דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ג'יירו - קינטיקס 

מאת    [ 23/11/2009 ]

מילים במאמר: 616   [ נצפה 5284 פעמים ]

מאות אלפי אנשים בישראל סובלים ממחלת הפארקינסון, ממחלת העייפות הכרונית וממחלות ניווניות אחרות.
טל אבני רקדן לשעבר ומטפל מוסמך בהווה מטעם "מכבי" ומדריך בשיטת ה"ג'יירו קינטיקס" מספר כיצד ניתן להתמודד עם מחלות אלו ולשפר משמעותית את איכות החיים.


מתוך מגזין פעימות און-ליין יולי,2008


אל סטודיו קטן ואינטימי במתחם נוגה השליו שביפו מגיעים מדי שבוע קבוצה של גברים ונשים כדי לשחרר את "הקפיצים" של עצמם. לא. לא מדובר בסדנת רכב. מדובר בסדנת הטיפול של טל אבני המתמחה בטיפול בשיטת הג'יירו קינטיקס - שיטת טיפול ייחודית המיועדת לשיפור היציבה, יכולת התנועה ותפקודן של מערכות הגוף השונות וזאת באמצעות מגע, תנועה ומוזיקה. "בעזרת תנודות בקצבים ובכיוונים שונים ניתן לשחרר חסימות לשקם,  לייעל ולאזן את תפקוד מערכות הגוף מסביר אבני. "כאשר ה"קפיצים" שלנו פועלים בצורה מאוזנת מתרחשים שינויים בגלי המוח ומובילים להתעוררות רפלקס ההחלמה הטבעי הטמון בגוף ומתחיל תהליך הריפוי העצמי". באמצעות שיטת הג'יירו קינטיקס מעודד אבני אצל מטופליו ניצול נכון של משאבי הכח והאנרגיה שבגוף למניעת שחיקת יתר ועייפות ומספק טיפול מונע ומאזן לבני כל הגילאים".

למי מתאים סוג זה של טיפול
מאחורי אבני, רקדן לשעבר בלהקת "אדמה" של ליאת דרור וניר בן גל ומטפל מוסמך מטעם קופת חולים מכבי, כבר עשר שנות נסיון בטיפול בחולי פרקינסון וסובלים מבעיות יציבה שונות. " ככלל הטיפולים בשיטת הג'יירו קנטיקס מתאימים גם לאנשים בריאים המבקשים לשפר את מצבם הפיזי והמנטאלי אך באופן ספציפי יותר היא בעיקר מתאימה לטיפול בהפרעות נוירולוגיות, הפרעות בתנועה ואנשים הסובלים ממחלת הפרקינסון ולאנשים הסובלים ממחלת העייפות הכרונית (CFS) ומפיברומיאלגיה (FMS). השיטה מסייעת להם לשפר את יכולת התנועה,את התפקוד היום- יומי וככלל את איכות החיים".

הגוף כמערכת קפיצים
שיטת ג'יירו-קינטיקס נוצרה ופותחה על ידי אלכס קרטן,מוזיקאי, מורה לאמנויות התנועה ומאסטר באמנויות לחימה שבמהלך השנים לימד את תורתו לשורה ארוכה של חניכים בינהם טל אבני. היחסים הפנימיים בין שני העולמות- תורת הלחימה ופילוסופיית המזרח- "הבשידו", בשילוב עם המוזיקה ואומנויות התנועה הולידו אצל קרטן את המחשבה על הצורך בפיתוח שיטה שתאחד את שני הקטבים ותיצור מערכת משולבת אחת- וכך נוצרה שיטת הטיפול ג'יירו - קינטיקס.

קרטן שילב את הידע והניסיון הרב שצבר משך למעלה מ-30 שנה במסגרת עיסוקו בחקר האנטומיה, הפיזיולוגיה והפתולוגיה לפיתוח השיטה. הידע והניסיון הרב שצבר משך שנים של טיפול בבעיות ומחלות מורכבות ושונות, הביאו את קרטן להחלטה למקד את עיקר פעילותו במחלת הפרקינסון. מאחר שמחלה זו מורכבת מאוד ופוגעת במערכות גופניות רבות. כמו כן שנים של חקירת  הפוטנציאל הגנטי של שפת הגוף ושפת הכאב ויחסי הגומלין שביניהם, במטרה להבין את פיזיולוגיית ההתנהגות, הביאו את קרטן לטיפול במחלות מורכבות כמו פיברומיאלגיה והעייפות הכרונית. "השיטה מבוססת על ראיית  גוף האדם כ"מערכת קפיצים" המייצגים את השלד, את השרירים ואת מערכות הגוף השונות " מסביר אבני " ולמעשה שואפת לאזן את מערכת קפיצים זו. על פי השיטה כשהאיזון בין קפיצים אלו מופר, אם בשל סיבה רפואית או שחיקה יומית מתחילות להיוצר בעיות אשר עם הזמן מתפתחות למחלות שונות."

מזיזים את הקפיצים

שיטת הטיפול ג'יירו - קינטיקס משלבת שלושה מישורי טיפול:  אקטיבי - שיעורי תנועה פונקציונלית לשיפור היציבה, יכולת התנועה והתפקוד הכללי. פאסיבי - טיפול במגע, תנועה, וויברציות לשיקום ולאיזון תפקוד מערכות הגוף ותיאורטי - הבנת פיזיולוגיית ההתנהגות - מערכת היחסים בין הגוף והנפש. לדברי אבני באמצעות עבודה סימולטנית על שלושת המישורים: הפיזים, המנטאלי והרגשי , ניתן באמצעות שיטת ג'יירו-קינטיקס להביא את מערכות הגוף לכדי שיתוף פעולה הרמוני ובכך לאזן ולשפר את תפקוד מערכות הגוף. במהלך הסדנא לומדים המטופלים דרכים להגמשה, שיכוך וחיזוק של השלד והשרירים. המרצת מחזור הדם, פתיחת חסימות ושיפור חילוף  החומרים בגוף .שיפור התפקוד של מערכת הנשימה והדיבור.איזון וייעול פעולתה של מערכת העיכול.
שיפור הקואורדינציה הגופנית.כלים להפחתת חרדות וגירוי המערכת העצבית במוח לבניית רשתות כתחליף לאלו שנפגעו.השלמת פעולתן של התרופות ושיפור ספיגתן בגוף ולא פחות חשוב מכל אלו מספר אבני" שימור ראיית חיים אופטימית". באמצעות השיטה יכול כל אדם, יהיה מצבו הרפואי והגופני אשר יהיה, ללמוד כיצד להתמודד עם מחלתו או מצבו ולאמן אותו לבנות לעצמו הרגלים נכונים ובריאים.

שחל טלרפואה - רפואת העתיד פועלת כבר היום, בעשרות אלפי בתים בישראל עשרות אלפי המנויים של שחל מצוידים במכשור טלרפואי מהמתקדמים בעולם, ההופך את האבחון מהבית לפשוט וידידותי. האמצעים הטכנולוגים העומדים היום לרשות הטלרפואה מאפשרים לצוות הרפואי מעקב שוטף אחרי מצבו של המנוי, בארץ או בעולם. התקף לב | מחלות לב




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב