דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קבלנים 

מאת    [ 20/11/2009 ]

מילים במאמר: 432   [ נצפה 2731 פעמים ]

אחת השאלות הגדולות של עולם הנדל"ן אשר עומדות בפני כל רוכש דירה חדשה היא, האם הקבלן שמוכר לו את הדירה, יוכל להגיע לקו הסיום או שמא יקרוס קודם לכן? פרשת חפציבה, בה חברה נכנסה לקשיים כלכליים שמנעו ממנה להמשיך בבניית הדירות שמכרה כבר לאנשים, גרמה ללא מעט אנשים לתהות, האם לא עדיף לוותר על החלום של רכישת דירה חדשה שעדיין לא נבנתה עבור רכישת דירה קיימת, ישנה אך מוחשית.

שאלה זו איננה רק מנת חלקם של ישראלים. בכל העולם מוכרת התופעה של קבלנים אשר בונים דירות, בנייני מסחר ונכסי נדל"ן, ואינם מצליחים להגיע לסיום הבנייה ובכך הם גורמים לאלפי אנשים עוגמת נפש גדולה. שאלה זו אגב החמירה בשנים האחרונות בעקבות המשבר הכלכלי בכלל ומשבר הנדל"ן בפרט. בשנה האחרונה יכולנו לראות תמונות מכל רחבי העולם, על פרויקטים של בנייה, אשר הופסקו עקב חוסר יכולת של הקבלן לממש אותם.

כיצד מגיע קבלן למצב שכזה ומה יש לעשות נגד זה? ישנן מספר הסברים, מדוע קבלנים מגיעים למצב בו הם לא יכולים לממש את פרויקט הבנייה שלהם. ראשית, חוסר ביקוש. משבר כלכלי גורם לאנשים להוציא פחות כסף, בוודאי כאשר מדובר על הוצאה כספית גדולה כמו רכישת דירה חדשה. משבר זה יכול להגיע בפתאומיות ולגרום למצב, בו הקבלן לא מצליח למכור את כל הדירות שהוא בנה. במצב כזה, אין לו אפשרות כלכלית להמשיך בבנייה, שכן על כסף זה שלא נכנס, הוא סמך כדי לסיים את הפרויקט.

שנית, קבלן שבונה יותר ממה שביכולתו. פרויקטים ראשונים אולי הוא יצליח לסיים, אך אלו לא בהכרח יצליחו לממן פרויקטים נוספים, מה שיביא למצב שהוא יאלץ להפסיק את הבנייה שלהם.

שלוש, עלייה ברמת הסחורות והחומרים. כתוצאה מביקושים עצומים בשוק (בעיקר בסין ובהודו) עלו בשנים האחרונות המחירים של הברזל, אלומיניום וחומרים אחרים. זה יצר מצב שבו הקבלנים נאלצו לשלם יותר עבור חומרים אלו, מה שגרם לעלייה במחירי הדירות שהם בנו. כתוצאה מכך, קרה אחד מהשניים, או שהם לא הצליחו לעמוד במחירי החומרים או שהציבור לא עמד במחירי הדירות וחדל לרכוש מהם.

ארבע, ספקולציות שונות. מספיק שבתקשורת תתפרסם ידיעה שחברה מתקשה בסיום פרויקט מסוים, כדי לגרום לאנשים לא לרכוש אצלם דירות בפרויקטים אחרים. גם אם אין בידיעה הזאת אמת, זה יכול להרוס חברה.

כיצד פועלים מול מצב בו חברה עומדת בקשיים או מול חשש שהיא תעמוד בקשיים? ראשית, הכנסת העבירה לא מזמן את חוק חפציבה. חוק שמבטיח את כספם של רוכשי הדירות ומטיל יותר אחריות על הבנקים שמלווים לקבלנים ועל הקבלנים עצמם. על כן יש לוודא שאכן החוק מיושם בעסקאות בינינו לקבלן. שנית, יש לברר את מצב החברה, כיום באמצעות האינטרנט אפשר לדעת האם מצב החברה הוא טוב או רעוע. שלוש, עסקאות חייבות להתבצע מול ביטחונות שונים, אשר יגנו על המוכרים מפני מצב בו יישארו בלי כספם ובלי הדירה.

בתחום קבלנים תוכלו למצוא עשרות עסקים ברחבי הארץ, כולל דירוגים של גולשים.


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב