דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צרפת וגורמים במודיעין הצרפתי עוקבים מקרוב אחרי ההתפתחויות הצפויות בעסקת שליט עקב היותו אזרח צרפתי 

מאת    [ 13/11/2009 ]

מילים במאמר: 607   [ נצפה 2129 פעמים ]

 יכולת השתלטות חמאס על הרצועה לא צמחה בחלל הריק , שני טעויות קשות חיזקו את תנועת חמאס והחלישו את תנועת פתח (בראשות אבו מאזן )

 1. הבחירות החפוזות ברצועת עזה  שארה"ב דחפה לקיימם  בטיפשות שאין כדוגמתה , תנועת פתח לא התארגנה נכון לבחירות עקב גילויי שחיטות וסיכסוכים פנימיים שלה , ביחד עם ארה"ב חשבה שידה על העליונה  בשעה שחמאס הצליח להתחזק בשטח ע"י הברחות אמל"ח , כסף אירני ובנייית תשתית צבאית רחבה . תנועת חמאס ייצרה לעצמה בשטח דימוי מוסרי וחברתי המושתת על חוקי הדת באופן שסחף את הרחוב הפלסטיני לכיוונו.

2. ההתנתקות האומללה מרצועת עזה – שיצרה אשליה מסוכנת בקרב הציבור בישראל כאילו בהתנתקות מהירה מהשטח ישראל מתנתקת מין הסכסוך בשעה שבפועל ישראל לא הביאה לסופיות הסכסוך בהסכם  ויצאה באופן חד צדדי תוך התעלמות מוחלטת מהמתרחש בזירה הפלסטינאית , הנסיגה הביאה לקרע בחברה הישראלית , לירי בלתי פוסק של קאסמים על ערי ישראל בדרום הארץ . וגרמה למלחמת אין ברירה בלתי נמנעת – במבצע "עופרת יצוקה" . התקשורת הישראלית דחפה את הרעיון בלי לשאול את השאלות הנכונות ולברר את ההשלכות למעשה ולמעשה עבדה שעות נוספות לצד הממסד שדחף להעביר את הפינוי בציבור בצורה חלקה .  

כל תהליך המו"מ עם חמאס לאחר החטיפה התבצע בצורה לא נכונה , תג המחיר עפ"י דרישת החמאס בתחילה היה נמוך בהרבה משהוא כיום , ממשלת אולמרט טעתה שלא החלה מיד במשא ומתן לשחרור שליט וגרסה בעקביות שאין היא מקיימת משא ומתן עם חמאס , במצב כזה לחילופין היתה צריכה הממשלה לקבוע אולטימטום תקיף – ולהתנות שאם החייל לא ישוחרר תוך מס' שעות , הנהגת החמאס כולה תחוסל , עזה תנותק מחשמל ומים , וכל סמלי השלטון החמאסי לרבות מתקנים ומבנים ימחקו כליל.

לאחר החטיפה ראשי החמאס היו בהלם מההישג שלהם , מיכולתם להחזיק קלף מיקוח שהקנה להם כח ומעמד ובמרוצת הזמן הנהגת החמאס המדינית בדמשק בראשות חאלד משעל העלתה את המחיר ודרשה שחרור אסירים רבים שלא היו בכלל ברשימה ההתחלתית שלהם .

ההתנהגות האצילה והמכובדת של משפחת שליט , השתיקה הרועמת שלהם בתחילת הארוע , וכישלון המגעים בין הצדדים לא תרמה לעניין והנה עברו כבר 4 שנים – קשות מנשוא לממשלה הנוכחית אין ברירה אלא לסיים את התהליך שהיה צריך להסתיים מזמן בתקופתו של אהוד אולמרט , הישג החמאס הינו לא רק בתג המחיר הכבד בנסיון לחקות את השיגי חיזבאללה , אלא בעצם העובדה שממשלת ישראל מקיימת משא ומתן איתם באמצעות צד ג' , ועתידה לשלם מחיר מלא ובכך להכיר בהם כצד  פעיל בסיכסוך .

אין לי ספק כי ממשלת ישראל בראשות נתניהו עושה כל שביכולתה בנחישות  כדי לסיים את המו"מ , סימנים ראשונים להתקדמות בתיווך גרמני חשאי לפיו החל השלב הראשון של העסקה , התפרסם לאחרונה בעיתונות גרמנית , מעבר לכך המדינה הראשונה שעסקה בתיווך בין הצדדים היתה מצרים תחת שליחותו של עומאר סולימאן ראש המודיעין המצרי ואחד האנשים החזקים כיום במצרים .

עיסקת הקלטת - שחרור 20 האסירות הפלסטיניות בתמורה לקלטת החדשה מגלעד שליט כאות חיים ממשי הינו השלב הראשון של העיסקה שלהערכתי כבר נסגרה וסוכמה מבעוד מועד בין הצדדים – לממשלת נתניהו אינטרס מובהק לסיים את הפרשה ולהביא לשחרורו של שליט בהקדם האפשרי , חמאס עושה שימוש בעיסקה כמנוף לשיפור מעמדו ברחוב הפלסטיני לקראת הבחירות הקרובות ברשות הפלסטינית והמגעים לקאת הסכם בין חמאס לפתח לממשלת אחדות . גם צרפת וגורמים במודיעין הצרפתי עוקבים אחרי  ההתפתחויות בנושא בקפדנות עקב היותו אזרח צרפתי .

 

 

 

 

גיל שמואלי
חבר הוועדה המדינית בליכוד העולמי
חבר חטיבת בוגרי בית"ר בא"י



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב