דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אפשר להשוות? 

מאת    [ 28/10/2006 ]

מילים במאמר: 376   [ נצפה 4835 פעמים ]

זרים שבאים לרכוש נכס בישראל ובכלל זה בזכרון יעקב, בנימינה וסביבותיהן מופתעים שוב ושוב מהמחיר הצמוד לבתים ולמגרשים כאן. באנגלית קורים לתופעה "סטיקר שוק" או "הלם תג המחיר".

בניו יורק, יצא לי לשוחח בשבוע שעבר עם יזם נדל"ן ישראלי לשעבר, הפועל בארה"ב, בקוסטה ריקה, ובברית המועצות לשעבר, שמאד רוצה היה לפעול גם בישראל. "מצא לי משהו במחיר הגיוני בישראל", ביקש, ושטח בפני כי לפני מספר חדשים ביקר עם שותפיו מברית המועצות בישראל כדי למצוא השקעת נדל"ן טובה בישראל, אבל מהסיור החטוף בארץ הם חזרו בידיים ריקות.

"איך אפשר להצדיק את המחירים בישראל?", שאל. "בניו יורק, לאחר אסון התאומים, רכשנו דירות ובנינים ביתרת המשכנתא שנותרה עליהם, ולעיתים אף בהנחות מפליגות של יותר מ 50% ממחירם לפני האסון. בישראל אפילו לאחר המלחמה האחרונה, המוכרים עדיין מתעקשים על מחירים שלא יאומנו!". כך אותו יזם מניו יורק.

הוא עשה לי חשבון. מגרש של חצי דונם לבניה באזור זכרון יעקב, בנימינה ואפילו גבעת עדה קשה למצוא בפחות מ 200,000$. אייקר אמריקאי, או 4 דונם, יעלו אם כן 600,000$- 800,000$. במונחים אמריקאים מדובר בסכום האסטרונומי של 1.6 מיליון דולר לאייקר אדמה. סכום לא מבוטל לכל הדעות.

ואח"כ הוא הציג בפני חשבון נוסף. דירת סטודיו שנרכשה במחיר של 400,000$ בניו יורק תושכר ב כ 1700-1800 דולר לחודש. בית בבנימינה שיקנה ב 400,000 יושכר בכ 800-900 דולר לחודש. לכאורה מחצית התשואה. אז איפה התשואה למשקיע שירכוש בית כזה?
כמובן שהחישובים האמיתיים מורכבים יותר, בין היתר משום שבחשבון הקרקע על אותו "אייקר" בישראל ניתן לבנות 8 בתים, ובחשבון הבית להשכרה על הנכס בישראל אין למשכיר הוצאות ניהול, ומיסי נדל"ן (ארנונה).

אבל יש לזכור משהו חשוב יותר. דירה באותה מדינת ישראל ניתן לקנות גם ב 16,000$ (בשדרות למשל). וקרקע לבניית מגדל מגורים נרשה לאחרונה במכרז המינהל בקרית שמונה בכ- 1,500$. כשאנו מדברים על המחירים הגבוהים בישראל אנחנו שוכחים בדרך כלל גם את שדרות וגם את קריית שמונה, ובגדול, את רוב שטחה של מדינת ישראל. 90% של האוכלוסייה בישראל שמונה כ- 7 מיליון תושבים, רוצה לגור ברצועה צרה שרוחבה כ- 10-15 קילומטרים, שאורכה כ 150 ק"מ והמשתרעת מאזור קריות חיפה בצפון ועד לראשון לציון בדרום.

ואנחנו... בזכרון יעקב, בנימינה, קיסריה, גבעת עדה, פרדס חנה, כרכור ואפילו רגבים, נמצאים בטבורו של אותו איזור מבוקש כל כך. כל אזור הרצועה הצרה הזו משול לשכונה המרכזית והמבוקשת בעיר, ובאזורנו, אגב, עדיין נמוכים המחירים ממחירי הדירות בתל אביב ובגוש דן, כמובן.
יואב איתיאל הוא מבעלי קבוצת בראל נכסים, סוכנות הנדל"ן הדינמית והגדולה ביותר שמרכז הפעילות שלה באזור זכרון יעקב, בנימינה, גבעת עדה , פרדס חנה כרכור, ומושבי חוף הכרמל. יואב איתיאל חזר ארצה בשנת 2002 לאחר 17 שנה בארה"ב ומאחוריו למעלה מ-20 שנות ניסיון בשיווק בינלאומי. איתיאל הוא בוגר הטכניון (1985) בארכיטקטורה ובינוי ערים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב