דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


והסודות המקצועיים - עסקיים שלך חשובים פחות? 

מאת    [ 13/11/2009 ]

מילים במאמר: 610   [ נצפה 1453 פעמים ]

 


 והסודות המקצועיים/עסקיים שלך חשובים פחות?

 

חברות רבות שוכרות את שירותיהן של חברות מומחיות - תחום, לבצע עבודות שונות עבורן. תחום זה שנקרא "מיקור חוץ" (out sourcing)   הפך בשנים האחרונות לכלי שימושי ביותר, שבמקרים רבים הוא מייעל ומוזיל את העבודה הנדרשת, לו ביקשה החברה המזמינה לבצעה באופן עצמאי.


בדיקה נרחבת שערכה חברת שב"מ העלתה נתונים מעניינים מאד. ניקח לדוגמא מצב שבו חברה מסוימת מחליטה לערוך שינוי גדול במערך המחשוב שלה. באופן שגרתי היא תפרסם את רצונה ותבוא בסופו של דבר למשא ומתן עם החברה שהציעה לה את ההצעה הטובה ביותר. בסיום שלב זה תפנה החבה שזכתה בעבודה לשוק העבודה העוסק בענף זה ותיצור עם החברות השונות קשרים עסקיים כקבלני משנה לביצוע העבודה.

לא אחת, מורכבות העבודה והתחומים המקצועיים הרבים המרכיבים אותה מחייבת את החברה הזוכה בעבודה לגייס מספר חברות נוספות לעבודה עבורה. לפעמים זאת אותה עבודה ויש צורך בהיקף עובדים רחב יותר ולעיתים מדובר בעבודה המורכבת מתחומים מקצועיים שונים ולכן הצורך בגיוס חברות שונות, כל אחת מתמחה בתחום מקצועי שונה.

איך הדברים מתבצעים בשטח? נפגשים, מדברים, קובעים ויוצאים לעבודה.

 

החברות המקצועיות שגויסו לעבודה כקבלניות משנה מגיעות לבצע את החלק שלהן בעבודה ובמידה ויש להן צורך, היא מגייסת עובדים מקצועיים לעבודה המסוימת הזו והעיקר, לעמוד בתנאים שנקבעו מבחינת כמות עבודה ולוח זמנים. במקרים רבים התחום המקצועי שהן באות לעבוד בו הוא כזה מיוחד שמספר העובדים המתמחים בו, קטן מאד.

 

כיצד מגייסות החברות המקצועיות עובדים בתחום הדרוש (בטח ובטח בעת מחסור בסוג זה של תפקיד)? הן מפרסמות את העובדה שהן מחפשות את העובדים ואלה מגיעים להציע את עצמם מבחינה מקצועית. החברה שקולטת אותם מקיימת עימם ראיון מקצועי ומגבה את עצמה בשיחה עם מעסיקו הקודם של אותו עובד. אם המעסיק הקודם נותן על המועמד חוות דעת טובה מבחינה מקצועית, יתקבל המועמד לעבודה באופן מיידי.

 

סיכום ביניים  - החברה הראשונה סוגרת עם חברה אחרת על עבודה. החברה הזוכה במכרז מגייסת קבלניות משנה לעובדה ואלה קולטות עובדים רק על בסיס מקצועי.

מה יוצא מכל זה?   יוצא שהחברה שאצלה מתבצעת העבודה, מכניסה לתחומה ולמגע ישיר עם מערכות המחשב הרגישות שלה, עובדים שאיש לא בדק עליהם דבר מעבר ליכולות המקצועיות שלהם!!

איש אינו יודע לומר האם הם ישרים? מה כוונותיהם האמתיות בעבודה זו? אולי הם מעורבים בפלילים? אולי הם בכלל נרקומנים? בלתי שפויים? בעלי כוונות זדוניות ולמעשה נשלחו ע"י המתחרים?

 

האם שאלתם את עצמכם מדוע גופים ביטחוניים עורכים לאנשים הנכנסים בשעריהם בדיקה ביטחונית? מדוע אינם סומכים על אף גורם חיצוני? מדוע הם מוצאים לנכון, בכלל, לבצע בדיקה ביטחונית שכזו?.

 

שאלתם את עצמכם אי פעם האם יש שוני כלשהו בין הסודות הביטחוניים החשובים לביטחון המדינה לבין הסודות המקצועיים/הכלכליים/העסקיים של חברה כלשהי? האם הם חשובים לחברה העסקית פחות?

 

לחברת שב"מ אין ספק  שאין כל הבדל כשהדבר מגיע לטיפול בבני אדם. שם יש צורך בבדיקה מקצועית ויסודית, שתבדוק את הדברים.

 

חברת שב"מ מבצעת את בדיקות המהימנות בחברות השונות תוך שהיא נסמכת על המקצועיות, הידע והניסיון  העצומים שנרכשו במערכות השונות במהלך שנים ארוכות.   

 

צחי לב



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב