דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מקדימים תרופה למכת השפעת 

מאת    [ 17/11/2009 ]

מילים במאמר: 461   [ נצפה 1911 פעמים ]

חוששים להידבק בשפעת? ד"ר יעל מליניאק מפרטת את דרכי המניעה, וממליצה להיזהר במיוחד באוטובוסים ובקניונים. סאונה לעומת זאת בהחלט יכולה לעזור

על מנת לצמצם את הסיכוי לחלות בשפעת, תחילה עלינו להבין את דרך ההדבקה. כאשר אנו משתעלים או מתעטשים, וירוסים מתפזרים מפינו לסביבתנו הקרובה. אם לדוגמה התעטשנו והושטנו את כף ידנו לעבר הפנים – אזי הווירוסים מונחים כעת על כף ידנו. אם לאחר מכן אנו נוגעים בחפצים כגון טלפון, מקלדת של מחשב, מתג חשמל או כוס לשתייה, אדם אחר שייגע אחרינו באותו החפץ עשוי להידבק במחלת השפעת, מאחר שנגיף השפעת יכול לחיות מחוץ לגופנו כמה שעות, ובמקרים מסוימים אף ימים שלמים. לאור זאת הסיכויים להידבק בנגיף במקומות הומי אדם ובמקומות סגורים כגון קניונים או אוטובוסים רב יותר.
ובכן, איך אפשר להיזהר? נסביר זאת בכמה סעיפים:
1. נגיפים המגיעים לכפות הידיים חודרים לגוף דרך העיניים, האף והפה. מכאן שהימנעות ממגע של כפות ידנו עם האיברים הפנימיים תמנע הידבקות גם כשעל כפות ידנו קיימים נגיפי השפעת. יש גם להשתדל שלא לגעת בפניהם של ילדים.
2. כדי לצמצם ככל האפשר את ההידבקות במחלת השפעת עלינו לכסות את אפנו ואת פינו בממחטת נייר בעת שיעול או התעטשות, ומיד אחר כך לזרוק את הטישו בפח האשפה.
3. נטילת ידיים תכופה במים ובסבון היא דרך יעילה לצמצם את ההידבקות בשפעת. שימוש תכוף במחטא ידיים על בסיס אלכוהול יעיל גם הוא. אם אין בנמצא כיור סבון או מחטא אפשר לחכך בחוזקה את כפות הידיים למשך כדקה – דבר המפחית את כמות הנגיפים על כפות הידיים.
4. אם כבר ידוע על חולה בשפעת בסביבה הקרובה, מומלץ כמובן להימנע ממגע קרוב עמו מרגע הופעת התסמינים ועד 24 שעות מהזמן שחזר חום גופו לטמפרטורה תקינה ללא שימוש בתרופות להורדת חום. בתקופה זאת על החולה להימנע ככל האפשר מלצאת מפתח ביתו על מנת לא להדביק אחרים.
5. עישון של סיגריה בודדת משתק למשך כ-30–40 דקות את המנגנון שמטאטא מחוץ לגוף את הנגיפים ואת החיידקים החודרים לדרכי הנשימה. לכן מעשנים כבדים חולים הרבה יותר בשפעת. הנה עוד סיבה טובה להפסיק לעשן.
6. יש עדויות המצביעות על כך ששתייה מרובה ושאיפת אוויר צח על בסיס יומיומי הן שתי דרכים המפחיתות את הסיכויים לחלות בשפעת. גם התעמלות אירובית על בסיס קבוע מחזקת את המערכת החיסונית של הגוף. אכילת פירות וירקות בצבעים שונים עדיפה בהרבה על צריכת תוספי מזון מלאכותיים. גם אכילת יוגורט דל שומן המכיל חיידקים המחזקים את המערכת החיסונית מסוגל להועיל.
7. מחקר מסוף שנות ה-80 בדק קבוצת אנשים המבלים בסאונה בקביעות פעמיים בשבוע לפחות לעומת קבוצת ביקורת, ומצא כי אלו המבלים בסאונה חלו ב-50% פחות מאנשי קבוצת הביקורת. לא ברור מהו המנגנון העומד מאחורי ממצא זה, אך ייתכן שהנגיפים פשוט מתים בטמפרטורה הגבוהה בחדר הסאונה.
8. המלצה חמה נוספת לחיים טובים ללא מחלות היא הפחתת מתחים. כחצי שעה ביום של דמיון מודרך, יוגה, מדיטציה וכו' עשויה להועיל.

לשאול, להתייעץ, לשתף ולקבל תשובה מהירה – ניתן להגיב בפורום המומחים של בלוג השפעת.

מאת: ד"ר יעל מליניאק
מקור:בלוג השפעת של קופ"ח לאומית כל המידע בנושא שפעת החזירים - כתבות, מאמרים, חדשות ופורום מומחים http://www.flublog.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב