דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסכם שלום בית ולחילופין הסכם גירושין 

מאת    [ 11/11/2009 ]

מילים במאמר: 408   [ נצפה 4381 פעמים ]

הסכם שלום בית ולחילופין הסכם גירושין - שושנה וקוץ בה 

הסכם שלום בית או לחילופין הסכם גירושין הינו הסכם אשר מאפשר לבני זוג לטפל באופן מסודר ומתוכנן מראש בבעיות זוגיות קריטיות אשר מאיימות על המשך קשר הנישואין. ההסכם מורכב משני חלקים מדורגים, כאשר בחלקו הראשון של ההסכם מופיעה הוראה לפיה בני הזוג ייקחו פרק זמן של מספר חודשים לפי בחירה בכדי לנסות להציל את הנישואין דרך ייעוץ זוגי, או בכל דרך אחרת שתתאים להם. בחלקו השני של ההסכם מופיעות למפרע הסכמות בין בני הזוג לכל תנאי הגירושין, שיכנסו לפעולה בתום הזמן שהוקצב לטפל בבעיות הנישואין, ולאחר שאחד מבני הזוג פונה אל השני בבקשה להתגרש.

במידה ובני הזוג מצליחים לאחות את הקרע שנוצר בניהם ושניהם מעוניינים להמשיך את הנישואין, הם יכולים להתעלם מההסכם לתמיד. אך במידה ואחד מהצדדים מעוניין בגירושין, כבר מונח לפני שני בני הזוג הסכם גירושין מפורט. יתרונו של הסכם הינו בכך שהוא מאפשר לבני הזוג לנסות לתקן את המשבר בנישואין בשקט יחסי. ההסכם חוסך התדיינויות ממושכות ויקרות בבית המשפט, הוא פועל כנגד סרבני גט, ואם שני בני הזוג מעוניינים באמת ובתמים לתת סיכוי להמשך הנישואין, ההסכם גם יכול להיות הוגן מתחילתו. אלא שבהסכם יש חיסרון בכך שהוא עלול לקבוע תנאים מקפחים מדי עבור אחד הצדדים, ובעיקר עבור הצד אשר מעוניין יותר בשלום בית. 

לא מן הנמנע שבין בני הזוג יכול להיות צד שבליבו כבר גמר אומר להתגרש, וההסכם בא לשמש אותו כקרש קפיצה מהיר להגיע להישגים ביחסי ממון על חשבון הצד השני. הצד השני אשר באמת ובתמים מעוניין בשלום בית מוכן להשקיע יותר ולוותר, וכך הוא גם ניגרר להסכים על תנאים מקפחים מצידו תמורת הסיכוי לשלום בית. דא עקא, שמעצם ההתדיינות על הפרטים הקטנים והחתימה על ההסכם באולם בית המשפט, מסתלקת לה מידת מה מהספונטאניות שיש ביחסים בין בני הזוג, ונוצרת אוירה של מיקוח ואי נוחות. בנוסף לכך, כאשר מדובר בהסכם אשר מקפח את אחד הצדדים, הרי שהוא עוד יכול להחיש את הגירושין, משום שהיתרון אשר מובטח לבין הזוג, עלול להקשיח את נכונותו לשתף פעולה מלאה בייעוץ הזוגי, ולצור עבורו תמריץ נגדי לשלום בית.  

לפיכך חשוב לבחון בזהירות רבה את כל התנאים בהסכם שלום בית ולחילופין הסכם גירושין, ואין לחתום עליו בשום אופן כאשר הוא מכיל תנאים מקפחים. יש לזכור שרצון הדדי ואמיתי לשלום בית מצד שני בני הזוג יכול ליתר כל הסכם כתוב, ומקל וחומר שאין הוא מצריך ויתורים מפליגים של צד אחד בלבד. 

 

 

 

הכותב הינו מנכ"ל ארגון  אידאה - זכויות הגבר במשפחה, ארגון אשר מספק תמיכה וסיוע לגבר בבעיות זוגיות וגירושין, לרבות משמורת ילדים, הסדרי ראיה, מזונות אישה, מזונות ילדים, חלוקת רכוש, איזון משאבים, יחסי ממון, ידועים בציבור, אבות בעל כורחם, גניבת זרע, סרבני גט, גט פיטורין,אלימות במשפחה, פלילים במשפחה, ועוד.


 


אידאה - למען זכויות הגבר במשפחה


רח' היצירה 31, רמת-גן,     טל':  03-6132225  


מרכז מידע ארצי בשיחת חינם -  1800-270280


-  נאמנות וסודיות מלאה מובטחת -


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב