דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פגישת נתניהו אובמה - מי יוצא חכם בלילה 

מאת    [ 15/11/2009 ]

מילים במאמר: 446   [ נצפה 2167 פעמים ]

הדי "פגישתם הלילית" של ראש הממשלה ונשיא ארה"ב הברית ממשיכים לפרנס את הפרשנים המדיניים בתקשורת, אף שאין להם מושג ברור מה בדיוק היה שם. כמה מילים כבר נשפכו על ההשפלה שספג ביבי מאובמה. סליחה מפקידיו הבכירים. איך לא קבעו לראש הממשלה הישראלי מועד לפגישה ,עד לרגע האחרון. איך תוזמן המפגש לשעת "אישון לילה" [בארץ], איך לא התירו לפרסם אפילו תמונה בודדת מהפגישה, איך נאלץ ראש הממשלה להגיע לבית הלבן במכונית פשוטה ולא במכונית השרד, ואיך לא ליווה המארח את אורחו ליציאה והניח לו לעשות את הדרך לבד.[טוב, בטח היה מישהו שהראה לו את הדרך החוצה לראש ממשלתנו..] .

אין ספק. מטרת הממשל הושגה, ועל פי דיווחי התקשורת הישראלית הוא גם לא הסתיר את כוונתו "ללמד לקח" את ראש הממשלה הישראלי. למה - כי ראש הממשלה ופמלייתו  "לא התנהגו יפה" בפגישות קודמות עם הנשיא. הם הדליפו כיצד הצליחו "לכופף" את הממשל במחלוקת סביב הקפאת הבנייה בהתנחלויות. אנחנו לא יודעים מה נכון ומה לא במחלוקת הזו, אבל אפשר בהחלט להבין את חוסר הנחת של הבית הלבן נוכח פרסומים, חלקם בהשראה ישראלית, לפיהם האמריקאים לא השיגו הרבה כתוצאה מדרישתם ממשלת ישראל להודיע על הקפאת הבניה בהתנחלויות. אם "השיגו" משהו הרי זה קיפאון בתהליך המדיני.

עד עכשיו העובדות בשטח מצביעות על כך שלדרישות האמריקאיות אין ביטוי בשטח. מה נשאר? הכעס של הבית הלבן , ואולי בצדק, על ראש הממשלה ואנשיו ש"עשו סיבוב ניצחון" בנושא ועוד שילבו בחגיגה את הפגישות של נתניהו עם אובמה.

ביקורו של נתניהו בארה"ב ובקשתו לפגוש את הנשיא, כנהוג במקרים של  ביקור ראש ממשלה ישראלי, סיפקו לבית הלבן הזדמנות להדגים  לראש הממשלה הישראלי  את יחסי הכוחות ומה קורה כאשר "רק" מתמהמהים באישור מועד לפגישה. האמריקאים עשו זאת היטב, הם לא הניחו לשום מקריות או פרשנות לטשטש את כוונתם להשפיל ולעלוב בראש הממשלה.

זה הצליח. על פי הכותרות בתקשורת, זה הצליח כנראה יותר מידי. פקידי הבית הלבן ובראשם ראש הסגל נשלחו להנמיך את "גובה הלהבות". פקיד בכיר בבית הלבן התקשר ביזמתו לכתבים ישראליים בפמליית ראש הממשלה בפאריס  על מנת להדגיש שהשיחה עם הנשיא הייתה מועילה וחשובה.

לא בטוח שהמהלך האמריקאי כנגד  נתניהו בביקורו האחרון, יניב לבית הלבן את התוצאה שהוא מכוון אליה, פרט לסיפוק הנקודתי  של היצר "ללמד לקח". נתניהו יצא אמנם חבול ומושפל, אבל הוא גם ראש ממשלת ישראל. הימין יאמץ אותו עכשיו עוד יותר. גסות הרוח שהממשל הפגין כלפי ראש ממשלת ישראל תחייב אותו להתאמץ ולהוכיח שלא סטה ממדיניותה המסורתית של ארה"ב בנושא הקשר הקרוב והידידותי עם ישראל, ושההתנהגות כלפי נתניהו אינה מאפיינת באמת יחסים בין בעלי ברית.המהלך להשפלת ראש ממשלת ישראל לא יוסיף לפופולאריות של נשיא ארה"ב  בציבור הישראלי, שתמיכת לפחות חלק ממנו בעמדות שארה"ב מנסה להוביל, חיונית להתקדמות.

קיצורו של דבר - דומה שמהלכי הבית הלבן בנושא דומים למהלכי "חכם בלילה"  שנזקם רב מתועלתם.  [וכבר היו דברים מעולם]

מנחם רבוי
הנתונים: תפקידים בכירים בשירות הציבורי בעבר,כותב דעתן בהווה וסבא לחמישה
אתר המחבר:
http://www.notes.co.il/raboy/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב