דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תיקון גגות: הזדמנות אחרונה 

מאת    [ 20/11/2009 ]

מילים במאמר: 395   [ נצפה 2958 פעמים ]

תיקון גגות הוא מסימני הסתיו. כמו החצב והנחליאלי, תראו אותו מופיע בכל מקום, כפטריות לאחר הגשם - וזה למרות שהעונה המתאימה ביותר לתקן גגות היא בכלל הקיץ. אבל אתם יודעים, אצלנו תמיד מתכוננים למלחמה הקודמת, במקרה זה - המלחמה בנזילות שהתרחשו בזמן הגשמים הראשונים.

תיקון גגות הוא מסוג הדברים שכדאי לעשות לפני הגשמים. מרגע שמתחיל החורף ה"אמיתי" כל העסק הופך הרבה יותר מסובך כי "אין עם מה לעבוד" - לא ניתן לבצע איטום יעיל של גג רטוב.

יש כל מיני סוגי תיקונים של גגות, שמשתנים כמובן בהתאם למצב הקיים, לסוג הגג ולאיטום שהיה קיים בו קודם. ברוב המקרים, הגג כבר זופת בעבר או נאטם בחומרים ביטומניים ומה שנשאר לעשות זה בעיקר לתקן, אך כאמור - תיקון גגות הופך קשה יותר כשיש גשם.

כשלי איטום - גם כאלה שלא נעשיתם מודעים להם עד עתה ויבואו לידי ביטוי בהמשך החורף - בדרך-כלל מתגלים בבדיקה של איש מקצוע, ואם לא הזמנתם כזה עד עכשיו אז אולי הגיע הזמן.

באופן פרדוכסלי, דווקא גל גשמים ראשון שגורם לנזילות הוא מה שגורם לאנשים לבצע תיקון דחוף ממש ברגע האחרון. בוודאי לא תופתעו לגלות שהגורם העיקרי להזמנת אוטמים או מומחים לתיקון גגות הם סימני רטיבות שמופיעות על התקרה או הקירות בדירת גג - מצב שאומר שנזק כבר נגרם, ולרוב ידרשו תיקונים נוספים אחרי התיקון הראשון, אבל לפחות אפשר להגיש עזרה ראשונה לגג.

תיקונים זמניים באיטום של גג לעיתים רחוקות עוברים חורף קשה בצורה מושלמת, אבל הם מצמצמים משמעותית את הנזקים ומשאירים פחות עבודה לתיקון המשמעותי יותר שיתבצע בקיץ שאחרי.

תיקון גגות רעפים לרוב פחות מסובך ויותר יעיל. גם אם נדמה אחרת, גג רעפים הוא אמצעי יעיל מאד לעצירה וניקוז מי גשמים, בתנאי שהגג תקין. חשוב לתקן גג רעפים פגום, מכל הסיבות הרגילות וגם בגלל בעיות הבטיחות שהוא עלול לגרום, כי רעף שבור או רופף עלול גם לפגוע במישהו בסערה הבאה.

תיקון ראשוני של גג רעפים הוא לפעמים פשוט מספיק כדי שאפשר יהיה לבצע אותו עוד לפני שהזמנתם בעלי מקצוע. הרבה עסקים מוכרים רעפים ואפשר לקחת "דוגמא", לקנות ולהשלים את החסר - כל מה שצריך הוא זוג ידיים טובות ורצוי גם אזיקון או שניים לחיזוק.

בכל מקרה, וגם אם אינכם מודעים עדיין לנזקים לגג שלכם, מומלץ להזמין בעלי מקצוע שיבדקו - עכשיו, לפני שמגיעים הגשמים הכבדים ותופסים אתכם לא מוכנים. תיקון גגות תמיד זול וקל יותר כשהוא נעשה ביום שמשי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב