרום לעולם  …או לפחות להראות ככאלה.

Go-SEO מתמחים בפתרונות שיווק באינטרנט, שיווק במנועי חיפוש וברשתות חברתיות.


אצלינו בGO-SEO תקבל את חבילת השיווק המותאמת ביותר עבורך!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב