דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לבחור מסך אוויר(air curtain) נכון ? 

מאת    [ 24/11/2009 ]

מילים במאמר: 1234   [ נצפה 2311 פעמים ]

 

איך לבחור מסך אוויר (air curtain) נכון

 

בעזרת טכנולוגיית "תרמוזון" (Thermozone) אנו מעצבים יחידות בעלות אופטימיזציה לגבי גיאומטריית זרימת האוויר, הביצועים והקול. זה מעניק לך את דרישות-הקדם הטובות ביותר האפשריות, אך אין זה מספיק. כדי להשיא (maximize) את יעילות האנרגיה של מסך האוויר, נדרש תכנון זהיר בשלבי העיצוב וההתקנה. להלן מידע מפורט שייתכן שתרצה לחזור אליו מאוחר יותר. בעמודים הבאים תמצא מדריך מהיר שיעזור לך לבחור את מסך האוויר הנכון עבור הפתח שלך.

 

הערות חשובות:

 

  • כל רוחב (גובה) הפתח צריך להיות מכוסה.

 

  • זרימת האוויר צריכה להיות מספקת עבור גובה הפתח. יש לשקול גם את העומס בדלתות במונחים של רוח והפרש לחצים (קרא עוד על כך ב"המדריך הטכני"), וכן את תדירות התנועה דרך הדלת.

 

  • אוורור מאוזן הוא חיוני, קרא עוד על כך ב"המדריך הטכני".

 

  • מסכי אוויר לא יכולים למנוע זרמי אוויר יתרים או מהירויות רוח.

 

 

מבנה הבניין

 

לפני ההתקנה, חשוב ללמוד את מבנה הבניין ואת האוורור שבו, ולקחת בחשבון את זרמי האוויר, כמו עומסי רוח ולחץ מלאכותי. אוורור מאוזן הוא חיוני.

אם יש לך בעיית זרמי אוויר, הכלל הבסיסי הוא לבחור מסך אוויר עם חום. מסכי אוויר מקיפים ללא חום מומלצים לשימוש בפתחים של מחסנים קרים ובשטחי בנין ממוזגים באקלימים חמים. עבור אקלימים קרים, ניתן להשתמש במסך אוויר עם חום הכולל במהלך הקיץ רק את פונקציית המאוורר, כדי לשמור על האוויר הממוזג שבפנים.

  התקנה

 

יש לכוון את מסך האוויר כך שחלק קטן מזרם האוויר יוצא החוצה, בעוד שהחלק העיקרי חוזר חזרה אל תוך החדר. באופן זה אוויר החוץ הקר הולך בעקבות מסך האוויר בחזרה החוצה ואוויר הפנים החם נשאר בבניין.

כאשר מתקינים יחידות גומחה, חשוב לאפשר אספקה מספקת של זרימת אוויר ומוצא ללא  חסימה. יש לשקול בזהירות גם גישה לצורכי תחזוקה.

 

 

בקרו את מסך האוויר

 

לאחר שנבחר והותקן מסך האוויר הנכון, הגורם הסופי שיש לשקול הוא הפשטות לגבי בקרת הטמפרטורות, המהירויות וכיוון זרימת האוויר הרצויים. מסכי אוויר מבוקרים בדרכים רבות ומגוונות, תלוי בגורמים סביבתיים ופיננסיים. אנו ממליצים אפשרויות וויסות ברמות שונות עבור כל מוצר, החל מוויסות ידני עם קופסת בקרה ותרמוסטט ועד לוויסות אוטומטי המבוסס על  טמפרטורה פנימית וחיצונית והאם הדלת פתוחה או סגורה. הפתרון הפשוט עשוי להיבחר מסיבות פיננסיות ועבור פתחים קטנים שנפתחים תדיר. הפתרון המתקדם מיועד לשטחי בניין ששם הדרישות גדולות יותר, כגון כניסות גדולות, קניוני קניות, דלתות מסחריות הנפתחות תדיר וכדומה.

 

מחממי דלתות (Door Heaters) ומסכי אוויר (Air  Curtains)

 

יש הבדלים חשובים בין מחממי דלתות, המתאימים לפתחי-דלתות קטנים, פתחי שירות/פתחי הגשה, קיוסקים וכדומה, לבין מסכי אוויר בעלי ביצועים מלאים, המעוצבים בעיקר כדי לספק מחסום אוויר מהחלק העליון ועד החלק התחתון של הדלת.

 

מחממי הדלתות מחממים אוויר נכנס ומייצרים זרימת אוויר חלשה עם פלט [חום] גבוה. המחמם עשוי להיות פחות יקר מאשר מסך אוויר ולספק כמות פלט חום דומה, אך הוא יכסה רק חלק מהפתח, ויאפשר לאוויר קר לחדור פנימה ולאוויר חם לברוח החוצה. בניגוד לכך, מסכי אוויר מביאים למינימום את הנזילה של אוויר פנימי מחומם או ממוזג, באמצעות זרימת אוויר מהירה במהירויות גבוהות, ויוצרים "דלת בלתי-נראית". בשל הפלט הגבוה והכיסוי המלא של הפתח, מסך האוויר האמיתי הוא יעיל יותר ולפיכך בעל יעילות אנרגיה גבוהה יותר.

 

תלוי ביישום, מחממי דלתות עשויים להיות מקור מספיק של חום ונוחות, אך מסכי אוויר הם אפשרות מועדפת עבור יעילות אנרגיה ודלתות בעלות גובה מלא.

 

 

תמיכה

 

אתם בהחלט מוזמנים ליצור קשר עמנו או עם המפיצים שלנו, לשם ייעוץ בבחירת מסך האוויר הנכון עבור שטחי-הבניין שלכם. להלן יש רשימת סימון. ככל שתספקו לנו יותר מידע, כך נוכל לייעץ לכם ביתר דיוק.

 

  • סוג וגודל שטחי-הבניין
  • רוחב וגובה הפתח
  • תדירות התנועה דרך הפתח
  • האם יש חום חשמלי, חום של מים (מהי טמפרטורת המים) או האם אין חימום
  • הטמפרטורה בפנים הבניין והטמפרטורה בחוץ
  • חשיפה לרוח

באדיבות א מערכות קירור וחימום אירועים.
א.מערכות א.מערכות מצנני אויר מזגנים תותחי חימום
http://www.hcsystem.co.il/
טלפון 1599-597-779

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


א.מערכות מצנני אויר מזגנים תותחי חימום http://www.hcsystem.co.ilhref="mailto:yoni_007@zahav.net.ilyoni_007@zahav.net.il">">yoni_007@zahav.net.ilיונתן.ר - מנהל מוצרטלפון : 1599-597-779פקס : 1599-597-770נייד : 050-8330888




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב