דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חמש טעויות קירור נפוצות מצנני אויר מים מזגנים ניידים ! ! 

מאת    [ 24/11/2009 ]

מילים במאמר: 1255   [ נצפה 2237 פעמים ]

 

 

חמש טעויות קירור נפוצות מצנני אויר מים מזגנים ניידים ! ! !

 

מקררים ניידים כמו מזגני אוויר ניידים ומצנני אויר ניידים שימושיים במגוון רחב של מצבים. בגלל שהם קומפקטיים וניידים,  הם חלופה מצוינת למזגני אוויר המותקנים על הקיר או בחלון או אפילו כתוספת ליחידות קירור מרכזיות. מקררים ניידים מתאימים לבנייני דירות שלא מאפשרים יחידות חלון או עבור בתים עם חלונות שאינם מתאימים להתקנה קבועה של מזגן אוויר, ובהרבה מקרים, הרבה יותר משתלם להפעילם בהשוואה למערכות מרכזיות.

בשעה שמזגני אוויר ניידים יכולים להיות מאוד נוחים ויעילים מבחינת צריכת אנרגיה, בחירה בסוג הלא נכון של מקרר נייד לביתך או למקום העבודה יכול להשאיר אותך מזיע בחום או גרוע מזה. להלן חמשת השגיאות הנפוצות ביותר שלקוחות עושים כאשר הם בוחרים ביחידת קירור ניידת:

1.  קניית הסוג הלא נכון של מצנן עבור סביבה נתונה

לקוחות לעיתים קרובות מחליפים בטעות את המונחים מיזוג אוויר נייד ומצנן אויר. למרות ששני הסוגים של מקררים ניידים מבצעים אותה פעולה מורידים את טמפרטורת האוויר – הם עושים שימוש בשיטות קירור שונות לחלוטין אשר כל אחת מתאימה ביותר לסוגים מסוימים של סביבה.

מזגני אוויר ניידים מורכבים מקופסה המחזיקה את הצד הקר והחם של מזגן האוויר , הם עושים שימוש בצינור פליטה כדי להוציא את החום. המים מתעבים מחוץ לאוויר ונאספים בדלי ניקוז פנימי או נפלטים החוצה על ידי צינור הניקוז. כמה מזגני אוויר ניידים כמו New Air AC-1400E העושה שימוש בטכנולוגית אידוי אוטומטית אשר מבטלת את הצורך בריקון מיכל המים.

מצד שני, מצנן, או מקררים מאדים, הם פשוטים יותר ומורכבים ממסגרת דמוית קופסה המכילה מניפה גדולה אשר מסביב לה קירות העשויים מרפידות מים מקוררים. המניפה מעיפה את האוויר החם החיצוני דרך הרפידות הספוגות במים כל הזמן ומקררת אותו עד 20 מעלות. ככל שמולקולות המים מתאדות על ידי הרפידות, המניפה מעיפה את האוויר הזה שקורר במים דרך אזור החדר.

באופן כללי, כיוון שמזגני אוויר ניידים מתפקדים גם כמייבשים הם מתאימים ביותר לאזורים בעלי רמות לחות מתונות, בשעה שמצנני אויר עובדים טוב יותר באקלים יבש, כמו מדינות דרום מערב. לכן אם רמת הלחות בסביבה שלך היא מעל 45%, מצנני אויר לא יעבוד או לא יהיה יעיל, ומזגן אוויר נייד יתאים יותר.

 

2. חישוב לא נכון של BTU וגודל החדר

מקובל בדרך כלל שהדרך הנכונה למדוד יעילות של מזגן אוויר היא פשוט לחשב BTU ולבחור יחידה שתספק נוחות במגוון רחב של תנאים, אבל למרבה הצער , שיטה זו יכולה לפעמים להיות לא נכונה. נכון ש BTU הוא שיקול חשוב כאשר רוצים לרכוש מזגן אוויר או מצנן אויר ,  וודא שאתה בוחר BTU בחוכמה.

פירוש המונח BTU הוא יחידות תרמיות בריטיות וזוהי דרך לתאר את עוצמת הקירור ויכולת הקירור. ככל שערך

ה BTU גבוה יותר,  כך מזגן האוויר חזק יותר,אבל הגודל לו אתה זקוק תלוי באזור אותו אתה מקרר. אם תבחר מקרר בעל BTU שגוי, יעילות הקירור תפגע. לדוגמה, אם תבחר מזגן אוויר נייד או מצנן אויר  בעל דירוג BTU גבוה מגודל החדר המיועד, היחידה תפסיק את המחזור מהר מאוד ומצד שני כנראה לא תסיר את כל הלחות כראוי. מצד שני, אם מקרר נייד בעל דירוג BTU  נמוך  ממידת החדר הנדרשת, היחידה לא תקרר כראוי את האזור. לכן כאשר שוקלים BTU, תמיד חשבו על מימדי החדר והיכן תמוקם היחידה. אזורים עם שמש ידרשו 10% נוספים ב BTU, אזורים מוצלים ידרשו הפחתה של 10% ב BTU, מטבחים יזדקקו ל 4,000 BTU נוספים.

3. התעלמות מדירוג EER

 

EER או יחס יעילות האנרגיה, הוא מדד של באיזו יעילות מערכת קירור תפעל כאשר הטמפרטורה החיצונית היא ברמה מסוימת – בדרך כלל 95 מעלות פרנהייט.  EER מחושב כיחס פשוט של BTU לכמות ההספק שצורכת יחידה בוואטים. להלן דוגמה לשימוש במזגן אוויר עם 12,000 BTU   והספק של 1500 וואט :

EER = BTU / Watts

12,000/1500 = 8

EER = 8

נכון שככל ש EER  ו BTU גבוהים יותר כך מערכת הקירור יעילה יותר, הרבה לקוחות טועים ברכישת מזגן אוויר נייד גדול מידי ומתעלמים מדירוג EER. להלן דוגמה  של מיזוג אוויר עם 12000 BTU ו 1200 וואט

12,000 / 1200 = 10

EER = 10

פירוש הדבר שיחידה שנייה זו יכולה להפיק את אותה כמות  קירור אבל היא יותר יעילה מבחינת צריכת אנרגיה. לכן, כדי לחסוך כסף בחשבון החשמל החודשי, בחר את מערכת הקירור על ידי קניה של יחידה בגודל המתאים בעלת EER גבוה.

4. אוורור

 

אם תחליט לרכוש  מזגן אוויר נייד, חשוב להבין שהיחידה תזדקק לאוורור, או דרך החלון, קיר, או תקרה. בגלל שכל מזגני האוויר הניידים פולטים אוויר חם מתוך החלל החוצה וכן עובדים כמייבשים, כמעט כל מזגני האוויר הניידים זקוקים לאוורור, הדבר בדרך כלל מצריך ניקוז מים לדלי או מחוץ לחלון. מזגני אוויר ניידים בדרך כלל כוללים ערכת אוורור אשר יחד עם צינור וערכת חלון מספקים אפשרויות אוורור למגוון סגנונות וגדלים של חלונות. כאשר רוכשים מזגן אוויר נייד והאוורור נעשה דרך חלון, וודא שהחלון בו אתה מתכוון להתקין את האוורור מתאים לסוג החלון אילו מתאימה הערכה., כדוגמת חלונות מסוג הזזה או חלון צרפתי. אם לא ניתן לאוורר, ישנם מספר מזגנים ניידים שלא דורשים אוורור, כמו Amcor APC2000E .

 

5. בעיות באספקת מתח  

 

כאשר רוכשים מזגן אוויר נייד, וודא שיש לך מספיק מתח חשמלי זמין עבור היחידה כדי למנוע קפיצת נתיך, כיוון שיחידות אלו בדרך כלל צורכות כמות נכבדה של מתח. שים לב לסוג הפלג ביציאה שבקיר, וזכור שמזגני אוויר ניידים קטנים כמו NewAir ACP – 1000E צורכים רק 220 וולט, בשעה שמזגנים גדולים יותר של 220 וולט יצטרכו מעגל חשמלי יעודי. מזגני אוויר ניידים גדולים יותר, מצד שני, ידרשו  מעגל של 380/400 וולט.(תלת פאזי)

 

באדיבות א מערכות קירור וחימום אירועים.
א.מערכות א.מערכות מצנני אויר מזגנים תותחי חימום
http://www.hcsystem.co.il/
טלפון 1599-597-779

 

א.מערכות מצנני אויר מזגנים תותחי חימום http://www.hcsystem.co.ilhref="mailto:yoni_007@zahav.net.ilyoni_007@zahav.net.il">">yoni_007@zahav.net.ilיונתן.ר - מנהל מוצרטלפון : 1599-597-779פקס : 1599-597-770נייד : 050-8330888




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב