דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נולדנו ליצור 

מאת    [ 26/11/2009 ]

מילים במאמר: 428   [ נצפה 2465 פעמים ]

בשנה האחרונה, החלקים היצירתיים שבי באים לידי ביטוי באופן חדש ופורצים לכיוונים שלא חלמתי עליהם  והכל התאפשר רק מכיון שמשהו השתחרר בי.  אני פוגשת אנשים רבים שהמילה "יצירתי" מעוררת בהם תגובה נבהלת, כאילו המילה שמורה רק ליחידי סגולה  וטומנת בחובה את כובד האחריות ליצירת  יצירות אמנות מדהימות שיעוררו התפעלות.  לרוב, המילה גוררת בעקבותיה פרץ של הסברים וסיבות מדוע אנו לא יצירתיים, כאשר מה שעומד נגד עינינו הוא אומן מוכשר המתפרנס מיצירותיו ושעבודותיו מוצגות במוזיאונים ברחבי העולם. 

ובכן, אני יוצאת מנקודת הנחה בסיסית שכל אחד מאיתנו יצירתי במידה זו או אחרת,שהיצירתיות מוטבעת בכולנו ושאך למדנו לחשוב על עצמנו כפחות מכך.  המילה "יצירתיות" מעלה בראשנו ספק עצמי-הרי אנחנו לא מספיק מוכשרים כדי ליצור  ופחד משיפוט-איך יראו אותנו דרך עבודתנו, מה יגידו עלינו.

 יצירתיות היא מהעולם הפנימי, לכן עלינו להניח  את הפחד והספק בצד,  להתחיל להתבונן פנימה, לחפש  מה מביא לנו  נחת והנאה וללכת  לשם, זה המקום שלנו ליצור.  בחיפושינו נמצא את מה שלעולם לא איבדנו. 

להיות יצירתי, בעיניי, אינו בהכרח ליצור יצירות אמנות מדהימות ומעוררות התפעלות. המהות של להיות יצירתי היא בהכרח לחיות בעיניים פקוחות לרווחה, לשאוף את צבעי ההרים והשמיים, להכיר את צלילי העלים המרשרשים, את רקם קליפת העץ.  היא בהכרח לגעת בחיים, לשיר היכן ומתי שנרצה, לספוג כל פרט וללכת למקומות שעדיין לא היינו בהם. להיות יצירתי זה להבחין בכל דבר טרגי ויפה, לבכות בחופשיות, לאסוף חוויות ולעצב אותן באופן שניתן יהיה לחלוק עם אחרים.  לא ליבב על כך שאין זמן, אלא להיות יצירתי כל רגע.  לא לחכות שאחרים יגדירו אותנו, אלא להגדיר את עצמנו.  אנו שומעים קול, מרגשים דחיפה קלה ומתחילים לעבוד.  אנו ממשיכים, מבלי לדעת לאן הולכים.. זה היופי בלהיות יצירתי. 

תהליך היצירה משמעותו-להפוך דבר אחד לאחר-זה יכול להיות רעיון שהפכנו למציאות, מזיגת הניסיון שלנו למילים, החלומות לריקוד, ראיית דברים בדרך שונה ומיוחדת או מציאת פתרונות חדשים לבעיה ישנה.  גם יצירת משפחה ויציקת הערכים שלנו, האמונות שלנו והייחודיות שלנו לתוכה- היא יצירה שלנו שאומרת דבר מה על האופן בו אנו רואים את העולם. 

תהליך היצירה,  משמעותי בעיניי, לפחות כמו התוצר, אם לא יותר.  בתהליך היצירתי יש אלמנטים מרפאים ומרגיעים, הוא  מזמן לנו חוויה שמפעילה את החושים ומעלה בנו טווח רחב של תחושות ורגשות.  אם  לאחר שסיימנו ליצור,  ניתן לעצמנו את  הזמן לשבת מול התוצר המוגמר או הלא מוגמר, לנסות לשחזר את החוויה ולראות איזה דבר חדש  היא מספרת לנו על עצמנו-הרווחנו בגדול! 

מה שחשוב הוא התנועה, הדחף העדין שמעיר אותנו משנתנו, לוקח אותנו מחלומותינו ומזמין לבטא את החלום.  לכן כאשר אתם מרגישים את הדחף הזה, אל תשתיקו אותו, הקשיבו לו ולא לפחדים שלכם ולכו איתו לאן שיוביל אתכם.

אל תטילו ספק שנולדתם ליצור.  אל תאמינו לרגע שעולם האמנות שייך לאחרים.  אל תאמינו במה שאמרו לכם  או שחשבתם ששמעתם, שאתם לא מסוגלים, חסרי דמיון ולא אמנותיים.  זה שולל את הפוטנציאל שלכם ליצור-שהוא זכותכם מלידה.

איריס טננהאוס-מנחת קבוצות (M.A) מאוניברסיטת לסלי.


 מנחה סדנאות ייחודיות בשילוב אמנויות, בדגש על מודעות ועידוד היצירתיות. יוצרת הספר:"בסמטאות נפשי" הכולל דו שיח בין תצלומים למילים.


איריס:054-7688020 www.iristenen.wordpress.com


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב