דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרסום במקומון - מה צריך לדעת כדי להפוך הוצאה פרסומית להשקעה נבונה? 

מאת    [ 15/11/2009 ]

מילים במאמר: 802   [ נצפה 4374 פעמים ]

פרסום במקומון - למי זה טוב?

פרסום במקומון הוא אופציה מצויינת, עבור עסקים מקומיים. מספרה שכונתית, גם אם תקציב הפרסום שלה הוא בלתי מוגבל, אין לה צורך בתפוצה של עיתון ארצי, כיוון שרוב הלקוחות לא רלוונטים לגביה. לעומת זאת, בית ספר ללימוד מקצוע כן יכול לקבל מענה טוב, כיון שאנשים מוכנים לנסוע מרחק כדי ללמוד מקצוע, ולפעמים אף לעבור לגור בעיר בזמן הלימודים.
אני יוצא מנקודת הנחה שבחנת את הפרסום במקומון לפני שבחרת בו, על ידי כך שדיפדפת בו, וראית מודעות הדומות לשלך. זה סימן לכך שעסקים בעלי שירות הדומה לשלך בחנו את האופציה קודם. תוכל להתקשר אליהם ולבקש להיפגש, כדי להתייעץ איתם - האם הם מרוצים מהפרסום וכיוצא בזה.
אם השירות שאתה מציע הוא שירות חדש, ולא מצאת מודעה המציעה שירות דומה, או מודעה הפונה לקהל דומה, כדאי לבחון את הנושא שוב, כדי לוודא שהמקומון אכן עונה על הצרכים שלך. במילים אחרות, לכל מדיום יש את קהל הצרכנים שלו, וכך גם למקומון. דרך אגב, אם באותה העיר מופצים יותר ממקומון אחד, לכל אחד מהם אפיון קהל שונה. יש ערים שבהם מתפרסמים 3 ואפילו 4 מקומונים - המקומון של מעריב, המקומון של ידיעות ועוד מקומון או שניים מקומיים, ולכל אחד מאפיין אחר, כתיבה אחרת ופנייה שונה.

באיזה עמוד כדאי שהמודעה תפורסם?

מאחורי התשובה לשאלה הזו עומדים עשרות אלפי בחינות ותצפיות, ומסקנות, ולכל עמוד יתרון משלו וחסרון משלו. השער הקדמי הוא העמוד הראשון שרואים, והשער האחורי הוא העמוד השני שרואים (או להיפך, תלוי איך מונח העיתון).
אחר כך בד"כ מדפדפים מהתחלה, ואז העמודים שלפני תוכן העניינים זוכים לצפייה גבוהה יותר מאשר אלה שאחרי התוכן. יחד עם זאת, בגלל שמודבר בריכוז גבוה של פרסומות, מדפדפים אותם מהר, וכדאי שהפרסומת תהייה מעניינת, מושכת, קליטה וברורה.
טיפוגרפית, העין שלנו סורקת משמאל לימין, ולכן פרסום עמוד שמאלי עדיף על פרסום עמוד ימני באותו עמוד.
נקודת הציון הבאה אחרי התוכן, היא האמצע של המגזין - הסיכות.
אנשים משקיעים יותר זמן בחלק שלפני הסיכות מאשר בחלק של אחרי (לא יודע אם זו הסיבה בגללה רוב כתבות העומק ממוקמות לפני הסיכות, או שזו הסיבה שבגללה ממקמים את רוב כתבות העומק לפני הסיכות).
חלק מהמקומונים יודעים את זה, ולכן מתמחרים נפרד - עמוד לפני התוכן, צד ימין לפני האמצע, צד שמאל לפני האמצע, צד שמאל אחרי האמצע, צד ימין אחרי האמצע וכן הלאה. כמובן שהם מתמחרים את המודעות לפי המיקום - הטוב יותר יעלה יותר, המיקום הפחות טוב יעלה פחות. אם המקומון לא עושה תמחור שונה בין צד ימין לצד שמאל, כדאי להתעקש על פרסום בעמוד השמאלי. אם המקומון לא מתמחר שונה לפני האמצע או אחרי האמצע, אתה כבר יודע על מה להתעקש, נכון?

מה גודל המודעה המומלץ?

ובכן, כמובן שהגודל המומלץ הוא מודעה בגודל עמוד, משתי סיבות: מודעת עמוד מרשימה יותר ויוצרת אימפקט גדול יותר מאשר מודעה קטנה יותר, כי הגודל כן קובע (!), והסיבה השנייה היא, שמודעת עמוד תזכה לתשומת לב מלאה, בעוד שמודעת חצי עמוד תתחרה על תשומת הלב עם חצי העמוד השני (מודעה נוספת, או שתי מודעות רבע עמוד, או המשך כתבה).

האם פרסום חד פעמי מספיק?

היות והצרכנים הפוטנציאליים נתקלים מדי יום באלפי מסרים פרסומיים, הרי שפעם אחת לחזור על המסר הפרסומי לא ברוב המקרים לא מספיק. זו הסיבה שקמפיין פרסומי ארצי עולה בשלטי חוצות (כמה? הרבה!), ומודעות בעיתונים, וברדיו ובטלוויזיה, הכל בהתאם לתקציב הקמפיין.
גם בתקציב פרסום קטן, כאשר הבחירה היא במקומון, מומלץ לעשות קמפיין, שיתפרש על 6 פרסומים רציפים, כלומר - אותה המודעה 6 שבועות (אפשר לרדת ל-4 אבל פחות מומלץ).

התקציב שלי קטן מדי בשביל כל זה
אם תקציב הפרסום שלך לא מאפשר לך לפרסם במקומון מודעת עמוד לאורך 6 שבועות, אפשר לשקול להקטין את המודעה, ולהאריך את זמן הקמפיין - חצי עמוד לאורך 8 שבועות.
אם התקציב לא מאפשר אפילו את זה, וההתלבטות היא בין חצי עמוד ל-4 שבועות, או שמינית עמוד ל-6 שבועות, יתכן והתקציב שלך נמוך מדי, וכדאי לשקול אופציות חלופיות, או פרסום שונה.

מי עושה לי גרפיקה?

השאלה הזו עושה הרבה פעמים את ההבדל בין מודעה שעובדת מצויין, למודעה שעובדת לא רע. רוב מערכות העיתונים מחזיקות מחלקת גרפיקה, שישמחו לעשות לך את הגרפיקה.
הבעיה היא, שמודעת פרסום לעיתון איננה כרטיס ברכה. להבדיל מכרטיס הברכה, שעליו להיות יפה ומרשים, תפקיד המודעה הוא להעביר את המסר הפרסומי שלך הכי טוב שאפשר, וגרפיקאים הם על פי רוב אינם אנשי פרסום, מה שאומר שהם עלולים לעצב לך מודעה יפייפיה, אבל כזו שלא עובדת. בעיה נוספת שיש עם מחלקות הגרפיקה של העיתון, הן שהן עובדות עם "שטאנץ" קבוע, ומאוד יכול להיות שהמודעה שלך תראה כמו מודעה של מישהו אחר, וכך תאבד את הייחודיות שלך.
המלצתי לך - הבא לעיתון מודעת פרסום מוכנה, ע"י התייעצות עם משרד פרסום שיכין לך מודעה, או שתוכל לשלב בין קופירייטר לגרפיקאי, שכל אחד יהיה אחראי על החלק שלו, וביחד יצרו עבורך מודעה שלך, שתעביר את המסר שלך.
תוכל לבחור להתייעץ איתי, או עם כל איש פרסום או קופירייטר אחר, שתמצא לנכון.

פרטים נוספים אודותיי,
פרטי התקשרות עמי,
וכדי להרשם אל רשימת התפוצה שלי, כדי לקבל טיפים שיווקיים בחינם - כל זאת תוכל למצוא אצלי באתר, בלינק המופיע מטה.
יניב לב ארי
יניב לב ארי - אימון שיווקי לעסקים
מאמן שיווקי, מאמן עסקי ויועץ שיווקי
רוצה לקבל טיפים בנושא שיווק לעסק?
http://www.yanivlevari.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב