דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


במה צריך להתחשב כשבוחרים מסלול לימודים 

מאת    [ 24/11/2009 ]

מילים במאמר: 580   [ נצפה 2660 פעמים ]

סיימתם צבא, עשיתם את הטיול הגדול, נגשתם למבחן פסיכומטרי ועכשיו מגיעה הבחירה הגדולה באמת -האם כדאי להתחיל לימודים או לחסוך כסף? האם לימודים באוניברסיטה יתנו לי יותר או שכדאי לבחור בלימודים במכללה? באיזה מסלול לימודים לבחור - כזה שיהיה בו קל או כזה שיביא כסף? לאיזה מסלול לימודים אוכל להתקבל עם ציון פסיכומטרי כמו זה שקיבלתי והאם להתפשר או לשפר?  ובכלל, מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול ואיזה מסלול לימודים יסייע לי להגיע לשם? בכדי לענות לשאלות אלו ושאלות נוספות, כדאי לקחת בחשבון מספר מאפיינים שיעזרו לכם להסגר על הבחירה הנכונה.

בדיקת זכרון - עד כמה אתה מסוגל לשנן כמויות של חומר?
מסלולי לימודים רבים מהאסכולה ההומנית דורשים מהלומדים בהם יכולת שינון מרשימה למדי. אם בתקופת התיכון הרגשתם שזכירת חומר הלימודים לבגרות בהיסטוריה או בספרות היא משימה בלתי אפשרית, אולי כדאי לכם לוותר על מסלולים הומניים שדורשים שינון מאסיבי לכל מבחן. יכולת הלמידה במסלולי לימודים הומניים היא נגזרת של היכולת שלכם לסכם היטב ולהבחין בין מה שחשוב למה שלא. אם אתם מתקשים בכך, סביר להניח שתמצאו את עצמכם בבעיה כאשר תלמדו למבחנים. 

חשוב לציין שבעלי לקויות למידה  זכאים להקלות, בהתאם לסוג הליקוי שממנו הם סובלים. שווה לוודא לפני שמתחייבים למסלול לימודים כלשהו, מה ההטבות שתהיו זכאים להם ולראות האם באמת ביכולתם לסייע לכם להצליח בלימודים. הקבוצה שחווה בדרך כלל את רוב הבעיות היא קבוצת האנשים שאינה מאובחנת כלקויי למידה אך חווה קשיים בתחומי השינון וסינון המידע. לחברי קבוצה זו כדאי לשקול לוותר על מסלולי הלימודים ההומניים ולפנות לאפיקים ריאליים או לימודים מקצועיים. 

איכות הסביבה - עד כמה חשובה לכם התמיכה הסביבתית?
אחת התלונות הנפוצות הקשורות בבחירת לימודים באוניברסיטה היא התלונה על העדר סביבה תומכת. בניגוד למכללות שזכו לדימוי של קהילות מגובשות בהן המרצים מכירים את הסטודנטים בשמותיהם, אוניברסיטאות נחשבות למקום של "עסקים נטו" בהם אין למרצה דרך לדעת מי אתה בין 300 הסטודנטים הפוקדים את השיעור. מי שאינו מושפע משיקולים אלו, חסך מעצמו התלבטות אחת הקשורה לבחירת מוסד לימודים, אך צפויה לכך השפעה על הצלחתכם, שווה לכם לבדוק אילו מכללות ואוניברסיטאות מוכרות כמעניקות סביבה תומכת ומשקיעות בפיתוח התחום החברתי.

צא ולמד או צא לעבוד?
על אף כי נדמה כאילו שוק העבודה כולו דורש לימודים אקדמאיים כתנאי לקבלה למשרות, ישנם תחומי עיסוק שבהם קיימת העדפה ברורה לבוגרי לימודים של קורסים ייעודיים או לבוגרי מסלולי לימודים תעסוקתיים. במידה ואתם יודעים מהו הכיוון התעסוקתי העתידי שלכם, בררו אילו סוגי לימודים יכולים לסייע לכם להגיע לשם. חשוב לזכור כי קיימים בשוק העבודה תחומים שאין מסלול לימודים הכרחי למי שרוצה לעסוק בהם. דוגמא לכך היא תחומי הטיפול המשלים.  כדאי לבדוק האם קיימים מסלולי לימודיים לא אקדמיים המכשירים לתפקידים אלו ומוכרים ומוערכים על ידי הארגונים הפועלים בתחום זה. 

המסלול למלגה
קיימות מלגות לימודים המיועדות לעידוד כניסת אוכלוסיות מסוימות (חרדים, יוצאי אתיופיה, יוצאי הקווקז וכו') לתחומי לימודים ריאליים הנתפסים כקשים יותר ובעלי רף קבלה גבוה. סטודנטים רבים מתלבטים האם לבחור במסלולי לימודים קשים כיוון שאלו אינם מאפשרים לעבוד בשנים הראשונות לתואר. הסיכוי לקבלת מלגות הוא שיקול חשוב מאד כאשר בוחרים מסלול לימודים, וכדאי גם לקחת בחשבון שמקצועות לימודים קשים כגון הנדסה, מניבים בשוק העבודה משכורות נאות.

לימודים וכלכלה
אחד השיקולים שכדאי להתיחס אליהם בעת בחירתו של  מוסד לימודים הוא המרחק מבית ההורים. בחירה במוסד לימודים מרוחק תחייב אתכם לשכור דירה או לשלם למעונות, ולכך יתווספו הוצאות מחייה ונסיעות. לפני שמחליטים לצאת מהבית ללימודים במוסד מרוחק, כדאי להציץ בחסכון ולראות האם ביכולתכם לממן זאת, והאם תדרשו לעבוד תוך כדי הלימודים. מנגד, כדאי לזכור כי ישנם מוסדות לימודים שמתמחים בתחומים מסויימים ומעניקים יתרון בשוק העבודה ועל כן לא כדאי לבחור באופן אוטומטי את מוסד הלימודים הסמוך לביתכם.

פורטל לימודים - כל המידע על לימודים בישראל - מבגרויות, פסיכומטרי ועד התואר השני




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב