דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקירת מכשירים כלליים 23-27 לנובמבר 

מאת    [ 25/11/2009 ]

מילים במאמר: 460   [ נצפה 1879 פעמים ]

מדד דאו ג'ונס

ההמלצה מהסקירה הקודמת שוב הוכיחה את עצמה. אבל ברקע המדד ממשיך "להתעקש" שלא להוכיח ירידות שערים יותר משמעותיות כפי ש"מצפים" ממנו. עדיין גם בשלב זה המגמה ממשיכה להיות עולה, בעוד שהיא נתמכת על קו המגמה השוורי. כמו-כן, עדיין, כמו כבר במשך תקופה ארוכה, אנו מוצאים שגל העליות מאבד מעוצמתו. האינדיקאטורים ממשיכים להצביע על סטייה ונפח המסחר ממשיך לדעוך. אבל כמו בשבוע המסחר החולף כך גם לקראת שבוע המסחר הקרוב, בכל זאת הירידות של סוף השבוע – שסוף כל סוף הגיעו – עדיין נתמכות על מגמה "בריאה". הן מגיעות עד לקו המגמה העולה, כמו גם עד לקו ההתנגדות שנפרץ והפך לקו תמיכה. אבל גם כעת, כפי שנמסר גם שבוע שעבר, ניראה כנכון שלא להסתמך על המשך עליות, שכן משבוע לשבוע הסימנים המצביעים יותר ויותר על מהלך אפשרי של תיקונים, שימשיך להיות מאופיין על ידי ירידות, רק מתחזקים והולכים. עדיין חשוב להדגיש ולזכור, שבאשר לעסקאות שורט, יש עדיין להביא בחשבון שברקע בכל זאת המגמה עולה, בעוד שבמבט קרוב אנו אפילו יכולים להיווכח שהאפשרות לעליות שערים בתחילת שבוע המסחר הקרוב אינה בגדר בלתי סבירה. היא סבירה בהחלט ! לעומת זאת, את עסקאות השורט היותר "בטוחות" יש לקחת לאחר שבירת קו התמיכה, כמו גם שבירת קו המגמה העולה.

נאסדק

הסימנים שהעידו על ירידות שערים, כפי שהובא בסקירה הקודמת, אכן באו לידי ביטוי במהלך שבוע המסחר החולף. אמנם הנר הדובי שסיים את יום המסחר האחרון של השבוע שלפני זה האחרון שהיה אותת שפריצתו תהווה אישור לכניסה לפוזיציות השורט "המיוחלות", אלא שהוא לא נפרץ בתחילת שבוע המסחר החולף, בו ראינו דווקא ניסיונות חוזרים ונשנים להמשך עליות ושבירת שיאי שער חדשים. ניסיות שבהמשך נוכחנו לדעת, כפי שהיה צפוי, שנכשלו. הכישלון בא לידי ביטוי גם בניסיונות לפרוץ כלפי מעלה שוב את קו המגמה העולה. כאמור – ללא הצלחה. ימי מסחר אלה, שנמשכו למעשה שלושה ימים, יצרו תבנית של "טריפל-טופ", בעוד יום המסחר האחרון ביניהם אף יצר נר היפוך לעסקאות שורט. כשנר זה נשבר ביום המסחר שלאחר מכן הוא שבר יחד איתו את קו ההתנגדות שהיה אמור לשמש לאחר שנפרץ כקו תמיכה, אך לא עמד במשימה. בכך ניתן האות למהלך שורט רציני – כפי שאכן ניתן ללמוד שקרה בפועל באותו ירידות מירידות השערים החדשות של המדד. היעד הראשון כבר הושלם והושג ונשאלת השאלה מה לגבי ההמשך. השער נבלם ביום המסחר האחרון של שבוע המסחר החולף על קו התמיכה הבא בתור, בעוד שבמבט פנימי יותר ניתן להבחין ששעות המסחר האחרונות של שבוע המסחר החולף יצרו עליות שערים ותיקונים במבנה מחירים עולה דווקא, אם כי ספק רב באם מדובר בחזרה למגמת עליות, שכן לעת עתה הסימנים אינם בהכרח מעידים על כך. את זה נוכל ללמוד במהלך ותוך כדי המסחר של השבוע הקרוב, לאחר מה שניראה כרגע גל מימושים קרב למהלך הירידות האחרונות, או כאשר ייפרץ קו התמיכה הבא, שיילמד על אפשרות נאותה להמשך ירידות של המדד.

מדדים עולמיים מבית פורקס פרוז

הסקירה מבית פורקס פרוז, פורטל מסחר במט"ח


הכותב, רן טוביה, ran.matah@gmail.com , מנכ"ל חברת "מעוף פיננסי" http://www.maoffinance.co.il , נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר במטבע חוץ בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט"ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של "אחד על אחד" באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום, תוך בקרה על פעילותם וגיבוש אסטרטגיות התואמות צרכיהם האינדיווידואליים ומייעלות ביצועיהם. אזהרה: אין במובא משום המלצה לרכוש מטבע כלשהו או לסחור בין צמדי מטבעות כלשהם. כמו-כן, אין במובא משום ערובה להצלחה. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. חשוב להדגיש שמסחר במט"ח נושא פוטנציאל רווח גבוה, אך גם טומן בחובו סיכון רב.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב