דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי עיצוב אופנה 

מאת    [ 23/11/2009 ]

מילים במאמר: 497   [ נצפה 2436 פעמים ]



לימודי עיצוב אופנה – מה כל כך מעניין בזה...?

לימודי עיצוב אופנה הם ממסלולי הלימודים הנחשקים ביותר במאה ה-21.
עיצוב אופנה נחשב כבר מימי קדם לאחת האמנויות המכובדות ביותר בתרבויות אנושיות בכל רחבי העולם. בגדי מעצבים נחשבו מאז ומעולם לפריטים נחשקים ואיכותיים. הוכחות לכך ניתן למצוא לכל אורך שנות הקיום האנושי - גם כאשר היו קיימות אלטרנטיבות נגישות וזולות יותר בחרו בני האדם לעשות מאמצים ולשלב בלבושם פריטי לבוש ואופנה מעוצבים, החל מלבישת עורות ופרוות של חיות אקזוטיות ומסוכנות בימי קדם, דרך העברת בדים אקזוטיים בשיירות גמלים דרך מדבריות ערב לים התיכון ועד ליבוא משי ופריטי לבוש ייחודיים כל הדרך מסין והודו לאירופה ואמריקה. מדוע עיצוב אופנה כה מושך אותנו, בני האדם? מדוע רבים כל כך נמשכים אל לימודי עיצוב אופנה? מדוע אנו מעוניינים תמיד ללבוש רק את פריטי הלבוש האיכותיים, היפים והחדשניים ביותר? האם מדובר בגנדרנות? נהנתנות? או אולי אפילו כפי שטוענים רבים – שטחיות? כפי שנראה בשורות הבאות, טענות אלו כה רחוקות מאוד מהמציאות, שכן אין טבעי יותר מאשר עיצוב אופנה.


עיצוב אופנה בטבע – עניין של חיים ומוות

לימודי עיצוב אופנה עוסקים למעשה באחת התופעות המדהימות ביותר בממלכת הטבע. עוד לפני שהאדם גילה את קיומם של הבדים העדינים, צביעתם או הפיכתם לבגדי מעצבים, בעלי חיים וצמחים בכל התקופות ובכל רחבי העולם עסקו בו. בעונות שונות בשנה נוהגים ברואי הטבע לעטות על גופם "בגדי מעצבים" כצבעים חזקים, נוצות מגונדרות, פרוות רכות ופריחות. בעזרת כל אלו מנסים ברואי הטבע לחזר אחר בני המין השני או למשוך אליהם יצורים אחרים אשר יסייעו בהרבייתם (צמחים ועצים בעיקר). עיצוב אופנה זה מאפשר לחיות השונות להתבלט מעל לשאר בני מינם וכך להמשיך ולשרוד. למעשה, בטבע, זה אשר עיצוב אופנה אינו הצד החזק שלו, לא ישרוד שכן הוא לא ימצא בן או בת זוג וימשיך את שושלתו הלאה. במילים אחרות – על פי חוקי הטבע, לימודי עיצוב אופנה עוסקים בעניין של חיים ומוות.


לימודי עיצוב אופנה בימינו – אין טבעי מכך

בימינו לימודי עיצוב אופנה פופולאריים מאי פעם. טכנולוגיות עיצוב אופנה חדשות מאפשרות לסטודנטים לעיצוב לעבוד עם בדים וחומרי גלם אשר מעולם לא היו באיכות טובה יותר – הם גמישים אך חזקים, ניתנים לצביעה בכל צבע מצבעי הקשת וניתנים לעיצוב בכל אופן שעולה על הדעת. מעצבי אופנה הפכו לסמלי תרבות ושמם ידוע בציבור הרחב. לא בכדי אנו נמשכים לבגדי מעצבים – עיצוב אופנה והמעצבים אשר עוסקים בו למעשה עוזרים לציבור הרחב להגשים את ייעודו הטבעי – להראות מושך ונאה עבור בני המין השני על מנת להמשיך ולהתרבות. ללא אנשים הלומדים לימודי עיצוב אופנה כולנו היינו לובשים את אותם הבגדים המשמימים וכך לא מצליחים להדגיש את תכונותינו החזקות. אולם למרבה המזל, לימודי עיצוב אופנה פורחים ומתפתחים באופן מתמיד, והמעצבים ממשיכים להמציא עבורנו מדי עונה בגדים חדשים, מלהיבים ויפים. בעזרתם אנו מסוגלים לגלות את עצמנו או להמציא את עצמנו מחדש, להתבטא בעצמנו וליהנות מביטויים של אחרים את עצמם. אכן, עיצוב אופנה הוא אחת ההמצאות המוצלחות ביותר של אמא טבע אותה אימץ האדם לצרכיו.

תוכלו למצוא מידע נוסף על מכינה לעיצוב אופנה כאן.

למידע נוסף על לימודי עיצוב ניתן לפנות למכון קווים - לימודי עיצוב פנים, מכינה לעיצוב ואדריכלות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב