דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה כולם רוצים מאיתנו? 

מאת    [ 12/11/2009 ]

מילים במאמר: 757   [ נצפה 2049 פעמים ]

מי אנחנו ביחס לכלל האנושות, במה אנחנו מיוחדים, מדוע נלחמים בנו, איך נקיים את ייחודנו בעולם, ונחיה לבטח בארצנו?

עברו רק שנה וחצי מאז מלחמת לבנון השנייה, ושוב נפתחה מלחמה חדשה - הפעם מדרום. מדי כמה שנים, נראה שאנחנו פשוט חייבים לעבור מלחמה... מאז הקמת המדינה ועד היום, זו ממש שגרה בארץ. בכל בניין יש מקלט, בכל בית יש מסכת אב"כ. כל ילד יודע מה זה צו 8, שלא לדבר על מושג כה טבעי כמו "פיגוע התאבדות"...

במדינות אחרות, שוויץ, אוסטרליה או איטליה, מה שנחשב שגרה, נראה מעט שונה - מהבית המרווח להצגת תיאטרון חדשה, לחופשה השנתית ולביקור אצל חברים... ללא איום טילים ארוכי טווח או אוטובוסים מתפוצצים... למה זה לא יכול להיות כך גם כאן, אצלנו, בארץ? במה אנו שונים משאר מדינות העולם? ויותר מזה - מדוע עיני כל עולם נשואות דווקא ל"חצי הסיכה" הזו על מפת העולם שנקראת ישראל?

ואולי יש סיבה לכל הלחץ הזה? לכל המלחמות האלה? ולכל תשומת הלב הזאת שאנו מקבלים מכל העולם?

עם נבחר

מקובלים מספרים לנו בכתביהם, שלעם ישראל תפקיד יחודי במציאות הגלובלית. לפי אותם ספרים, אין כלל לעם זה זכות קיום, אם לא יממש את תפקידו כעם הנבחר, ויותר מזה - הוא התהווה אך ורק למען מטרה זו.

גם התפתחות האומה הישראלית התרחשה בדרך שונה במהותה מהתפתחותן של שאר אומות העולם. בעוד שהמייחד את אומות העולם אחת מן השניה הוא שורשה הגנטי של כל אומה, ייחודה של האומה הישראלית הוא בשורשה הרוחני - היהודים הם אלה שאמורים להוביל את האנושות כולה אל דרגת הקיום הגבוהה ביותר שבני אנוש מסוגלים להגיע אליה. היהודים אמורים להיות גם הראשונים שמגיעים לדרגה הרוחנית הזו.

מעט הסטוריה - אב האומה, אברהם אבינו, היהודי הראשון, נולד כבבלי, אי שם בין הפרת והחידקל. בנסיונו לפצח את חידת מהות הקיום האנושי, צלח לעבור את המחסום המפריד בין העולם הגשמי לזה הרוחני (אברהם ייחד את שני העולמות ומכאן שורש המילה "יהודי"), ובעקבות גילוי זה, כתב את ספר הקבלה הראשון - 'ספר יצירה'. הוא החל להפיץ את תורתו במרץ בקרב תושבי האזור שהיו מעוניינים לשמוע על המציאות העליונה שגילה באמצעות חקירותיו. עם הזמן, הפכה קבוצת התלמידים הראשונית לעם שהלך וגדל. לימים נקרא העם הזה "עם ישראל".

התפקיד הרוחני

עד חורבן בית המקדש השני, חי עם ישראל בהרגשתו הן בעולם הרוחני והן בזה הגשמי, ובמקביל. הסיבה היחידה שבגללה היה חייב העם הרוחני הזה להישאר מחובר בטבורו לעולם החומר, ולא להסתפק רק בחיי הנצח השלמים המתקיימים בעולם הרוחני, היא, שמשימתו היתה להעביר את שיטת ההתפתחות הרוחנית שגילה לכל אומות העולם! והרי בשל תכונה זו התהווה לעם מלכתחילה!

האנושות כולה היא גוף אחד כללי, שבתוכו לכל אומה תפקיד משלה. ליהודים תפקיד מיוחד והוא לממש את שיטת התיקון ולהעבירה לשאר אומות העולם. זו משמעות הביטוי להיות "אור לגויים". כדי לגרום לכלל האנושות לרצות להגיע לפסגת הרוחניות, חייב עם ישראל להגיע לשם ראשון וכל עוד אנו מתמהמהים, מתגבר הסבל. בזה אנו עם נבחר, בחובתנו.

שיטה לתיקון האגו

שיטת תיקון האנושות נמצאת בידנו, זוהי אותה התורה שקיבלנו בסיני, אותה שיטת התפתחות רוחנית הפרוסה לפנינו בכל ספרי הקבלה המקוריים. אומות העולם ימשיכו להאשים אותנו, אפילו ברמת התת מודע, בסיבות לכל תחלואי העולם. הן ילחצו עלינו עד שלא נמסור את החוכמה החוצה, וחשוב עוד יותר - עד שלא נתחיל לממש אותה על עצמנו. רק אז תיפסק המלחמה, שכן היא רק בכדי לעורר אותנו לתפקידנו.
אך מה עלינו לתקן? מה מקולקל בנו או בעולם?

מקובלים שהשיגו את המציאות הכוללת, מספרים לנו ששורש הקלקול האנושי טמון בתכונת האגואיזם ששולטת בכל אדם ואדם.האגואיזם האנושי שהתפתח בתהליך אבולוציוני טבעי, מדרגה ראשונית וזעירה שלו בתחילת קיום המין האנושי ועד דרגתו המקסימלית בימינו אנו, הוא כמו סכין חדה המפרידה בין הבריות. כיום אנו רואים שהקשרים בין בני האדם מתפוררים, אף ברמת הגרעין הפנימי של המשפחה.

מקובלים ממשיכים ואומרים כי הפירוד הזה בין הנשמות הוא השורש לכל הרע בעולם. שיטת התיקון הפרוסה בספרי הקבלה המקוריים, היא שיטת תיקון האגואיזם, השיטה שתחזיר תחילה את עם ישראל ולאחר מכן את כל האנושות לחיות 'כאיש אחד בלב אחד', על בסיס העיקרון 'ואהבת לרעך כמוך'.

הגיע הזמן

אותו אגו שגדל למימדים מפלצתיים הוא גם הסיבה שבגללה ירד העם מהשגתו הרוחנית לאחר חורבן בית שני, אותה 'שנאת חינם' שגרמה גם לחורבן הרוחני של העם היהודי ויציאתו לגלות ושכחה בת אלפיים שנה. חזרתנו בעת האחרונה לארץ, מסמלת את תחילת השינוי הצפוי - ארץ ישראל היא המקום בו יישמנו את השיטה בעבר, וזה המקום שאליו חזרנו בכדי להמשיך את תפקידנו ולהעביר את השיטה לשאר האנושות.

המהלומות שניחתות כיום על ראשנו, נועדו כדי לעורר אותנו לתפקידנו. מרגע שנתעשת כיחידים וכעם, ונבין מה מהות קיומנו בעולם ומה תפקידנו עלי אדמות, או אז נוכל לפתח מחדש את הקשר שאיבדנו עם העולם הרוחני ולזכות לחוות כבר עכשיו ביטחון, שגשוג, עצמאות ושלמות



מה כולם רוצים מאיתנו?


קבלה לעם אתר התוכן הגדול והמקיף ביותר בנושא קבלה: שיעורי קבלה און-ליין, למתחילים ולמתקדמים, סרטים, תוכניות וקליפים מערוץ הקבלה"מתחברים לטוב" 66 ב-YES וב-HOT



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב