דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לעבור את הטסט בהצלחה - המבחן המעשי בנהיגה. 

מאת    [ 11/11/2009 ]

מילים במאמר: 778   [ נצפה 10979 פעמים ]

טיפים לתלמיד נהיגה - כיצד לעבור בהצלחה את המבחן המעשי בנהיגה - טסט.

1. התייחס לטסט כחלק משיעור נהיגה רגיל, אין צורך להתאמץ לעבור אותו בהצלחה, זה רק ירגש אותך ויזיק לך, מורה הנהיגה הכין אותך בשיעורי הנהיגה למעבר בהצלחה של הטסט, נהג כמו בשיעור הנהיגה וזה יספיק לך לעבור בהצלחה את ה"טסט".

2. הבט לצדדים בעת חציית צמתים גם כשזכות הקדימה שלך, אל תשכח שהטסטר לא יודע מה אתה חושב, דבר איתו בפנטומימה, בשפת הגוף, הנע את ראשך לצדדים כדי שיראה ויבין שאתה בודק את כל הכיוונים בצומת.

3. בעת החלפת נתיבים ולפני כל סטייה ופנייה יש להסתכל במראות ובעיניים, ורק כאשר הנתיב אליו אתה רוצה להיכנס פנוי, תאותת ותסטה ו/או תפנה לנתיב החדש.

4. זכור !! איתות לפני הסתכלות, גורם להפרעה לנהגים בנתיב אליו אתה רוצה להיכנס, וזו עבירת תנועה של "אי מתן זכות קדימה" לרכבים בנתיב אליו אתה נכנס.

5. הקפד להפנות ראשך לאחור בעת נסיעה לאחור, ובנסיעה קדימה השתמש גם במראות הצד מלבד המראה המרכזית.

6. תכנן את נסיעתך ובחר את הנתיב הנכון עוד לפני הגיעך לצומת.

7. זכור !! סטיה מנתיב בתוך הצומת אסורה בהחלט !! עקיפה בצומת מותרת בטורים מבלי לסטות מהנתיב בשטח הצומת, התחלת בנתיב מסוים סיים את הצומת באותו נתיב, בדוק היטב מאיזה נתיב נכנסת לצומת, וסיים באותו נתיב את הצומת , הבדיקה תיעשה כדלהלן : כאשר אתה חוצה את הצומת בקו ישר או פונה ימינה - יש לספור את הנתיבים מימין כדלהלן : בדוק מצד ימין למדרכה או מהקו המקווקו הרחב (השמן) - האם אתה בנתיב הראשון מימין או השני מימין או השלישי מימין וכולה וסיים בהתאם את הצומת בספירה לימין המדרכה או לקו המקווקו הרחב. כאשר אתה פונה שמאלה בצומת : ספור את הנתיבים מצד שמאל של המדרכה או שטח הפרדה, התחלת בנתיב ראשון משמאל סיים בנתיב ראשון משמאל, כלומר צמוד למדרכה או לשטח ההפרדה, התחלת שני משמאל סיים שני משמאל את הצומת וכולה.

8. אל תשאיר ביצוע פעולות טכניות (החלפת הילוכים, האטה וכו') לרגע האחרון, למשל, לפני ביצוע פנייה או עקיפה.

9. הסתכל קדימה לאופק, ורחוק ככול האפשר, למרכז הנתיב, זכור !! לכיוון אליו אתה מסתכל לשם הרכב יופנה אוטומטית.

10. שמור תמיד על נתיב נסיעה ישר ונקי ממכשולים, בהבחינך מרחוק במכשול בדרך , תכנן מראש את עקיפתו בקו אלכסוני וארוך לנתיב החדש שלך. אלתשכך לבדוק במראה ולאותת לפני ביצוע הסטיה.

11. המנע ככל האפשר מכניסה למצבים קשים ומסוכנים כגון מעבר במקום צר או עקיפה מיותרת, ואם הגעת למצב כזה, תפתור את הבעיה תוך כדי האטת המהירות עד כדי גלישה .

12. מהירות הנסיעה המקסימלית בעיר היא 50 קמ"ש, ואם יש תמרור, התמרור יקבע את המהירות המקסימלית או המינימלית בכביש.

13. סע ב"מהירות סבירה" ולא במהירות המקסימלית. הווה אומר התאם מהירות נסיעתך לתנאי הדרך ולא למהירות המקסימאלית המותרת עפ"י חוק. אם הדרך מאפשרת סע במהירות מקסימלית, אם לאו סע במהירות סבירה.

14. חציית צמתים - כאשר הנך נדרש לתת זכות קדימה המתן בסבלנות תוך הסתכלות מתמדת לצדדים, גלוש באיטיות אל שדה ראייה. במידה ואין שדה ראייה במקום בו נעצרת, חצה רק כאשר הנך בטוח לגמרי כי אינך מהווה הפרעה או סיכון לתנועה החוצה.

15. בתמרור עצור !! עצור עצירה מוחלטת בסמוך ולפני קו העצירה, במידה ואין קו עצירה עצור במקום שבו רואים את התנועה הכי טוב, הווה אומר עצור בקו הדמיוני המחבר את אבני השפה או את קווי השול הימני הצהוב. גם אם לצורך זה אתה עומד על מעבר חצייה.

16. אם צופרים לך מאחור? אל תלחץ ! סע כרגיל ומבלי להתייחס לרכב הצופר.

17. בעת החלפת נתיב וודא היטב כי הנתיב אליו אתה אמור להיכנס פנוי ויש באפשרותך להשתלב מבלי להפריע ולסכן את התנועה בנתיב זה. בזמן הסטייה אל הנתיב הקפד על סטיות הגה עדינות ולא חדות מידי.

18. הקפד על פניות שמאלה נכונות.

לפני הפניה שמאלה בדוק האם כביש הכניסה לצומת וכביש היציאה מהצומת, (לאחר הפניה שמאלה), הם כביש "חד סטרי" או "דו סטרי" ונהג כדלהלן :

בכניסה לצומת - (לפני הפניה שמאלה) - אם הגעת לצומת :

א. מכביש חד סיטרי - התמקם (לפני הפניה שמאלה) בצד שמאל של הכביש.
ב. מכביש דו סיטרי - התמקם (לפני הפניה שמאלה) במרכז הכביש (כאשר חובה להשאיר מקום לרכב הבא ממול - מהתנועה הנגדית). ביציאה מהצומת - (אחרי הפניה שמאלה) - אם סיימת את הצומת :

א. לכביש חד סטרי - התמקם בצד שמאל של הכביש. (מיד אחרי ההתמקמות בשמאל הכביש יש לחזור ולנסוע בימין הכביש).

ב. לכביש דו סיטרי - התמקם בצד ימין של הכביש.
זכור !! ההתמקמות בצד שמאל של כביש חד סיטרי בסיום הפניה שמאלה היא זמנית, מיד אחרי ההתמקמות בשמאל יש לחזור ולנסוע בצד ימין של הכביש החד סיטרי.

את תוצאות הטסט מיד עם פרסומם על ידי משרד הרישוי ניתן לקבל באתר - http://driving.coi.co.il
שיהיה בהצלחה !!!

אורי לוי - מורה נהיגה בירושלים - 054-7911988 - מרצה בכיר לנהיגה נכונה ומונעת תאונות. מנהל אתר מידע לנהגים ולתלמידי נהיגה - http://driving.coi.co.il/ - מידע לתלמידים המוציאים רשיון נהיגה חדש. מידע על חובות וזכויות של נהג חדש. מידע לנהגים וותיקים הצוברים נקודות, כיצד לספור את הנקודות, מתי מתיישנות הנקודות, רשימת עבירות התנועה והנקודות והקנסות הצמודות אליהן, ומהן אמצעי התיקון הנדרשים, ומתי נשלל רשיון הנהיגה עקב צבירת נקודות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב