דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיסכון בעלויות ההובלה האווירית . כיצד ניתן לחסוך בעליות השילוח הבינלאומי בכלל וההובלה האווירית בפרט 

מאת    [ 21/11/2009 ]

מילים במאמר: 692   [ נצפה 3456 פעמים ]

חסכון בעלויות הובלה אווירית

בעת בדיקת עלויות ההובלה האווירית , ישנן מספר נקודות עליהן יש לתת את הדעת,  על מנת להימנע מתשלום כספים מיותרים.

הצעת המחיר שנקבל להובלה אווירית תהיה תמיד מחיר ליחידת משקל, לדוגמא: 1$  ל- 1 ק"ג.

כל העוסקים בהובלה אווירית מודעים לכך שגם לנפח הסחורה יש השפעה על מחיר ההובלה. לא יתכן שנייבא באוויר מטען קל במיוחד כגון צמר גפן. ועל בסיס הצעת המחיר שהינה תמיד ליחידת משקל, נשלם מספר מאות דולרים בלבד למשלוח שימלא חלק ניכר מנפח המטוס.

לכן נקבעה הנוסחה הידועה האומרת כי יחס המשקל והנפח המותרים בהובלה אווירית הינם  1:6.

המשמעות המעשית של נוסחה זו הינה כי בהובלה אווירית מתייחסים לכל 1 מ"ק כאילו הוא שוקל לפחות 166.67 ק"ג.

המחיר שישולם בפועל יהיה : מכפלת המחיר לק"ג שנקבע לנו, במשקל בפועל, או מכפלת המחיר לק"ג שנקבע לנו מוכפל במכפלת המשקל הנפחי ב - 166.67  לפי הגבוה מביניהם. 

 משקל נפחי = מכפלה של נפח המטען במ"ק ב166.67

לפיכך, בבואנו להכין משטחים למשלוח אווירי, יש לנצל את המשטח בצורה אופטימאלית , מבלי להשאיר מרווחים בלתי מנוצלים.

למשל במקרה בו האריזות בהן אנו אורזים את מוצרינו הן במידות של 0.35X0.35X0.35 .

נשתמש קרוב לודאי במשטח של 1.10 מ. אולם במקרה זה בשתי צלעות המשטח תישאר לנו רצועה בלתי מנוצלת ברוחב של 5 ס"מ.

המשמעות היא, נפח בלתי מנוצל בכל משטח ומשטח. נפח  לא  מנוצל זה עלול להסתכם בסופו של דבר לסכומי הובלה אווירית גבוהים, אשר בתכנון נכון ניתן לחסוך בהם. 

משלוח הטובין כשהם ארוזים על משטחים גורמים אמנם למשקל רב יותר ולנפח גדול יותר של המשלוח, עובדה שבכל מקרה תגדיל את סכום ההובלה האווירית.                                                                                                        אולם,  בבואנו לשקול את עצם הצורך ביבוא מטען על גבי משטחים אנו צריכים לשקלל גם את עלויות האחסון בממ"ן.

חלק מהעלויות בממ"ן נגזרות ממספר האריזות הנשלחות.

36 קרטונים הינם 36 אריזות, אולם 36 קרטונים כאשר הם מונחים על משטח אחד מהווים לצורך חישובי ממ"ן יחידת אריזה אחת: המשטח עצמו.

לפיכך יש לבדוק, טרם קבלת ההחלטה, את עלויות האחסון הצפויות במקרה של מספר קרטונים רב, לעומת עלות ההובלה הנגזרת  מנפח הסחורה ומשקלה, כאשר היא מונחת על משטחים.

פרט לתשלום ההובלה האווירית עצמה אנו מחויבים בתשלום מספר היטלים הנלווים לדמי ההובלה באוויר.

חשוב לציין ולזכור, כי למרות שדמי ההובלה האווירית ישולמו לפי המשקל בפועל, או המשקל הנפחי לפי הגבוה שבהם,  הרי שאת רוב ההיטלים גובות רוב חברות התעופה החשובות לפי המשקל בפועל בלבד.

המשלחים הבינלאומיים יודעים כמובן מי מחברות התעופה גובה את ההיטלים מהמשקל בפועל ומי לפי הגבוה שבין המשקל הנפחי והמשקל בפועל.

גם אנו כלקוחות יכולים לקבל אינפורמציה זו ולבדוק את החיובים בהם חויבנו , ולמען הסדר הטוב מומלץ בחום לבדק את חיוביו של המשלח הבינלאומי -  לבדוק את התאמתם המלאה לדרישות חברת התעופה.

נחשפנו למקרים בהם יבואנים  ישראלים חויבו בתשלום היטלי הדלק בהובלה אווירית לפי המשקל הנפחי, שהיה גבוה מהמשקל בפועל , כאשר באותם מקרים אין ספק, כי חברת התעופה גבתה את ההיטלים מהמשקל בפועל בלבד.

בכל המקרים הצעת המחיר שנקבל להובלה אווירית תהיה הצעה פרוגרסיבית, דהיינו

ככל שמשקלו הכללי של המטען גבוה יותר, הרי שהמחיר ל- 1 ק"ג יהיה נמוך יותר.

למשל  הצעה להובלת מטען אווירי ללונדון ולפיה:

מטען שמשקלו מעל 45 ק"ג   ישלם  1$ לק"ג

מטען שמשקלו מעל 100 ק"ג ישלם 0.80$ לק"ג.

המטען אותו אנו מבקשים לשלוח משקלו בפועל 90 ק"ג.

לפי ההצעה הנ"ל מחיר ההובלה  יהיה נמוך יותר עם נצהיר לצורכי חיוב כי משקל המטען הינו 100 ק"ג.         זאת למרות שמשקלו בפועל הינו 90 ק"ג בלבד.  נקודת האיזון למטען זה תהייה 80 ק"ג.

 חברות התעופה מאפשרות דיווח שכזה.                                                                                                                האמת חייבת להיאמר רוב רובן  של חברות השילוח הבינלאומי תבצענה עבורנו את החישוב האופטימאלי ותדווחנה על האופציה הזולה יותר עבור הלקוח.

יחד עם זאת מאחר ומדובר במטען שלנו ובמטען שבסופו של דבר אנו משלמים את דמי ההובלה

הרי שמומלץ מאד לוודא עם המשלח הבינלאומי איתו בחרנו לעבוד, כי אכן הוא מקפיד לדווח בשמנו על משקל המטען אשר יאפשר לנו את תשלום דמי ההובלה האווירית הנמוכים ביותר האפשריים.

במקרים רבים בהם נבדקו חשבונות הובלה אווירית של לקוחתיי נתקלתי לדאבוני בחיובים בהם המשלח הבינלאומי לא הקפיד להביא את סכומי החיוב למינימום האפשרי. הלקוחות נאלצו לשלם לשווא סכומים מצטברים שהגיעו למאות רבות של דולרים.

הבנת נתוני הצעת המחיר עד תום יסייעו בידכם לחסוך בעלויות.

 כתב וערך:

חיים פרי                                                                                                                                            מומחה לסחר בינלאומי משמש כיועץ לחברות בנושאי יבוא יצוא וחסכון בעלויות היבוא והיצוא.                  

 www.multisphera.com

 perry@multisphera.com

חיים פרי. מומחה לסחר בינלאומי. משמש כיועץ לחברות בנושאי ייבוא ייצוא וחסכון בעלויות הליכי הייבוא וייצוא. href="mailto:perry@multisphera.comperry@multisphera.com">">perry@multisphera.com                 http://www.multisphera.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב