דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך בוחרים מאמן עסקי 

מאת    [ 18/11/2009 ]

מילים במאמר: 1032   [ נצפה 2086 פעמים ]

העסק שלכם כבר בן שנה. התגשמות כל החלומות. אתם עושים בדיוק אבל בדיוק את מה שאתם אוהבים. מסתובבים מהבוקר עם חיוך מאוזן לאוזן. חיוך שרק גדל כל פעם שאתם נפגשים עם לקוח ו/או מוכרים עוד מוצר שלכם.

אבל המממ... יש רק בעיה קטנה אחת. עם חיוך על הפנים אי אפשר ללכת למכולת. ובטח שלא להתפרנס בכבוד.

אז מה עושים?  

"אני לא מוכנה לוותר על העסק שלי, לא מוכנה לוותר על הבייבי שלי"- את אומרת.

"כדי להרוויח טוב אני צריך לעשות משהו שאני לא אוהב?"

לצאת ולחפש עבודה חדשה? עכשיו? אחרי שסוף סוף מצאתי את הייעוד שלי? אתה שואל

מה שבטוח כולכם מסכימים על דבר אחד- חייבת להיות דרך שתאפשר לעשות את מה שאנחנו אוהבים ולישון בשקט בלי לפחד מהטלפון מהבנק.

וכן, יש דרך כזו. על אימון עיסקי- קואצ'ינג עסקי שמעתם? "ככה במעורפל", זה לא ממש ברור"- אתם עונים. "וגם כשנבין מהו האימון העסקי הזה איך נדע לבחור במאמן עיסקי ראוי והרי השוק מוצף?" הגעתם למקום הנכון – כאן תמצאו את כל התשובות לכל מה ששאלתם ואפילו לכל מה שלא העזתם לשאול.

ולפני הכול מהו אימון עסקי-

אימון עסקי הינו אחד מהכלים העומדים לרשותך כעצמאי או שכיר. רוצה להרוויח יותר? תקועה כבר שנתיים באותו משרה והקידום אינו נראה באופק? - האימון העיסקי ייסיע לכם להוציא לפועל ולהביא למקסימום את כישוריכם ויכולותייכם המקצועיות- אם אתה שכיר, או את ביצועי העסק שלך – במידה ואתה עצמאי. האימון העסקי יקדם אותך לעבר חיי עבודה מלאים, מספקים ועשירים יותר (תרתי משמע) J.  בתהליך האימון העסקי תגדירו יחד אתה והמאמן העיסקי שלך את יעדיך ארוכי הטווח. מהם תגזרו את מטרות ותבנו תוכנית פעולה להשגתן. וכך בפעם בשבוע למשך שעה תתקדמו צעד אחר צעד אתה והמאמן העסקי שלך עד להשגת מטרותיך.

 

מידע הוא כוח או -איך בוחרים מאמן עיסקי?

כמו בכל דבר בחיים מידע הוא כוח ולכן בראש ובראשונה עלינו לאסוף מידע. גלשו באינטרנט ראו אתרים של מאמנים עסקיים "שמדברים" אליכם. אההה... שמתם לב? יש עשרות (רבות) כאלו. ומה עושים? משנסים מותניים ומתחילים לסנן.

בדיקת תכנים-

ראיתם אתר של מאמן עסקי ? עיינו בו. קראו מאמרים שכתב, גלשו לקישורים המופיעים באתרו. שימו לב לבחירת המילים, לסגנון, לנושאים. שאלו את עצמכם האם אתם מתחברים לתכנים? האם הייתם רוצים להפגש עם מאמן עיסקי שכזה? השאירו ברשימה רק מאמנים עסקיים שהתשובה לשאלות הללו הייתה כן. לא אולי. כן!  נו? הרשימה הצטמצמה אבל עדיין ארוכה מדי?  לא לדאוג- אנחנו ממשיכים.

בדיקת רקע והשכלה רלוונטיים-

בישראל של היום בהעדר חקיקה רלוונטית, כמעט כל אחד יכול לסיים קורס מזורז באקדמיית "אימונולוגיה PRO" (שם בדוי J) ולהתאמן (שימו לב למשחק המילים) על חשבונכם.

ואתם? אתם ממש לא צריכם את זה. לכן מומלץ לבדוק כי המאמן העיסקי שלכם למד במוסד מוכר ע"י אגודת המאמנים הישראלית או איק"א, דבר שיבטיח כי קיבל את מלוא הידע והכלים המקצועיים של התחום. המהדרין שבינכם יבדקו גם את תנאי הקבלה של בית הספר לאימון עסקי ואת משך הקורס, כי הרי אין דין קורס מזורז בן חודש כדין קורס מעמיק של מעל לשנה. אחרים יבדקו גם את הרקע האקדמי של אותו מאמן עסקי. אומנם הרקע האקדמי אינו מהווה ערובה לכישוריו כמאמן אך מכיוון שההצע רב ומלאכת הסינון קשה יכולה גם ההשכלה האקדמית להוות מסננת לא רעה. והרשימה שלנו? הולכת ומצטמצמת.

 

להתגלח? על הזקן של מישהו אחר!

ממשיכים בסינון- כי זה עדיין לא מספיק.

ללמוד יכולים הרבה אבל להצליח בשטח? זה כבר סיפור אחר. לכן כדאי שתבדקו מיהם הלקוחות של המאמן העסקי שלכם ומה ניסיונו המקצועי הן כמאמן עסקי והן בעסוקיו הקודמים לפני הפיכתו למאמן (כי הרי לא כולם נולדים מאמנים עסקיים J). לניסיון משקל רב באימון עיסקי, ואת הגילוח? שיעשו על הזקן של מישהו אחר! בדקו האם עבד כמאמן עסקי עם לקוחות בעלי מאפיינים דומים לשלכם ומה היו תוצאות עבודתם המשותפת. בדקו האם ההסטוריה התעסוקתית של תומכ בעיסקו הנוכחי- מאמן עיסקי.

חלק מלקוחותיו של המאמן העיסקי יפורסמו באתר שלו ושמות אחרים/נוספים תוכלו לבקש ממנו בשיחת הטלפון הראשונה. ולא. לא להתבייש כמו בראיון עבודה אפשר להרים טלפון ולברר. זה הזמן, הכסף והעסק/ תפקיד שלכם שמונחים על כף המאזניים. והנה כמו שהבטחנו הפלא ופלא רשימת המאמנים העסקיים הרלוונטיים ממשיכה להצטצמם, ואתם קרובים מתמיד למציאת אימון עסקי כלבבכם.

הקליק או להסתכל בלבן של העיניים-

הרשימה מצטמצמת? נשארת עם 2-3 שמות? יפה. זה הזמן לעבור לשלב הסופי שלב השאלה הזהה- חפש את ה"קליק". כי הרי הכול טוב ויפה אולם עד שנשב לשיחה של אחד על אחד לא נדע באמת. עם המאמן העיסקי שעבר את כל הסינונים חשוב שתבדקו עד כמה אתם חשים בנוח. עד כמה המאמן העסקי שבחרתם מתאים לאישיותכם ולסגנון המיוחד לכם.

אל תהססו להפגש עם יותר ממאמן אחד עד שתמצאו את האחד- המאמן העסקי שמתאים לכם. זה שיילווה אתכם בתהליך אימון עסקי אל השינוי המבורך. ביטחו בתחושות הבטן שלכם, הפעילו אינטאיציה. אחרי כל הסינוניים עכשיו תוכלו להקשיב לבטן. והיא יודעת הכי טוב.

ביחרו טוב! שווה להשקיע.

ואל תשכחו אימון עסקי- זו עשוייה להיות ההתחלה של שארית חייכם!

חג בחירות שמח!

הכותבת הנה יועצת ארגונית ומאמנת עסקית ואישית, בעלת תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל-אביב (MBA), tamar.adler@gmail.com http://www.tamaradler.com>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב