דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


10 עובדות על החיסון נגד שפעת החזירים 

מאת    [ 16/11/2009 ]

מילים במאמר: 400   [ נצפה 2515 פעמים ]

1. בחודש נובמבר החליטה ממשלת ישראל, בהתאם להמלצת משרד הבריאות, לחסן את התושבים נגד השפעת הפנדמית (A/H1N1 2009), הידועה יותר בשם שפעת החזירים. המטרה: להגן על אוכלוסיית המדינה מפני המחלה ולרסן את היקף התחלואה בישראל.

2. אוכלוסיות היעד שיחוסנו בשלב הראשון: חולים כרוניים בגילאי 3 עד 65, עובדים במערכת הבריאות הנמצאים במגע עם הלקוחות, ובמקרים של יילודים עד גיל חצי שנה המשתייכים לקבוצת סיכון כפי שנקבעה על ידי משרד הבריאות – יחוסנו בני הבית מגיל 3 ומעלה, אך לא התינוקות עצמם. נשים הרות בקבוצות אלה לא מקבלות חיסון.

3. בהמשך לסעיף הקודם, אם התחסנה אישה ורק לאחר מכן גילתה שהיא הרה – אין לכך משמעות מיוחדת, ולא נדרש טיפול מיוחד. למעשה, בחלק ממדינות אירופה נשים הרות מקבלות חיסון עם אדג'ובנט (Adjuvant), ואילו בארץ העדיף משרד הבריאות לתת מלכתחילה לנשים חיסון ללא אדג'ובנט.

4. אדג'ובנט (Adjuvant), למקרה שתהיתם, הוא מרכיב שמתווסף לחיסון על מנת להגביר את התגובה החיסונית של הגוף, ובכך להגביר את יעילות החיסון. אדג'ובנטים מוספים דרך קבע לחיסונים שונים הניתנים בשגרה.

5. אוכלוסיות היעד שיחוסנו בשלב השני: ילדים מגיל חצי שנה עד גיל 3, נשים הרות, מטופלים בריאים עד גיל 65 ועובדי בריאות שלא באים במגע עם קהל.

6. תהליך פיתוח החיסונים נגד שפעת החזירים החל כבר לפני למעלה מחמש שנים, רק כהכנה אופציונלית לאפשרות של שפעת מסוג זה. למעלה ממיליון בני אדם באירופה כבר חוסנו מפני שפעת החזירים (באותו חיסון הניתן בישראל), ללא תופעות לוואי חריגות או ראויות לציון.

7. על פי המידע שהצטבר עד כה, ולפי הערכת גופי הבריאות המקצועיים בעולם ובישראל, נראה כי חיסון נגד שפעת רגילה אינו מעניק הגנה נגד הנגיף הפנדמי H1N1.

8. חולים שכבר אובחנו בשפעת H1N1 בבדיקת מעבדה אינם צריכים להתחסן, גם אם הם משתייכים לאחת מקבוצות הסיכון. אולם אלה שחלו השנה במחלה דמוית שפעת אך לא נבדקו במעבדה – צריכים להתחסן.

9. ידוע שנגיפי השפעת משתנים כל הזמן ועוברים מוטציות גנטיות, ולכן אין ודאות ביעילות החיסון נגד הנגיף במקרה של מוטציה גנטית. ועדיין, הניסיון מחיסוני שפעת אחרים (דוגמת שפעת העופות) מעיד על אפשרות של הגנה מסוימת גם לאחר מוטציה גנטית, במיוחד בחיסון עם מרכיב האדג'ובנט.

10. בישראל ניתנים חיסונים בשני תרכיבים: Pandermix של חברת GSK ו-Focetria של חברת Novartis. שני חיסונים אלו מכילים אדג'ובנט. במהלך דצמבר עתיד להגיע לארץ משלוח של חיסון נוסף בשם Panenza של חברת Sanofi. חיסון זה אינו מכיל אדג'ובנט. בחיסון זה יחוסנו נשים בהיריון בטרימסטר שני ושלישי, וילדים הכלולים באוכלוסיית הסיכון של הגילאים 6 חודשים ועד 3 שנים.

והכי חשוב – שיהיה לכולנו בהצלחה במבצע החיסון הלאומי!

מאת מערכת בלוג השפעת של קופ"ח לאומית
כל המידע בנושא שפעת החזירים - כתבות, מאמרים, חדשות ופורום מומחים
http://www.flublog.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב