דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיול בנחל חרמון 

מאת    [ 26/11/2009 ]

מילים במאמר: 358   [ נצפה 3577 פעמים ]

נחל חרמון הוא  גן עדן לכל חובבי הנחלים וארכיאולוגיה  ונחשב לאחד האתרי התיירות המובילים בישראל עם שרידי עתיקות  נדירים ושלווה ורוגע בטיול לצד הנחל הצל עצי הצפצפה  ודולב הפזורים בחלקיו השונים של הנחל.  נחל חרמון ובשמו הקודם הפניאס שימש במלחמת ששת הימים שימש כמכשול  טבעי כנגד הסורים שניסו לכבוש את קיבוץ דן. לכל אורך המסלול צמחייה ירוקה ואוירה רוגעת ופלגי מים מרשימים לכל אורכו. נחל חרמון הוא אחד משלושת המקורות העיקרים של נהר הירדן וזרימת המים בו היא לאורך כל השנה. המים בנחל חרמון קרים במיוחד מפני שמקורם מימי הפשרת  השלגים בחרמון אשר מחלחלים בהר וזורמים לנחלים והיובלים באזור.

   בעבר שימש נחל חרמון לא רק מקום לטייל ולהירגע בו, אלה גם כמקור כוח שלגדותיו ניבנו מספר תחנות קמח. כיום ניתן למצוא רק תחנת קמח אחת פעילה, ומה שנשאר  מיתר התחנות  אלה רק שרידים אותם ניתן למצוא לאורך הנחל.

  מוצאו של נחל חרמון נובע ממעיין פמיחס שמקורו מהפשרת השלגים בחרמון. מי המעיין משמשים לשתייה לכן  אסורה הרחצה בהם.  למרות זאת טיול מסוג זה יכול להיות רעיון נפלא לטיפול רגשי לילדים נחל חרמון הולך ומתרחב לקראת ייצאתו לעמק ועובר דרך היישוב  שאר יישוב. ומשם ומתפתל לו ועובר בעמק אחולה  בדרכו ליישוב קיבוץ שדה שנחמיה שם נפגש ונישפך  לנהר הירדן. נהר הירדן בהמשכו זורם בדרכו לכנרת.

 הטיול מומלץ ומתאים לכל עונות השנה בשל זרימתו וקרירות המים התמידית של הנחל. מימיו הצוננים וקרים הופכים את הטיול לאטרקציה גם בחודשי הקיץ.

  למי שאין באפשרותו לשלב את הטיול עם נחלים נוספים ורוצה בכך ואין לו אפשרות לפרוס את הטיול על ימים נוספים. אפשר לשלב  בטיולי טרקטורונים  אטרקציות נוספות כגון טיול ברכבי שטח מג'יפים . מה שמאפשר  למצות ולבקר בכמה שמורות טבע ונחלים ביום אחד ולשלב טיול על גדות הנחלים באזור, בשילוב של חווית אקסטרים לכל המשפחה. המסלולים המבוקשים ביותר על ידי משפחות וחברה צעירים  לטיולים מהסוג הזה הם מסלולים שעוברים בנחלים בגליל העליון, רמת הגולן  שבצפונה משקיפה על הכנרת  ובדרומה משקיפה על הכנרת.  מסלולי טיול נוספים בגיפים וטרקטורונים הם מסלולים החוצים את רכס הרי נפתלי  הצופים  על כל אזור עמק החולה החרמון ורמת הגולן. אז שיהיה טיול מהנה לכולם.

 

יובל


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב