דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שפעת החזירים: גישת הרפואה המשולבת 

מאת    [ 19/11/2009 ]

מילים במאמר: 693   [ נצפה 1907 פעמים ]

הרפואה המשולבת מציעה טיפול מונע לשפעת: פחות לחץ ומתח, יותר תזונה מאוזנת, הקפדה על שינה מספקת וטיפולים רפואיים מונעים. זה יכול רק להועיל

כדי להגן על הגוף משפעת החזירים הרפואה המשולבת דוגלת, לפני הכול, בשמירה על מערכת חיסונית חזקה ובריאה. לפי גישה זו מחלות ויראליות נובעות מכשל חיסוני המתבטא בצירוף של הפרעות במישור הפיזי, הנפשי, הרוחני והחברתי של החולה. אין ספק כי יש ביכולתו של הגוף לתקן בעצמו את הטעון תיקון, אם יסופקו לו התנאים לכך: תזונה מיטבית, שליטה במתח ובלחץ, פעילות גופנית ומנוחה מספקת.
ישנו קשר הדוק בין מתח למערכת החיסון; ידוע כי מתח ואישיות רגישה הם גורמים סיבתיים לכשל חיסוני. התגובה למתח היא אישית, ומחזקת את העובדה שההבדל בין אנשים בתפיסת החיים ובתגובות שלהם לאירועים שונים הוא משמעותי. במילים אחרות, השוני בתגובות עלול להביא את הגוף להיות חשוף יותר למחלה. נוסף על כך המתח גורם לעלייה ברמות הורמוני בלוטת יותרת הכליה, שמעכבים כדוריות דם לבנות וגורמים לבלוטת ההרת (Thymus) להצטמק. הדבר מוביל לדיכוי פעולות החיסון, וכך הגוף חשוף יותר לזיהומים ולמחלות.
רמת דיכוי החיסון נמצאת בדרך כלל ביחס ישר לרמת המתח. ידוע כי בעת מנוחה, רוגע ושינה טובה משתחררות תרכובות חזקות המעודדות חיסון, וכך מוגבר כוחם של תפקידי חיסון רבים. הרגיעה מעודדת את מערכת החיסון שלנו לפעול באופן משמעותי. לכן מומלץ באופן קבוע, בעיקר בחורף זה, לקבל טיפול באחד מתחומי הרפואה המשולבת הגורם לרגיעה: רפואה סינית, שיאצו, רפלקסולוגיה, טאי צ'י ויוגה.
כמו כן, קיימים גורמים תזונתיים רבים שמונעים את השפעות המתח על בלוטת ההרת, ומעודדים פעילות חיסונית. תזונה לקויה גורמת כאמור להיחלשות מערכת החיסון, לכן חשוב שהמזון שאנו אוכלים יהיה עשיר במרכיבים מלאים, טבעיים ולא מעובדים.
לעתים יש לצרוך תוספי תזונה כמו ויטמינים ומינרלים שחסרים לנו במזון, אך חשוב להשתמש בהם בתבונה. ישנם צמחי מרפא רבים שמעוררים פעילות נגד נגיפים, ותומכים באופן יוצא מהכלל במנגנוני החיסון שלנו. שלושת הצמחים הנפוצים ביותר הם: קיפדונית השרועה (Angustifolia Echinacea), חותם הזהב (Hydrastis Canadensis) ושוש קרח (Glabra Glycyrrhiza). קיימים גם צמחי מרפא סיניים המסייעים אף הם להדוף את נגיפי השפעת. צמחים אלו מותאמים באופן ייחודי לכל חולה, לכן יש לגשת למטפל בצמחי מרפא סיניים, שירכיב את פורמולת הצמחים על פי התסמינים המופיעים אצל כל חולה באותה נקודת זמן.
גם לפעילות הגופנית יש השפעה מונעת מיידית על הגוף. הפעילות מייעלת את הובלת החמצן ואבות המזון אל תוך התאים, ובד בבד גם את הובלת דו-תחמוצת הפחמן ומוצרי הפסולת לרקמות הגוף, לזרם הדם, ובסופו של דבר לאיברים המסלקים פסולת מהגוף. הם משפרים את מערכת החיסון וגורמים לירידה במשקל, במיוחד באנשים הנמצאים בקבוצת סיכון גבוהה לסיבוכי שפעת החזירים.
נוסף על אלה עלינו לזכור: כדי לשמור על בריאות מיטבית ולחזק את מערכת החיסון שתהדוף את אותם נגיפים עלינו להימנע מעישון, לעסוק בפעילות גופנית באופן סדיר (עדיף באור יום), להקפיד על תזונה מיטבית הכוללת הרבה ירקות ופירות ומזונות מלאים, להימנע ממזונות בעלי עומס גליקמי גבוה, להקפיד על שינה מספקת (רצוי בין 6.5 ל-8 שעות בלילה), לתרגל יוגה או טאי צ'י בכל יום, להפחית את הלחץ הנפשי על ידי טיפולים ברפואה משולבת, ולשתות מים או מיצים טבעיים מדוללים במקום משקאות שמכילים קפאין. בחורף חשוב לשתות משקה חם – רצוי תה ירוק עם קינמון, הל או ציפורן.
ככל שנקדים לנקוט את האמצעים המותאמים לאדם, כאלה המבוססים על השבת האיזון ועל האצת יכולת הריפוי העצמית על ידי שינוי באורח החיים, כך נוכל להקטין את הסבירות שנגיף שפעת החזירים ישתכן בגופנו.

לסיום – מתכון למרק עוף ושורשים הנפוץ בקרב הסינים, והכולל את צמח האסטרגלוס, המחזק את מערכת החיסון באופן משמעותי:

החומרים: 1 עוף חתוך ללא העור, 4 בצלים ירוקים גדולים, 2 שורשים יבשים של צמח האסטרגלוס (אפשר לרכוש בבית טבע), 1 שורש פטרוזיליה, 1 שורש כוסברה, 3 כפות שמן שומשום, 300 גר' דלעת או דלורית, 3–4 פטריות שיטאקי (אפשר לרכוש בבית טבע), 1 כף מיסו (אפשר לרכוש בבית טבע), 2–3 פרוסות זנגביל, 2 מקלות קינמון, 2 שיני שום, פלפל שחור.
אופן ההכנה: משרים את פטריות השיטאקי במים פושרים כחצי שעה. יש לקטום את גבעול הפטרייה. בד בבד מטגנים את הזנגוויל והשום בשמן שומשום עד להזהבה. מוסיפים את העוף ואת הבצל החתוך ומטגנים מעט. לאחר מכן מוסיפים את שאר הרכיבים ומערים מים עד שהכול מכוסה. מביאים את התבשיל לרתיחה, ומבשלים על אש קטנה כ-45 דקות עד שעה. לאחר כ-40 דקות מוסיפים את המיסו ואת הפלפל השחור לפי הטעם.

בתיאבון ולבריאות!

לשאול, להתייעץ, לשתף ולקבל תשובה מהירה – ניתן להגיב בפורום המומחים של בלוג השפעת

מאת: מרגלית שילה מנהלת רפואה משולבת, קופ"ח לאומית
מקור:בלוג השפעת של קופ"ח לאומית כל המידע בנושא שפעת החזירים - כתבות, מאמרים, חדשות ופורום מומחים http://www.flublog.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב