ניהול ומעקב אחר רמות מלאי
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

ניהול ומעקב אחר רמות מלאי 

מאת    [ 24/11/2009 ]
מילים במאמר: 369   [ נצפה 4066 פעמים ]

 
 

ניהול ומעקב אחר רמות מלאי הוא קריטי על מנת לוודא כי המלאי הקיים בחנויות הינו מתאים לרמת המלאי הנמכרת בקופות שבחנויות. כאשר יש יותר מדי מלאי (או מהסוג הלא מתאים) במשך תקופות מסוימות , דבר זה עלול להאט ולפגוע בתזרים המזומנים של העסק, ובכך לגרום לתגובת שרשרת של הנחות מוגזמות ופגיעה ניכרת ברווחיות.
 מצד שני, לעומת זאת, אם אינך קונה את המלאי הנדרש לך באמת, אתה מפסיד הזדמנויות למכור, מרחיק לקוחות מהחנות ולא מממש את מלוא פוטנציאל הרווח שלך.
הקמעונאי צריך להיות עם סחורה בכמות הנכונה , במוצרים הנכונים ובזמן הנכון.

גלגול מלאי

שליטה על גלגול המלאי, הוא צורך חיוני לשמירה על כך שהמוצרים בחנויות יהיו בתמהיל הנכון ויגרמו למחזור מכירות מהיר ככל האפשר.
אנחנו רוצים לקנות את הסחורה, למכור אותה במהירות ולהזמין שוב מהספקים עבור הלקוחות שלנו.
יחד עם זה , אם נהיה מדי נקודתיים ותזרים המזומנים יהיה מהיר מדי - נמצא את עצמינו מפסידים מכירות מאחר והמבחר ללקוח יהיה קטן מדי.
לכן יש צורך בכלים מדויקים שיעזרו לפקח על גלגול המלאי (ארנון רצון).

להלן רשימה של נושאים שמערכת ניהול המלאי כוללת (ארנון רצון מומחה בסחר בינלאומי):
 
•    ניהול תעודות קליטת מלאי .
•    ניהול הזמנות רכש.
•    ניהול המלצות חכמות להזמנות לפי נתוני מכר או מלאי .
•    ניהול תעודות ספירת מלאי .
•    מודול  לייבוא נתונים חכם מכל ספק וכל מערכת חיצונית.
•    קליטה של תעודות מלאי ממערכות חיצוניות באופן יזום או ב  - EDI.
•    העברת מלאי בין חנויות או מהמחסן לחנויות.
•    ניהול החזרות לספקים או למחסן הרשת.
•    ניהול מוצר נילווה .
•    ניהול  מוצר עד לרמת הרכב הכמויות והמחיר.
•    ניהול מוצרים בלתי פעילים.
•    הפקת דוחות מלאי מתקדמים.
•    דוחות "מלאי מת".
•    דוחות מלאי מרוכזים: כל התנועות פנימה והחוצה בשורה אחת (PIVOT)
•    דוחות תנועות מלאי מפורטים.
•    דוחות גלגול מלאי מפורטים.
•    דוחות ערך מלאי לפי חישוב: מחיר קניה אחרון, ממוצע נע, FIFO או LIFO.
•    דוחות המציינים סה"כ קניות מול מכירות.
•    מספר אין סופי של קודים וברקודים שונים אפשריים למוצר אחד.
•    ניהול עדכונים גורפים - הנחות ספק , מוצרים לא פעילים ועוד..
•    ניהול מחלקות ותת קבוצות.
•    ניהול סיווגים לפריט (TAG WORDS)

לפרטים נוספים: הפרופיל של ארנון רצון 


 

ארנון רצון, מומחה בניהול מסחרי, שיווק, מכירות וקמעונאות. בעל ניסיון רב בפיתוח שווקים בינלאומיים ומקומיים ובניהול מכירות ושווק בתחום מוצרי צריכה וטקסטיל. לדף של ארנון רצון:ארנון רצון

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב