דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אולי לא צריך להזמין מנעולן? 

מאת    [ 17/11/2009 ]

מילים במאמר: 511   [ נצפה 2495 פעמים ]

אם דלת הבית שלכם עושה בעיות, אם המנעול חורק, מסרב להינעל, או נשחק, ואתם שוקלים להתקשר ולהזמין מנעולן - המתינו כמה רגעים.

מנעולן הוא אכן הכתובת הנכונה לפתרון בעיות שונות שקשורות לדלתות ולפתרונות נעילה, אך אולי מדובר בתקלה פשוטה, אותה תוכלו לפתור בעצמכם בזול, בלי להזעיק לביתכם מנעולן מקצועי שיגבה מכם תשלום בשל הטרחה והעבודה? במדריך הבא ריכזנו עבורכם מספר טיפים חשובים לדברים שחשוב לדעת לפני שמזמינים מנעולן. קיימות תקלות פשוטות ונפוצות אשר תוכלו לתקן בעצמכם, ובאופן כזה תחסכו את הצורך להזמין מנעולן, להמתין לו, ולשלם לו שכר עבודה.

החלפת מנעול פשוט - לא בטוח שצריך להזמין מנעולן
קיימים בתים ודירות רבות בהן מותקנים מנעולים פשוטים ממתכת, אותם ניתן לרכוש כמעט בכל חנות מנעולנים, במחיר זול יחסית. מנעולים אלו נחשבים לפשוטים וקלים מאוד להתקנה, כך שבמקרים רבים אין צורך להזמין מנעולן, אלא מספיק לתפוס יוזמה, לחפש מברג מתאים - ולעשות זאת בעצמכם. מנעולים פשוטים יוחלפו בדרך כלל מסיבות שונות של שחיקת המנעול או במקרים בהם נשבר בתוכו מפתח (תופעה מצערת ושכיחה יותר משחושבים). מנעולים אלו נשחקים לרוב בגלל איכותם הנמוכה. מאותה סיבה, קל מאוד לפרוץ אותם, ואף על פי כן משתמשים בהם בבתים רבים.

אם אתם מעוניינים להחליף מנעול פשוט מסוג זה, ואינכם חוששים "להתלכלך" ולפתור בעיות בעצמכם, לא בטוח שיש צורך שתזמינו מנעולן. כל שצריך לעשות הוא לרכוש מנעול אצל מנעולן (במחיר של עד 50 שקלים), לפתוח באמצעות מברג את הברגים של הצילינדר, לשלוף את המנעול הישן ממקומו ולהכניס במקומו את המנעול החדש. במידה ואתם פוקדים מנעולן ורוכשים ממנו מנעול כזה, ודאו שהמפתח שנמסר לכם עימו עובד ופותח את המנעול. בנוסף, בידקו שיש לכם מספיק מפתחות נוספים. אם לא - פנו אל מנעולן ובקשו ממנו לשכפל לכם מספר עותקים למקרה הצורך.

במידה ואינכם מצליחים לעשות את הפעולה בעצמכם, צרו קשר עם מנעולן מקצועי והיוועצו עימו בסוגיה. מנעולן מקצועי יהיה הגון בדרך כלל, ובמידה ויוכל לסייע לכם בטיפים פשוטים בטלפון, הוא יעשה זאת בשמחה. במידה והבעיה מורכבת יותר, כגון מנעול מורכב יותר ממה שחשבתם, דלת מורכבת, ברגים שהתיישנו וקשה להבריגם החוצה, יתכן ואותו מנעולן יאלץ להגיע אליכם הביתה ולסייע לכם במלאכה.

קשה לסובב את המפתח בצילינדר? לא בטוח שצריך להזמין מנעולן
תופעה מוכרת ונפוצה היא שחיקת הצילינדר משום שהצטבר בו אבק עם השנים או שהוא פשוט התיישן וההמנגנון שלו התבלה עם הזמן. תופעה מסוג זה עשויה לגרום לקושי להכניס את המפתח לתוך הצילינדר, וכן לקושי לנעול ולפתוח את המנעול. אנשים רבים חושבים שתופעות אלו מסמנות את סוף דרכו של הצילינדר, אך לא רבים יודעים שטיפול פשוט, שכל אדם יוכל לבצע, יוכל לפתור את הבעיה בקלות ומהירות ובלי להזדקק לשירותיו של מנעולן.

תופעה של שחיקת הצילינדר והצטברות אבק שמקשה על פתיחת הנעילה, יכולה להיפתר, ברוב המקרים, על ידי ריסוס תרסיס שמן לתוך ציר הצילינדר. במקום להזעיק מנעולן, גשו למרכול הקרוב לביתכם ורכשו שמן צירים זול (מחירו פחות מ-20 שקלים). במקרים רבים אפילו שמן בישול ביתי ישפר את המצב.

פתרון זה עשוי לשפר פלאים את חווית הנעילה שלכם, ויחסוך לכם תשלום מיותר לפורץ או מנעולן. במידה ופתרון זה אינו צולח, יתכן שמקורה של הבעיה עמוק ומורכב יותר, ובמקרה זה אין מנוס ותאלצו להיעזר בשירותיו של מנעולן מוסמך.

אורי יוסף




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב