דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מסלול ריצה לשמירה על פעילות גופנית בבית 

מאת    [ 23/11/2009 ]

מילים במאמר: 921   [ נצפה 2756 פעמים ]

כיצד לבחור מסלול ריצה

אורח החיים המודרני העלה את הצורך בפעילות גופנית על בסיס קבוע, ושמירה על אורח חיים בריא ומאוזן. מחקרים רבים מוכיחים כי לפעילות גופנית על בסיס קבוע ישנם ערכים חיוביים רבים, כשבעיקר שיפור המרכיב הפיזיולוגי והמרכיב הנפשי של המתאמן. כחלק מכך, יש צורך בפעילויות ספורט מגוונות שמתבצעות באמצעות מכשירי כושר מקצועיים. מכשירי כושר אלה קיימים אמנם בחדרי כושר, אולם תופעה מוכרת לרובנו היא מחסור בזמן, שגורמת לויתור על חדר כושר וכתוצאה מכך לויתור באופן מלא או חלקי על פעילות גופנית. האם זה חייב להיות כך? באוניספורט מאמינים שלא.

לפי התפיסה שלנו, אימון בחדר כושר עשוי להיות יעיל ביותר, ויאפשר למתאמן להשיג מגוון מטרות אישיות, אך כשיש מגבלות זמן או שלא מתאפשר להגיע לחדר הכושר, אין צורך לוותר על פעילות גופנית, אלא  ניתן לעשות זאת באופן עצמאי. אנו מאמינים כי ניתן לבצע פעילויות ספורט מגוונות בבית גם מבלי להקים חדר כושר מקצועי, ובכך לשמור על פעילות ספורטיבית בקלות ולאורך זמן. לצורך כך, נדון במאמר זה על בחירת מסלול ריצה ביתי, שיאפשר לשמור על פעילות גופנית קבועה ולשפר את הכושר הגופני של המתאמן.

מסלול ריצה לשמירה על פעילות גופנית בבית

ישנם סוגים שונים של מכשירי כושר המיועדים לפעילויות ספורט שונות, ושנועדים להשיג מטרות שונות אצל המתאמן. כמובן שאימון המשלב מגוון מכשירי כושר עשוי להביא לתוצאות גבוהות אצל מתאמנים ולעבוד על אזורים שונים בגוף המתאמן, אך בכדי לשמור על פעילות גופנית סטנדרטית, אין בהכרח צורך לרכוש מספר מכשירי כושר שונים או ציוד ספורט רחב. לצורך השגת מטרה זו, על המתאמן לבחור את מכשיר הכושר המתאים והנכון לו ביותר, הן מבחינת מטרות ויעדים, הן מבחינה רפואית והן מבחינת העדפות סוג האימון.

כיצד ניתן לדעת איזה מכשיר כושר כדאי לרכוש?בכדי שתוכלו לענות לעצמכם על שאלה זו, עליכם להכיר את סוגי מכשירי הכושר האירוביים, ולדעת מהם היתרונות והחסרונות של כל מכשיר. כמו כן, יש לדעת כיצד לבחור את מכשיר הכושר הנכון והמתאים ביותר לצרכי המתאמן. במאמר זה נדון בבחירת מסלול ריצה, שהינו מכשיר כושר מהנפוצים בישראל ובעולם, ושניתן לשימוש ביתי קבוע לשמירה על פעילות גופנית לאורך זמן.

מוכנים? מתחילים..

ישנם סוגים שונים ורבים של מסלולי ריצה, החל ממסלולי ריצה בעלי מסילה שזזה רק עם תנועת המתאמן ועד מסלולי ריצה ממונעים ומתוחכמים. מסלולי ריצה ממונעים עשויים להיות טובים יותר, אולם יש לבחון את משטח מסלול הריצה, מסילת הריצה, בולמי זעזועים, בניית תוכניות אימון ופונקציות אימון שונות. אנו ממליצים להתייעץ עם רופא טרם בחירת מסלול הריצה, שכן לסוג המסלול, למרכיביו ולשימוש בו עשויים להיות יתרונות או חסרונות מבחינה רפואית, ויש צורך להתאים את המסלול למגבלות הרפואיות של המתאמן. לצורך העניין, בעיות רפואיות כדוגמת מפרקים, גב, ברכיים, קרסוליים ועוד עשויות להחמיר בעת שימוש במסלול ריצה שלא מותאם לצרכי המתאמן.

אימון על מסלול ריצה עובד על מספר אזורים בגוף המתאמן, כך שבעת אימון על מסלול ריצה מתחזקות הגפיים התחתונות וכן משתפרת סבולת לב ריאה. חשוב לדעת כי באימון כושר על מסלול ריצה יש היבט של נשיאת משקל המתאמן ובלימת זעזוע של נחיתת כף הרגל על המסילה, ומכאן החשיבות בהתייעצות עם רופא ספורט.

רוב מסלולי הריצה הממונעים מאפשרים למתאמן לבחור את קצב הריצה, שיפוע הריצה ומספקים נתונים שונים אודות האימון (שריפת קלוריות, דופק, מרחק וכד'). בעת בחירת מסלול ריצה מומלץ לבדוק את גודל המכשיר במצב פתוח ובמצב סגור,  ולוודא כי המקום בו יוצב המכשיר בבית המתאמן, מתאים לגודל המכשיר ולביצוע אימון כושר בטוח. בנוסף, מומלץ לבדוק את הספק המנוע של מסלול הריצה (לרוב נע בין 1.5-3 סוס) ולוודא שמתאים לאופי האימון (ריצה/ הליכה), לבדוק את רוחב ואורך המסילה (שתתאים למידות הגוף של המתאמן ולאימון נוח), לבדוק את אפשרויות שינויי מהירות ושיפוע וכן את יציבות המכשיר בפעילות מלאה.

מה כדאי לדעת בעת בחינת מסלול ריצה?

·         ככל שהמנוע חזק יותר כך תהיה תנועה חלקה יותר

·         מערכת ההנעה של מסלול הריצה משפיעה על תנועה אחידה ורציפה. ככל שמערכת ההנעה תהיה טובה יותר, כך תקטן האפשרות שהמנוע יסבול מעומס יתר ומשחיקה מוקדמת.

·         מסגרת מסלול הריצה עשויה לרוב מאלומיניום או מפלדה, כשפלדה אמנם יציבה יותר אך אלומיניום עמיד יותר בפני בעיות מים ולחות.

·         אימון ריצה על המסלול מחייב רצועת ריצה רחבה (אורך 120 ס"מ ורוחב 45 ס"מ לפחות), ומערכת בולמי זעזועים איכותית.

·         בדיקת הקיבולת המרבית של מסלול הריצה, ולוודא כי מתאים למשקל המתאמן.

נושא חשוב נוסף ורלוונטי לכל מכשיר כושר באשר הוא, הוא יצרן המכשיר ומייבא המכשיר. בעת רכישת מסלול ריצה, אנו ממליצים לוודא כי החברה המייצרת הינה מקצועית ובעלת שם טוב, וכן שהחברה המייבאת את המוצר מסוגלת לספק שירות ותחזוקה לאורך זמן, כלומר, חברה ותיקה בעלת מערך שירות מקצועי שתוכל לספק לכם שירות גם בעוד שנה, שנתיים ושלוש.

 

אוניספורט הינה החברה הגדולה והותיקה בייבוא מכשירי כושר מקצועיים לישראל. החברה מייבאת לישראל מכשירי כושר של מגוון היצרניות המובילות בעולם, ומפעילה מערך שירות ותחזוקה מקצועי עבור לקוחותיה. בנוסף, החברה מתמחה בתכנון והקמת חדרי כושר מקצועיים, ומהווה כתובת מקצועית בתחום, תוך שמעניקה שירותי יעוץ וניהול חדרי כושר.

צוות המומחים של אוניספורט ישמח להתאים לכם את מסלול הריצה האופטימאלי לצרכיכם. צרו קשר עוד היום, וקבלו את המענה המקצועי והאיכותי ביותר ע"י מומחים בתחום מסלולי ריצה - www.unisport.co.il


יש להתייעץ עם רופא ספורט טרם בחירת מכשיר כושר.

כל הזכויות שמורות לאוניספורט ציוד כושר בע"מ. 

אוניספורט - החברה הגדולה והותיקה בישראל בתחום הכושר והספורט.


 <a href=http://www.unisport.co.il/ target="_blank">ציוד כושר</a>


www.unisport.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב